مرکز ملی رقابت ضمن اعلام اینکه «شورای رقابت صوت و تصویر فراگیر» یک شورای خودخوانده است، تاکید کرد که ساترا به دلیل وابستگی به صدا و سیما صلاحیت لازم برای تنظیم گری در بازار را ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در پی تخلف برخی خودروسازان در اعلام قیمت‌های ابلاغی شورای رقابت طی نامه‌ای به آنها اخطار داد و اعلام کرد که تغییر قیمت‌های شورا مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.
رئیس رقابت در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل بهمن‌موتورز اخطار داد که عرضه خودرو در بورس اقدامی ضدرقابتی و متخلفانه است و باید به‌سرعت متوقف شود.
شورای رقابت اعلام کرد: بازار خودروی سواری انحصاری است و بر این اساس عرضه محصولات خودرویی در بورس کالا باید متوقف شود.
در پی اعتراض شرکت های خودروساز به قیمت گذاری محصولات‌شان، شورای رقابت اعلام کرد: این اعتراض مردود است و روند قیمت گذاری به صورت کارشناسی انجام شده است.
شورای رقابت در جلسه پانصد و هفتاد چهارم خود خودروسازان را مکلف کرد که اسناد در رهن مشتریان را آزاد کنند.
شورای رقابت اعلام‌کرد: خودروسازان مکلفند اسناد خودروهایی را که بر اساس مصوبه‌های گذشته این شورا در رهن هستند را آزاد کنند.
شورای رقابت اعلام‌کرد: خودروسازان مکلفند اسناد خودروهایی را که بر اساس مصوبه‌های گذشته این شورا در رهن هستند را آزاد کنند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه شورای رقابت طبق اهداف کار نکرده، کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال اصلاحی قانون این شورا است.
مدیرکل دفتر خدمات شورای رقابت گفت: اگر نهاد ناظر به عنوان یک تنظیم گر به بازارهای انحصاری ورود نکند عملاً شرایط اقتصاد از حالت رفاه حداکثری خارج می‌شود.
شورای رقابت قیمت خودروی هایما را تصویب کرد.
معاون سازمان حمایت گفت: مصوبه شورای رقابت درباره قیمت خودروها که باید از طریق معاونت حمل و نقل وزارت صمت به خودروسازها ابلاغ می‌شد هنوز ابلاغ نشده است.
عملکرد عجیب شورای رقابت در صنعت خودرو که از حدود ۱۰ سال قبل آغاز شده، همچنان ادامه دارد و پس از رسیدن دو خودروساز بزرگ کشور به مرحله ورشکستگی کامل، حالا این شورا عزم خود را جزم کرده که برای نابودی خودروسازان بخش خصوصی تلاش کند.
دیوان عدالت اداری مرجعیت شورای رقابت در نرخ گذاری خوراک گازی پتروشیمی‌ها و یوتیلیتی را تایید کرد.
به دلیل رفع ابهامات در نحوه اجرای مصوبه ۴۷۳، شورای رقابت قراردادهای خودرویی دارای سود مشارکت را مشمول مصوبه ۴۷۳ دانست و بر این اساس در این موارد سود مشارکت لحاظ نخواهد شد.
سخنگوی شورای رقابت گفت: در مورد تعرفه‌های تاکسی اینترنتی، مسائل در حال بررسی است، اگر نتایج به این شکل باشد که بازار نیاز به تنظیم‌گری مناسب دارد، دستورالعمل قیمت را مشخص می‌کنیم.
شورای رقابت به منظور شفاف سازی مصوبات خودرویی شورای رقابت، طی نامه‌ای به دو خودروساز عمده کشور بر اجرای مصوبه ۴۷۳ تاکید کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تصمیم شورای رقابت و وزارت صمت در حمایت از تولید را بر تعادل قیمت خودرو در بازار خودرو تاثیرگذار دانست.
سخنگوی شورای رقابت گفت: وظیفه شورای رقابت فقط صدور دستورالعمل و تصویب قیمتها بود که انجام شد؛ حال باید وزارت صمت به وظیفه خود یعنی اعلام قیمتها اقدام کند.
شورای رقابت در اطلاعیه‌ای علت مصوبه خود در افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا را تشریح و اعلام کرد سعی شده با اصلاح قیمت‌ها، رشد تولید به مخاطره نیفتد زیرا از منظر اقتصادی، کاهش تولید و یا تعطیلی آن موجب افزایش تورم شده و بر اشتغال و رشد اقتصادی اثرات منفی دارد.
رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی در مجلس یازدهم گفت: شورای رقابت باید نحوه قیمت‌گذاری جدید خودروهای داخلی را شفاف اعلام کند به عبارتی منطق حاکم بر فرمول قیمت‌گذاری خودروها توسط شورای رقابت باید برای مردم کاملا شفاف و مشخص شود.
دستورالعمل تشکیل کارگروه تخصصی خودرو به منظور تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به آن توسط شورای رقابت به تصویب رسید.
شورای رقابت در پانصد و نوزدهمین جلسه خود در ۱۷ آبان ماه، شرکت مخابرات را به ارتکاب رویه ضدرقابتی محکوم کرد.
شورای رقابت در پانصد و نوزدهمین جلسه خود در ۱۷ آبان ماه، شرکت مخابرات را به ارتکاب رویه ضدرقابتی محکوم کرد.
شورای رقابت طی نامه‌ای خواستار اطلاعات دقیق‌تر وزارت صمت در خصوص طرح تخصیص بسته ۲۰۰۰ میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای متضرر از قطع دسترسی به فضای مجازی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ