بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران و هشدار سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص نفوذ سامانه بارشی از اوایل وقت یکشنبه مورخ ۳ مهر ۱۴۰۱ تا اواخر وقت دوشنبه ۴ مهرماه؛ شاهد وزش باد نسبتا شدید، رگبار باران، کاهش محسوس دما، پدیده مه و احتمال رعد و برق در سطح استان به ویژه نیمه غربی خواهیم بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نقطه هشدار مصرف آب برای تهرانی‌ها ادامه مذاکرات آبی ایران و افغانستان، تزریق روزانه ۳۱۱ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
در شرایطی که در روزهای اخیر اعتراضات در جامعه صهیونیستی علیه طرح اصلاحات قضایی تشدید شده، برخی محافل درباره انحلال ارتش رژیم صهیونیستی در تشدید موج اعتصابات نظامیان هشدار دادند.
مخاطرات این سامانه بارشی شامل آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ اعلام شده است.
هواشناسی مازندران نیز روز گذشته با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به این استان با صدور اطلاعیه سطح زرد نسبت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.
جفری هینتون یکی از پیش کسوت های حوزه هوش مصنوعی پس از آنکه متوجه شد احتمالا رایانه ها از انسان ها باهوشتر می شوند، از شرکت گوگل استعفا داده تا آزادانه درباره خطرات فناوری صحبت کند.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر و وقوع سیل در شش استان طی امروز (۸ اردیبهشت ماه) هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر و وقوع سیل در شش استان طی امروز (۸ اردیبهشت ماه) هشدار داد.
خضر عدنان اسیر فلسطینی پس از گذشت ۸۰ روز از اعتصاب غذای خود، دچار وضعیت جسمی بسیار خطرناک و شرایط وخیمی شده است.
یزدی مهر با بیان اینکه از مخاطرات سامانه بارشی اعلام شده امکان طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب وجود دارد گفت: توصیه و هشدار جدی مدیریت بحران به همه مردم عزیز این است که از اتراق کنار رودخانه‌ها بپرهیزند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌هایی در خصوص احتمال جاری شدن رواناب صورت گرفته است، افزود: به مردم ساکن در مناطق غربی و جنوب استان تهران نسبت به احتمال لغزندگی جاده‌ها هشدار می‌دهیم.
سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این مخاطرات عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها را توصیه می‌کند.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع سیل در ۳ استان جنوبی طی امروز ۲۹ فروردین هشدار داد.
احتمال بارش شدید باران در محدوده سولقان، امام زاده داود و کن وجود دارد که همچون سال گذشته احتمال سیلاب پیش بینی شده است. اگر مردم به هشدار‌ها توجه کافی نداشته باشند، بیم تکرار حادثه جانی سیل سال گذشته در امام زاده داود وجود خواهد داشت.
سازمان هواشناسی ضمن صدور هشدار زرد از وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و احتمال وقوع انواع خسارت در ۱۷ استان طی روز جاری خبر داد.
با توجه به هشدار هواشناسی استان مازندران، مبنی بر افزایش دما تا روز پنج شنبه هفته جاری، یگان حفاظت و مامورین حفاظتی شهرستان‌های تابعه و شرکت‌های مجری، ضمن حضور مستمر و مداوم در صف و عرصه‌های جنگلی، تمهیدات لازم بابت تامین و فراهم آوری تجهیزات ضروری و حتی ابتدایی اطفا ء حریق را اندیشیده تا در صورت بروز آتش سوزی با آمادگی لازم، اقدامات بازدارنده و اطفائی را اعمال کنند.
رقیب سیاسی رئیس جمهور فرانسه هشدار داده است که دخالت ناتو در درگیری اوکراین می تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.
تبریز- رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به پایداری هوا و سرعت کم وزش باد تا پایان هفته، احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اضافه کرد: با توجه به گزارشات، بالا آمدن رودها، کانال‌های آب و مسیل‌ها متصور است و بر همین اساس شهروندان باید هوشیار باشند از توقف در اطراف رودخانه‌ها خودداری و حداقل تا روز سه‌شنبه از کوهنوردی اجتناب کنند چرا که بارش پراکنده برف و باران، مه و گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.
در مناطق مذکور رگبار، رعدوبرق و وزش شدید باد پیش بینی می‌شود که احتمال جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و شکسته شدن درختان کهنسال را در پی دارد.
نماینده مردم اردبیل گفت: طی این دو ماه ما چیزی از رفع ایرادات و مشکلات در این وزارتخانه ندیدیم. البته احتمال می‌دهم که طی هفته جاری وضعیت وزارت صمت تعیین تکلیف شود، اما اگر چنین نشد بحث استیضاح مجددا به جریان خواهد افتاد.
فرماندار تهران با اشاره به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی در مناطقی از پایتخت هشدار داد.
یزدی مهر گفت: با توجه به گسترش سامانه بارشی و شروع بارش‌ها در برخی مناطق فیروزکوه، ستاد مدیریت بحران با اعلام وضعیت نارنجی نسبت به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن آب در مسیل‌ها، برای امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد هشدار می‌دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان آب و لغزندگی جاده‌های کوهستانی و وقوع صاعقه اشاره کرد و افزود: به همه مردم توصیه می‌شود در عبور از حاشیه مسیل‌ها احتیاط کنند.
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آبگرفتگی در مناطقی از پایتخت هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ