مسعود دانشمند کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دولت اولویت‌های اقتصادی خود را مشخص نکرده است، اظهار داشت: اینکه ما می‌گوییم در حال حاضر اولویت اقتصادی دولت چیست، یعنی باید یک ترتیب برای انجام کار‌ها قائل شد، اما در حال حاضر هرچه دولت اعلام می‌کند که درصدد انجام اصلاحات اقتصادی است، اما بعد باید برای آن هدف مشخص شود، اما اینکه اعلام شود چنین اقداماتی به مردمی سازی در اقتصاد ختم می‌شود، باید توضیح دهند که منظورشان از مردمی‌سازی اقتصاد چیست، زیرا این واژه و یا مفهوم در هیچ یک از کتب اقتصادی نیامده و مفهوم آن بسیار گنگ و مبهم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: الگوی مراکز نوآوری شرکتی یکی از اولویت‌های معاونت علمی است که برای شروع با شش مجموعه دانش بنیان آغاز شده است.
بندرعباس-معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، برجسته کردن نقش اقتصاد دریامحور به عنوان یکی از تاکیدات جدی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم سند تحول دولت را از اولویتهای این سازمان عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی همواره جز اولویت‌ها است، آخرین وضعیت بنگاه‌های اقتصادی فعال و راکد در کشور را تشریح کرد.
امیرعبداللهیان در گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین، سیاست خارجه متوازن و دیپلماسی اقتصادی را از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد.
رئیس جمهور آمریکا در نطقی در کاخ سفید، اولویت‌ کنونی سیاست خارجی کاخ سفید را مقابله با تهدیدات روسیه و مهار نفوذ اقتصادی چین دانست.
در پیش‌گفتار لایحه برنامه هفتم توسعه که برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ تدوین و دارای ۲۲ فصل و ۷ بخش شامل اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری، آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی، امنیتی، اداری، حقوقی و قضایی است، آمده: «برنامه هفتم توسعه چهارمین برش از سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که برای تحقق عدالت و با رویکرد مسئله‌محوری بر موضوعات انسانی و مهم کشور تمرکز نموده است. این برنامه با اتکا به اسناد بالادستی از جمله؛ سند تحول دولت مردمی برنامه‌های اولویت‌دار مشخصی را براساس پیشران‌های توسعه‌محور انتخاب و مبنای حرکت توسعه مستمر و باثبات در جامعه تنظیم و تدوین نموده است.»
رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت نقش سازمان‌های منطقه‌ای در توسعه اقتصادی کشورها، ظرفیت‌ها و اولویت‌های اعلام شده از سوی ایران برای توسعه تعاملات با اتحادیه آسه‌آن را مورد اشاره قرار داد.
خیلی صریح باید گفت که ایده‌های خوب، یا تصویب نمی‌شود یا اگر شد به مرحله اجرا نمی‌رسد، یا اگر هم برسد (مثل این صندوق) با فاصله زیاد از اهدافش عمل خواهد کرد. به این علت روشن که آن پول و ارزی که در صندوق توسعه ملی است، قدرت دارد و این ساختار سیاسی اجازه نمی‌دهد که پول و قدرت مستقل در جایی وجود داشته باشد، پس تخصیص آن براساس اولویت‌های سیاسی و کوتاه‌مدت و نه اقتصادی و بلندمدت انجام خواهد شد.
بانک آینده در راستای خط‌مشی خود و هم‌گام با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور، حمایت از فعالان اقتصادی، به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله اولویت‌های خود، قرار داده است.
وزیر راه و شهرسازی با تبریک سال ۱۴۰۲ تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران به تکمیل کریدورهای حمل ونقل، توسعه اقتصاد دریامحور و نوسازی ناوگان را اولویت‌های وزارت راه در سال جدید دانست.
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه مقابله با جرایم اقتصادی یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی در استان است، گفت: در سال جاری ۳۵۷ میلیارد تومان انواع جرایم اقتصادی کشف شد.
اراک- رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از اولویت‌های مهم در دستگاه قضایی حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های اقتصادی سالم است.
در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، ۲ طرح اولویت دار و راهبردی تصویب شد.
دو طرح اولویت‌دار و راهبردی «توسعه نظامات بانکی بین المللی» و «تامین پایدار غذای اساسی مبتنی بر الگوی کشت» در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور به تصویب رسید.
امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه نیکاراگوئه همکاریهای تجاری و اقتصادی را یکی از موضوعات اولویت دار دو کشور دانست که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله بازارچه‌ها و تبادلات مرزی ایران و ترکیه از مطالبات مردم و از اولویت‌های مهم است که گام برداشتن در این حوزه موجب رونق اقتصادی امنیت مرزی می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله بازارچه‌ها و تبادلات مرزی ایران و ترکیه از مطالبات مردم و از اولویت‌های مهم است که گام برداشتن در این حوزه موجب رونق اقتصادی امنیت مرزی می‌شود.
رئیس مجلس گفت: همواره موضوعات اقتصادی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بوده است و ما هم اولویت‌های اقتصادی را در مجلس پیگیری کردیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار وزیر امور خارجه نیکاراگوئه گفت: همکاری‌های تجاری و اقتصادی یکی از موضوعات اولویت دار دو کشور است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه مالزی برای ایران جزو اولویت‌های اسلامی و آسیایی است، گفت: ظرفیت‌های بزرگ و متنوعی در عرصه‌های اقتصادی، فناوری، فرهنگی و همکاری‌های بین‌الملل میان دو کشور وجود دارد.
کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مهم‌ترین اولویت ما در مجلس این است تورم را در جامع کاهش دهیم زیرا این موضوع به ارزش پول ملی، قدرت خرید مردم آسیب جدی می‌زند.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو، گفت: این سازمان یکی از اولویت‌های اصلی کشور در همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه است.
مشهد ـ وزیر اطلاعات گفت: تأمین معیشت و اصلاح وضعیت اقتصادی مردم از مهمترین اولویت‌های دولت است.
وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، اولویت سیاست خارجی کشورمان را توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقا دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ