چین به زودی به سیستم های رباتیک و پلتفرم های هوشمند اجازه می دهد تا سرویس های نگهداری برای تلسکوپ رادیویی (FAST) را فراهم کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با گسترش فعالیت ربات ها برای ارسال محموله و خوراکی به نظر می رسد سرقت از این ابزارها نیز افزایش یافته است.
ریچاردسون درباره آینده‌ای هشدار می‌دهد که در آن ربات‌ها به صورت روزمره و عادی برای مقاصد جنسی به کار می‌روند. او «کارزار علیه ربات‌های پورن» را با هدف جلب توجه به آسیب‌های اخلاقی عادی‌سازی چنین استفاده‌هایی از فناوری راه‌اندازی کرده است.
سرویس سلامت ملی انگلیس(NHS) برای نخستین بار از ربات ها برای انجام بیوپسی استفاده کرد و امیدوار است این فناوری تشخیص سرطان ریه را ارتقا دهد.
فناوری هوش مصنوعی می تواند فرآیندها را در آشپزخانه بهینه کند و نحوه عملکرد رستوران ها را تغییر دهد. برای مشتریان این می تواند به معنای منوهای هدفمند و تغییرات قیمت در زمان واقعی باشد.
شباهت روزافزون ربات ها با انسان ها می تواند باعث شود انسان ها تصور کنند که ربات ‌ها توانایی‌ های بیشتری نسبت به آنان دارند. هنگامی که ربات انتظارات انسان را برآورده نمی کند این امر می تواند باعث ناامیدی و عصبانیت شود.
محققان با کمک سلول های مغز موش و انسان در آزمایش تراشه ای زیستی ساخته اند که می تواند در ربات ها، خودروهای خودران و پهپادها به کار رود.
موفقیت بلند مدت این چهار مورد به چیزی بیش از قدرت محاسباتی بستگی دارد. ربات های انسان نما در صورتی که هزینه‌ های تولید و نگهداری شان بیش تر از مزایای آن‌ ها باشد احتمالا جذابیتی کسب نخواهند کرد. وکلای هوش مصنوعی و دستیاران چت بات ممکن است کارایی قابل توجهی داشته باشند. با این وجود، اگر تصمیم گیری آن ها با "قطب نمای اخلاقی" جامعه یا قوانین با استفاده از آن سازگار نباشد ممکن است مورد پذیرش از سوی جامعه قرار نگیرد.
محققان رباتی ساخته اند که می تواند یک سوراخ حفر کند، دانه بکارد و روی آن را بپوشاند و به این ترتیب روزانه به اندازه دو زمین فوتبال به احیای جنگل های آمازون کمک کند.
محققان ربات‌های بسیار کوچکی ساختند که با استفاده از سامانه‌هایی نظیر ابزار سونوگرافی می‌توان آن‌ها را با سرعتی بالا به سمت هدفی در بدن هدایت کرد.
محققان یک ژاکت رباتیک ابداع کرده اند که به ربات های صنعتی کمک می کند هرگونه تماس با کارگران انسانی را ردیابی و حرکت خود را متوقف کنند.
خواهر حامد به عنوان شاهد ماجرا گفت: وقتی سر و صدای برادرم را شنیدم خودم را سراسیمه به کوچه رساندم. این ۳ مرد قصد داشتند با زور برادرم را سوار خودرویی کنند و حتی چند دقیقه‌ای هم او را در خودرو پژو ۲۰۶ حبس کردند که من مانع حرکت آن‌ها شدم. وقتی جمعیت جمع شد آن‌ها خودشان را مأمور معرفی کردند و گفتند که برادر من دزد است. اما بعد از اینکه مأموران گشت از راه رسیدند و دروغ این مردان آدم ربا در برابر چشم عابران فاش شد، مرد جوانی جلو آمد و به من گفت که هر چه را دیده شهادت می‌دهد.
شماره 9 سیتی که حالا 50 گل در تمامی رقابت ها به ثمر رسانده و رکورد 92 سال پیش را شکست، بدون توقف پیش می رود و هنوز هیچ فرمولی برای مهار او کشف نشده است.
به گفته وزیر آموزش امارات متحده عربی به زودی ربات های هوش مصنوعی می توانند در کلاس ها درس این کشور تدریس کنند.
کارشناسان می‌گویند ظرف مدت یک دهه حدود ۳۹ درصد از زمانی که صرف کار‌های خانه و مراقبت از عزیزان می‌شود می‌تواند به صورت خودکار صورت گیرد.
ژاپن به دلیل کمبود نیروی کار و چالش های ایزوله سازی مناطق حومه شهری مشغول تسهیل قوانین ترافیک خود است تا ربات های خودران تحویل کالا بتوانند در خیابان ها تردد کنند.
با وجود همه نگرانی‌هایی که در خصوص امکان جایگزینی انسان با ربات‌های دارای هوش مصنوعی مطرح می‌شود و مسائلی نظیر امکان سرودن شعر یا تولید متن که درباره آن‌ها سخن گفته می‌شود، یک تهدید به مراتب بزرگ‌تر از جانب این ربات‌ها وجود دارد: هوش مصنوعی می‌تواند در فرآیند‌های دموکراتیک جای انسان‌ها را بگیرد؛ نه از طریق رای دادن بلکه با اثرگذاری روی افکار عمومی و لابی‌گری.
سه ربات خواهر با ظاهر واقع‌گرایانه، تحولی در ساخت ربات های انسان نما به‌وجود می‌آورند. این‌ها را می‌توان خواهران کارداشیان دنیای ربات ها دانست.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خارجی ها نسبت به پیشرفت‌های علمی ایران خصوصا ربات جراحی متحیر شدند.
دپارتمان پلیس سانفرانسیسکو آمریکا به دنبال تاییدیه قانونی است که به افسران اجازه می دهد از ربات ها برای کشتن مظنونین استفاده کنند.
شرکت بوستون دینامیک و چند تولید کننده دیگر ربات تعهدنامه ای را امضا کردند تا هیچ رباتی نسازند که به انسان ها آسیب برساند.
شرکت نایک از یک ربات جدید با نام اختصاری B.I.L.L. در لندن رونمایی کرده که وظیفه آن تمیز و تعمیر کردن کفش ها است.
محققان آزمایشگاه گوگل اخیراً مهارت‌های جدیدی را از ربات خود به نمایش گذاشته اند که نشان می‌دهد نسبت به سایر ربات ها، بیشتر مانند انسان عمل می‌کند.
ربات‌ها نمی‌توانند فکر یا احساس کنند علیرغم آن چه که پژوهشگران سازنده آن می‌خواهند باور کنند که ربات‌ها قادرند فکر کنند و احساس داشته باشند.
تیمی از محققین به تازگی توانسته اند سیستم بینایی جدیدی با الهام از چشم خرچنگ‌ ایجاد کنند. این سیستم بینایی که هم در آب و هم در روی زمین بخوبی کار می‌کند، به ربات‌ها دید پانوراما ۳۶۰ درجه از محیط اطراف می‌دهد. ربات‌ها با استفاده از این سیستم قادر خواهند بود موانع را شناسایی کرده و به خوبی در محیط حرکت کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ