شورای رقابت قیمت خودروی هایما را تصویب کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فروش محصولات فونیکس با قیمت مصوب شورای رقابت در نمایندگی مدیران خودرو 777
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تناسب قیمت گذاری از ابتدا تا انتها زنجیره خودروسازی اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروسازان مواد اولیه موردنیاز خود را از بورس و با قیمت آزاد خریداری می کنند لازم است در قیمت گذاری شورای رقابت نرخ مواد اولیه نیز در قیمت تمام شده خودرو لحاظ شود.
شورای رقابت فردا ۲۷ تیر ماه جلسه دارد که یکی از دستورجلسات بررسی نظر رئیس جمهوری در مورد چرایی افزایش قیمت خودروهای مونتاژی است.
در جلسه روز پانصد و هشتاد و چهارم شورای رقابت که روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ برگزار می‌شود، موضوع قیمت خودروهای مونتاژی بررسی خواهد شد.
گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تاکید بر مطابقت قیمت‌های اعلام شده با مصوبات شورای رقابت، درخصوص قیمت محصول دناپلاس دستی شفاف سازی کرد.
گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه‌ای بر مطابقت قیمت اعلامی محصولات با قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت تاکید کرد.
گروه خودروسازی سایپا طبق قانون و بر اساس قیمت گذاری شورای رقابت، خودروهای چانگان وارداتی خود را به ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی، عرضه خواهد کرد.
قیمت چانگان از سوی شورای رقابت تعیین و اعلام شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تصمیم شورای رقابت و وزارت صمت در حمایت از تولید را بر تعادل قیمت خودرو در بازار خودرو تاثیرگذار دانست.
سخنگوی وزارت صمت نوشت: هم مسئولیت کامل قیمت‌گذاری و تبعات آن در صنعت خودرو و هم مسئولیت اطلاع‌رسانی و پاسخگویی بر عهده شورای رقابت است.
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: شورای رقابت مسئول اطلاع رسانی مصوبات خودش است و مسئولیت انتشار آن هم با خودش خواهد بود.
سخنگوی شورای رقابت گفت: وظیفه شورای رقابت فقط صدور دستورالعمل و تصویب قیمتها بود که انجام شد؛ حال باید وزارت صمت به وظیفه خود یعنی اعلام قیمتها اقدام کند.
شورای رقابت در اطلاعیه‌ای علت مصوبه خود در افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا را تشریح و اعلام کرد سعی شده با اصلاح قیمت‌ها، رشد تولید به مخاطره نیفتد زیرا از منظر اقتصادی، کاهش تولید و یا تعطیلی آن موجب افزایش تورم شده و بر اشتغال و رشد اقتصادی اثرات منفی دارد.
در حالی که به روزهای پایانی اولین ماه سال جدید نزدیک می شویم، پاسکاری عجیب میان شورای رقابت و وزارت صمت مبنی بر اعلام قیمت های جدید خودرو، بسیاری از مردم و متقاضیان خرید خودرو را دچار سردرگمی کرده است.
سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه مجوز افزایش قیمت خودرو با هماهنگی کامل وزارت صمت بود، گفت: خودروساز طی ۲ سال گذشته از تورم زیان دیده، پس عدم افرایش قیمت خودرو منجر به توقف تولید می‌شود.
سه روز از تصویب قیمت‌های جدید خودرو توسط شورای رقابت گذشت اما هنوز این نهاد قیمت‌ها را منتشر نکرده است.
محمد مخبر با اشاره به اینکه اصلاح یکباره قیمت‌های خودرو در اوضاع کنونی مناسب نیست، از شورای رقابت خواسته تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمت‌گذاری مذکور اقدام شود.
سخنگوی شورای رقابت گفت: در زمینه قیمت‌گذاری خودرو، سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و محاسبه کرده و به یک رقمی رسیده است؛ آن عدد در نهایت به شورای رقابت پیشنهاد و در شورا بررسی شده است.
سخنگوی شورای رقابت گفت: در زمینه قیمت‌گذاری خودرو، سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و محاسبه کرده و به یک رقمی رسیده است؛ آن عدد را در نهایت به شورای رقابت پیشنهاد و در شورا بررسی شده است.
مسلما یک روز سخن گفتن از قرعه کشی و افتتاح حساب وکالتی و روز دیگر تاکید بر عرضه خودرو در بورس کالا، مردمی که متقاضی واقعی خرید خودرو آن هم در هفته‌های پایانی سال هستند را بسیار نگران کرده و از تیم اقتصادی دولت انتظار تصمیم نهایی در این باره را دارند.
مجتبی توانگر عضو شورای عالی بورس در نامه ای به رئیس شورای رقابت ضن تاکید بر لزوم عرضه خودرو در بورس، تصریح کرد که دوران افول صنعت خودرو از زمان قیمت گذاری شورای رقابت آغاز شد.
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه شورای عالی بورس قانونگذار نیست، گفت: برای تنظیم عرضه خودرو در بورس نیاز به قانون جدید در مجلس داریم مگرنه شورای رقابت باید تنظیم گری کند.
در گیری برای عرضه خودرو در بورس کالا بالا گرفته است این سوال وجود دارد اکنون که عرضه خودرو در بورس کالا موجب کاهش قیمت خودرو شده چرا این سیاست ادامه پیدا نمی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ