مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت:یکی ازمسائلی که به منابع مالی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی برمی‌گردد، بحث سهم یک در هزار درآمدمشمول مالیات اصناف است که توسط سازمان امور مالیاتی وصول می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر اقتصاد گفت: قانون مالیاتی در نحوه اخذ مالیات بر مشاغل و اصناف نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.
وزیر اقتصاد گفت: قانون مالیاتی در نحوه اخذ مالیات بر مشاغل و اصناف نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.
وزیر اقتصاد با بیاناینکه توافقات سازمان مالیاتی در قالب توافق جدیدی در دست انجام است، گفت: قانون مالیاتی در نحوه اخذ مالیات بر مشاغل و اصناف نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.
نماینده مردم آمل گفت: بنده شب گذشته در جمع اصناف بودم؛ مطالبه اصناف، اصلاح نظام صنفی و مالیات‌ها است. پزشکی به بنده گفت بنده ۶ تیر خوردم، اما به اندازه ۳۵ میلیون تومانی که مالیات دادم برای ماشینی که ۸ سال پیش خریداری کرده‌ام، دردناک نبود. مالیات بازاری‌ها از دو و پنج میلیون تومان به ۵۰ میلیون رسیده است. انتظار می‌رود این رویه اصلاح شود.
محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر سعادتی بیان کرد: مالیات ۵۰ درصد از کاسبان ما با نرخ صفر محاسبه می‌شود و ۴۰ درصد دیگر حداکثر ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند. سال گذشته این رویه ایراد داشت و ما دنبال کردیم. هر مورد دیگری که خارج از این رقم باشد پیگیری می‌شود و ما نمی‌خواهیم فشار به اصناف وارد شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ مالیات ۵۰ درصد اصناف صفر است، ۴۰ درصد دیگر یعنی تا سقف ۹۰ درصد حداکثر ۲۰ میلیون تومان است.
استاندارد تهران با بیان اینکه ۵۲ درصد از مالیات کشور از استان تهران خلق می‌شود، گفت: سامانه صدور مجوزها مانع پیشرفت نیست و مانند گذشته مرجعیت اصناف به عنوان تأیید نهایی پذیرفته می‌شود.
علی توسطی گفت: قرار بود مهلت ۱۰ روزه ای برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی اصناف در نظر گرفته شود که هنوز از سوی وزارت اقتصاد ابلاغ نشده است.
علی توسطی گفت: قرار بود مهلت ۱۰ روزه ای برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی اصناف در نظر گرفته شود که هنوز از سوی وزارت اقتصاد ابلاغ نشده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: متوسط مالیات ماهانه اصناف مشمول تبصره ماده ۱۰۰، ۲۹۰ هزار تومان است.
رییس سازمان امور مالیاتی از استقبال اصناف و مشاغل از مشوق‌های مالیاتی در نظر گرفته شده خبر داد و تاکید کرد که این مشوق‌ها تا دو هفته دیگر پابرجا خواهد بود.
رییس سازمان امور مالیاتی کشور از معافیت مالیاتی بیش از نیمی از صاحبان مشاغل و اصناف (حدود ۴ میلیون پرونده شغلی) خبر داد.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: رویکرد امسال در مورد فرایند مالیات ستانی از کسبه و بازاریان، پرداخت مالیات منصفانه مقطوع (مبتنی بر داده‌های سیستمی) بدون الزام ایشان به‌ تسلیم اظهارنامه است.
عبدی نوشت: سه شرط برای افزایش مالیات وجود دارد. اول؛ تاثیر مثبت آن بر افزایش تولید خالص داخلی. دوم؛ حداکثر رعایت انصاف در هزینه کردن و احترام به رای و نظر مردم در هزینه‌ها، با شفافیت کامل. سوم؛ حداکثر کوشش برای اینکه درآمد‌های دولت تحت عنوان رانت میان دیگران توزیع نشود. هر سه شرط فعلا مفقود است.
رئیس اتاق اصناف ایران بر ضرورت تخصیص و پرداخت وجه وصولی یک در هزار تبصره ۲ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم تاکید کرد.
داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه‌ای به مدیران کل امور مالیاتی بخشودگی جرایم مالیاتی مشاغل، اصناف و واحدهای صنفی وهمچنین کسب و کارهای آسیب دیده از اغتشاشات اخیر را ابلاغ کرد.
گویا بررسی تراکنش‌های بانکی جدی‌تر شده است و حالا برخی قشرهای پردرآمد تلاش می‌کنند، با حذف دستگاه‌های کارتخوان از زیر بار پرداخت مالیات واقعی‌شان شانه خالی کنند. شاید بارها از متصدیان اصناف مختلف شنیده‌اید که دستگاه پوز خرابه! لطفا نقدی پرداخت یا به شماره کارت حواله کنید.‏
گویا بررسی تراکنش‌های بانکی جدی‌تر شده است و حالا برخی اقشار پردرآمد تلاش می‌کنند با حذف دستگاه‌های کارتخوان از زیر بار پرداخت مالیات واقعی‌شان شانه خالی کنند. شاید بارها از متصدیان اصناف مختلف شنیده‌اید: که دستگاه پوز خرابه! لطفا نقدی پرداخت کنید یا به شماره کارت حواله کنید.‏
برخورد با جرایم مالیاتی همه اصناف یک مطالبه عمومی و شهروندی بوده و سازمان امور مالیاتی کشور با جدیت پیگیر مطالبات مردمی است.
پلکانی شدن افزایش حقوق و رتبه بندی معلمان بعد از ١٠ سال یکی از وعده‌های دولت مردمی بود که محقق شد. در حوزه اصناف مالیات در بخش تولید را عادلانه کردیم، از ٢۵ درصد به ١٠ درصد سوق دادیم، به سراغ فرار‌های مالیاتی یا فهرست سیاه رفتیم که این‌ها نمونه‌های از اقدامات دولت در راستای اجرای عدالت بود که همچنان ادامه دارد.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: در مالیات ستانی باید تمرکز بر شناسایی مودیان جدید و مبارزه با فرار مالیاتی باشد و در اخذ مالیات از اصناف و بازاریان در این شرایط اقتصادی نباید انصاف را فراموش کرد.
اتاق اصناف اعلام کرد: تمام مودیان دارای ثبت نام در نظام مالیاتی که درخواست خدمات الکترونیکی را تایید و ارسال کرده‌اند، مشمول خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی می‌شوند.
سلاح ورزی معتقد است، سیاست ارز ارزان ۴۲۰۰ تومانی، تقاضا را برای واردات افزایش می‌دهد که در نهایت به سبب نشتی سیستم اقتصاد شاهد قاچاق کالا، سوءاستفاده و در نهایت از بین رفتن منابع ارزی کشور هستیم. بهترین گزینه جبران افزایش قیمت کالا‌ها ناشی از حذف ارز ترجیحی، پرداخت یارانه مستقیم به مردم است.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ ۴ کشته و مصدوم در حادثه آتش‌سوزی منزل مسکونی/ غرق شدن زن جوان در ساحل کیش/ انفجار خودروی قاچاقچیان در پاسگاه میناب/ ازدواج مالباخته با کلاهبردار!/ پدر قربانی پسر خشمگین شد/ پیامکی به رنگ جنایت!/ آموزش سرقت با تیر وکمان فقط ۵۰۰ هزار تومان

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ