سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: افزایش نسبی دما، وقوع دمای بالای ۴۹ درجه و پایداری جوی در اکثر استان‌ها پیش بینی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن هشدار درباره پدیده‌های سرمایشی و گرمایشی شدید به دلیل تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین گفت: خرد بین المللی برای مقابله با این موضوع لازم است.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید در چهار استان قم، سمنان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی خبر داد که در نواحی مستعد منجر به توفان شن می‌شود و اعلام‌کرد: افراد سالمند و بیمار‌های تنفسی و قلبی از رفت وآمد‌های غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.
اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر و همچنین رطوبت هوا در استان، هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.
براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان، وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا آسمان صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد شدید در نواحی غربی و جنوبی گاهی خیلی شدید و مناطق مستعد خیزش گردوخاک و در ارتفاعات استان به ویژه برای روز یکشنبه در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
اهواز - اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع گرد و خاک هشدار سطح زرد صادر کرد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا نسبت به افزایش شمار تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها طی ایام اوج سفرهای بین شهری هشدار داد.
این وضعیت جوی از عصر شنبه تا اواخر وقت یک‌شنبه(۳۰ تا ۳۱ اردیبهشت) در تهران، البرز، قزوین، مرکزی و دامنه و ارتفاعات گیلان مورد انتظار است.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع سیل در ۵ استان و آبگرفتگی معابر در ۶ استان هشدار داد.
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره کاهش محسوس دما و تنش دمایی و همچنین وقوع توفان گردوخاک در این هفته ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد.
بهاروند احمدی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی موقت و اختالل تردد در سطح معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، آسیب به سازه‌های موقت و سست، شکسته شدن درختان در سطح شهراز مخاطرات این سامانه بارشی است.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وقوع تندباد و خیزش گرد و خاک بویژه در مناطق نیمه غرب و شمال استان از عصر دوشنبه خبرداد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع سیل در ۷ استان هشدار داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتمال وقوع توفان لحظه‌ای و رگبار شدید باران همچنین کاهش دما در تهران هشدار داد.
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره وقوع توفان گردوخاک، بارش رگبار و تنش دمایی طی پایان هفته جاری ۲ هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به وقوع طوفان لحظه‌ای و خیزش گردوغبار در مناطقی از استان و افت محسوس دما طی چهار روز پیش رو ۲ هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به وقوع طوفان لحظه‌ای و خیزش گردوغبار، بارش باران و کاهش محسوس دما در سراسر استان در روز طبیعت ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد.
سازمان هواشناسی ضمن صدور هشدار زرد از وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و احتمال وقوع انواع خسارت در ۱۷ استان طی روز جاری خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد از وزش باد شدید و طوفان از روز سه شنبه تا پایان بعد از ظهر چهارشنبه در تهران و ۱۰ استان دیگر خبر داد.
ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 14 و 6 درجه خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور نسبت به وقوع بهمن در البرز مرکزی هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت سامانه بارشی، بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف خبر داد.
اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع پدیده مه و کاهش دید افقی و کاهش نسبی دما هشدار نارنجی را صادر کرد.
فرماندار تهران با اشاره به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی در مناطقی از پایتخت هشدار داد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری به شهروندان توصیه کرد نسبت به مستحکم سازی سازه‌های موقت و تبلیغاتی، محافظت از تأسیسات و حساس نسبت به گرد و خاک و عدم پارک خودرو در کنار محل‌های پر خطر توجه جدی داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ