در پی هشدار هواشناسی، از دوشنبه تا سه‌‎شنبه احتمال بارش شدید برف و باران و سقوط بهمن در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال فارس، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و ایلام وجود دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۳۱ مرداد تا ۲ شهریورماه) در شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمد‌های شهری و احتمال تاخیر پرواز‌ها وجود دارد.
مخاطرات این سامانه بارشی شامل آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ اعلام شده است.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ برای امروز (۲ خرداد) در شمال خراسان رضوی خبر داد.
حامد یزدی‌مهر از آماده‌باش ستاد مدیریت بحران برای مقابله با پیامد‌های احتمال خبر داد و افزود: شهروندان به خصوص گروه‌های حساس به‌ویژه در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی پایتخت، از تردد در فضای باز خودداری کنند.
در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر و وقوع سیل در شش استان طی امروز (۸ اردیبهشت ماه) هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر و وقوع سیل در شش استان طی امروز (۸ اردیبهشت ماه) هشدار داد.
به گزارش سازمان هواشناسی کشور؛ در دو روز آینده در شمال تهران، نیمه شرقی استان فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، سمنان، آذربایجان شرقی و غربی، یزد و... شاهد باران خواهیم بود.
سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این مخاطرات عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها را توصیه می‌کند.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع سیل در ۳ استان جنوبی طی امروز ۲۹ فروردین هشدار داد.
محمد احمدی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وضعیت نارنجی در منطقه، اظهار کرد: براین اسای با توجه به احتمال بارندگی و ریزش سنگ هشدار لازم به رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را داشتند داده شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به امکان سیلابی شدن رودها و مسیل‌ها در استان تهران از مردم خواست که تا پایان این هفته از حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کرده و از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات نیز خودداری کنند.
اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی و احتمال رگبار شدید باران، وزش باد متوسط و ریزش تگرگ در استان، هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدارهای سطح زرد و نارنجی نسبت به وقوع برخی مخاطرات جوی در 30 استان کشور هشدار داد.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیل و سقوط بهمن در ۹ استان کشور خبر داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، از آماده باش امدادگران در پی احتمال سیل در تهران خبر داد.
اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تشدید سامانه بارشی و احتمال تگرگ و تندباد در استان هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی در برخی از استان‌های کشور، از آماده‌‎باش امدادگران این جمعیت برای امدادرسانی در حوادث احتمالی جوی خبر داد.
با توجه به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی و تشکیل کمیته اضطرار به احتمال زیاد مدارس و دانشگاه‌ها طی دو روز آینده تعطیل خواهد بود.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد ابر‌های همرفتی همراه با رخداد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال گردوخاک، در نقاط مستعد ریزش تگرگ به‌ویژه در ساعات بعدازظهر طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه (۲۷ و ۲۸ شهریور) درجنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان خبر داد.
به گزارش سازمان هواشناسی در اردبیل، گیلان و غرب مازندران به علت رگبار شدید باران و احتمال سیلاب هشدار نارنجی برقرار است.
بنابر اعلام سازمان هواشناسی، برای ۹ استان هشدار سطح نارنجی صادر شده است و امکان آبگرفتگی و سیلاب برای این استان ها وجود دارد.
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آبگرفتگی در مناطقی از پایتخت هشدار داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد قابل ملاحظه ابر‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ از چهارشنبه تا پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ مردادماه) در مناطق شمالی به‌ویژه ارتفاعات استان تهران خبرداد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ