عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیرات راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی پرداخت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نرخ نقدینگی در کشور کاهش پیدا کرده و امیدواریم با شفاف‌سازی جلوی بخش قابل توجهی از فرار مالیاتی گرفته شود.
ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد در نتیجه کاهش تعداد سربازان صهیونیست و ترک خدمت آنان، ۲ گروهان سربازان حریدیم (یهودیان ارتدوکس) را منحل کند.
زکریای رازی شنبلیله را برای مداوای بیماری دیابت مورد استفاده قرار می‌داده است. دانه‌های شنبلیله دارای روغن ثابت حاوی اسید‌های چرب ۶ درصد ترکیبات موسیلاژ به میزان ۲۸ درصد و پروتئین ۲۲ درصد، اسید آمینه‌های آزاد، کربوهیدرات ها، فلاونوئیدها، روغن فرار، استرول‌ها است. در مطالعات حیوانی مصرف بذر شنبلیله گلوکز خون ناشتا را هم به صورت حاد و مزمن کاهش می‌دهد.
فرزین گفت: موضوع نرخ ارز، همه را نگران کرده، البته در هفته‌های اخیر کاهش یافته است. نوسان نرخ ارز به سایر بازار‌ها علامت می‌دهد و باعث بی‌ثباتی می‌شود.
تا کنون سازمان مالیاتی موفق شده است از کسانی که درآمد‌های شفاف و ثبت شده‌ای دارند، مالیات بگیرد؛ در حالی که بخشی از فعالان اقتصادی حساب و کتاب هایشان روشن نیست. این دسته از مشاغل مالیات نمی‌پردازند و به همین دلیل، مسئولیت تأمین درآمد‌های مالیاتی دولت بر عهده‌ی قشرهای خاصی است.
تا الان سازمان مالیاتی موفق شده است از کسانی که درآمد‌های شفاف و ثبت شده‌ای دارند، مالیات بگیرد. در حالی که بخشی از فعالان اقتصادی حساب و کتاب هایشان روشن نیست. این دسته از مشاغل مالیات نمی‌پردازند و به همین دلیل مسئولیت تأمین درآمد‌های مالیاتی دولت بر عهده‌ی اقشار خاصی است.
دکتر محمد هاشمی، بیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران می‌گوید: رژیم غذایی اصولی که مبتنی بر مصرف همه گروه های غذایی و عدم حذف وعده های غذایی اصلی در کنار داشتن برنامه تحرکی روزانه است ، کاهش وزن متعادلی بین نیم تا ١ کیلو در هفته را بدنبال خواهد داشت . کاهش وزن سریع و در مدت کوتاه با رژیم های غذایی کم کالری با عوارضی از جمله بروز سوء تغذیه، تحلیل ماهیچه ها و از همه مهم تر، افت سطح متابولیسم بدن همراه است. به این ترتیب نه تنها در ادامه به سختی می توان از رژیم های غذایی نتیجه گرفت بلکه شخص با افزایش وزنی به مراتب بیش از گذشته نیز مواجه خواهد شد. منبع: خبرآنلاین
همان طور که کاهش اندک قیمت دلار در روز هفتم اسفند، محصول تدبیر و تصمیم مسوولان بود - که واقعاً هم بود - افزایش بی رویه قیمت دلار هم بی هیچ، چون و چرایی تقصیر آنهاست. این که دشمن چنان کرد و فلان کانال تلگرامی قیمت را بالاتر نشان می‌دهد و نظایر این ها، فقط بهانه‌هایی برای فرافنکی و فرار از پاسخگویی هستند.
براساس نظرسنجی گسترده از اقتصاددانان که نشان‌دهنده تغییر موضع بزرگ در پیش‌بینی‌های اقتصاد جهانی در چند هفته گذشته است، منطقه یورو از خطر رکود قریب‌الوقوع جسته است. نظرسنجی این ماه Consensus Economics نشان می‌دهد که اکنون اقتصاددانان انتظار رشد ۱/ ۰ درصدی را در طول ۲۰۲۳ دارند. از جمله مواردی که ممکن است موجب خوش‌بینی بازار نسبت به رشد اقتصادی شده باشد می‌توان به کاهش قیمت انرژی، یارانه‌های دولتی و بازگشایی زود از موعد چین، اشاره کرد که موجب افزایش تقاضای جهانی شده است.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: در بودجه سال آینده مالیات تولیدکنندگان را ۷ درصد کاهش داده ولی سعی کرده کسانی که عدم شفافیت دارند و فرار مالیاتی دارند را شناسایی کند.
افقه گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه برجام به نوعی به بن بست خورده و درآمد‌های نفتی با کاهش زیادی مواجه خواهد، به دلیل تشدید تحریم‌ها، دولت می‌خواهد نشان دهد که این مسئله تاثیری بر روی اقتصاد کشور نداشته، چرا که مالیات را جایگزین نفت کرده است. طبیعتاً در چنین وضعیتی با توجه به اینکه ما زیرساخت‌های لازم در حوزه مالیات را نداریم، باز هم راحت‌ترین کار برای افزایش درآمد‌های مالیاتی فشار بر مردم و کسب و کار‌های خُرد و به طور کلی بخش مولد اقتصاد است که دولت آن را انجام می‌دهد.
دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی افزایش تعداد داروخانه‌ها، بالا رفتن شدید تورم، کمبود اقلام دارویی، افزایش مالیات، اجاره‌های سنگین واحد‌های تجاری، افزایش هزینه قبوض برق و... را از عوامل ورشکستگی داروخانه‌ها برشمرد و بیان کرد: زمانی که این موارد را کنار هم بگذارید، نتیجه‌اش فشار سنگین به داروخانه است و آن واحد را با مشکلات اقتصادی روبه‌رو می‌کند. علاوه بر این موضوعات، تعداد مراجعان هم کاهش یافته است.
نقطه فشار در نوک انگشت میانی در هر دو دست قرار دارد. آن را با یک قلم فشار دهید و حداقل یک دقیقه نگه دارید تا فشار خون خود را پایین بیاورید. در نظر داشته باشید که این درمان برای فشار خون بالا نیست؛ اما وقتی که داروی شما در دسترس نیست، بهترین کار همین است.
رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری کووید۱۹ گفت: روال طبیعی تکامل ویروس این است که بتواند انتشار پذیری بیشتری پیدا کند و از پاسخ سیستم ایمنی بدن فرار کند که از طرف مقابل شدت بیماری‌زایی‌اش کاهش می‌یابد. روند طبیعی باید چنین باشد، اما وقوع اتفاقات دیگر که غیرقابل پیش‌بینی باشد هم نباید دور از انتظار باشد؛ چرا که به یاد داریم در ایام کرونا اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی زیادی را هم تجربه کردیم.
مصرف روزانه چهار گرم سیر خام معادل یک تا دو حبه سیر و یا دریافت یک عدد قرص سیر که حاوی ۳۰۰ میلی گرم پودر خشک شده سیر است به میزان دو تا سه بار در روز می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری کرده و حتی در درمان آن موثر باشد.
اواخر بهمن ماه سال قبل بود که طرح بزرگ ساماندهی و انضباط بخشی تردد موتور سیکلت سواران در شهر تهران به اجرا درآمد. طرحی که اجرای آن، تخلفات موتورسیکلت سواران نظیر عبور از پیاده‌رو و خط ویژه، حرکت یک طرفه، حمل بار غیرمتعارف، مخدوش کردن پلاک و ... را تا حد زیادی کاهش داد.
دادستان کل کشور گفت: رشد درآمدهای مالیاتی بدون فشار بر مردم و افرادی که فعالیت شفاف دارند، هم درآمدهای دولت را تأمین می‌کند و هم فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش می‌دهد.
مرتضی افقه کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد، از هرآنچه که می‌شود، مالیات اخذ کند، اظهار داشت: در گذشته با وجود درآمد‌های نفتی به دلیل دردسر‌هایی که اخذ مالیات داشت، دولت‌ها کمتر به سراغ آن می‌آمدند و با همان درآمد‌های نفتی مملکت را اداره می‌کردند، اما بعد از تشدید تحریم‌ها در سال ۹۷ و همزمان با خروج ترامپ از برجام، با کاهش درآمد‌های نفتی، دولت روحانی و در ادامه دولت رئیسی نیز روی به افزایش فشار مالیاتی آوردند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: مالیات هایی که برای تولیدکندگان وضع کردیم بسیار سنگین تر از قبل است و از سوی دیگر قدرت خرید بازار کاهش پیدا کرده است و اعلام هم کردیم که باید حقوق کارمندان افزایش یابد! یعنی معادله ای را درست کردیم که نتیجه آن فرار نخبگان و سرمایه ها است.
هزینه‌های اقتصادی جمعی سیاست‌های شی بسیار زیاد بوده‌اند از جمله این موارد می‌توان به کاهش تولید صنعتی، فرار شدید سرمایه و افزایش نرخ بیکاری به ویژه در میان جمعیت کلیدی جوانان شهری اشاره کرد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که رشد اقتصادی چین در سال جاری به حدود ۴ درصد کاهش می‌یابد.
عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است سامانه مودیان در صورت راه‌اندازی، قطعا به اخذ عادلانه‌تر مالیات‌ها کمک خواهد کرد، ولی حتما باید در سریع‌ترین زمان ممکن این سامانه آغاز به کار کند تا شاهد کاهش حجم اقتصاد زیرزمینی، فرار مالیاتی و کارآمدی بیشتر در نظام مالیاتی باشیم.
فشار تمرینات تیم استقلال در فاصله چند روز تا شروع لیگ برتر کمتر خواهد شد.
در حال حاضر دولت سیزدهم تاکید دارد که هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. از سویی معاونت اقتصادی رئیس جمهور نیز به نظر می‌رسد که طرح باز توزیع یارانه بنزین را به بایگانی سپرده است. اما اگر قرار باشد روزی این طرح از سوی محسن رضایی و همکاران اش اجرا شود، تقریبا تمام مردم مشمول این طرح می‌شوند.
اینگونه اعمال نفوذهای سیاسی برای لغو بازی دوستانه درحالی که خود باشگاه هم راضی به برگزاری بازی است، نشان از عدم تمایل طرف سعودی به کاهش تنش‌ها دارد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ