چشمه علی میراث گران‌بهای محدوده شهر ری است که تلاش همه‌جانبه‌ای بر حفظ و حراست از آن می‌شود؛ اما متاسفانه طی سال‌های اخیر با کاهش بارندگی‌ها و همچنین مدیریت نامناسب منابع آبی، دِبی آب این چشمه گرانبها کاهش یافته و در مقاطعی نیز خشک شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر حمل و نقل لبنان از آغاز روند حفاری در میدان گازی موسوم به بلوک شماره ۹ در آب‌های سرزمینی لبنان در راستای استخراج گاز خبر داد.
منابع لبنانی به آخرین وضعیت کشتی حفاری نفت و گاز در این کشور اشاره کردند.
یک BTM-۳ می‌تواند یک خندق در عمق یک و نیم متر و عرض تقریبا یک متر با سرعت ۷۳۱متر در ساعت حفر کند، این سرعت برای حفاری بسیار سریع است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: با تلاش شبانه‌روزی متخصصان این شرکت، ۳۶ حلقه چاه نفت و گاز در چهار ماه نخست امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل نهایی شد.
جدیدترین و قوی‌ترین دستگاه حفاری عمیق اکتشافی معدنی ایران با توان حفاری ۲۵۰۰ متر در محل پردیس مرکزی پارک استان (شاهرود) رونمایی شد.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: با بکارگیری ۳ دستگاه حفار مکانیزه و تأمین مصالح مورد نیاز، امکان احداث فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران طی مدت زمان ۳ سال وجود خواهد داشت.
جوکار از آغاز مرحله نخست طرح توسعه مخزن ذخیره‌سازی مختار خبر داد و گفت:حفاری نخستین چاه ارزیابی در این میدان گازی به زودی آغاز می شود.
وزیر نیرو گفت: توده بسیار بزرگی از سنگ و گل و لای از ارتفاع بسیار بالا وارد بستر رودخانه شده است و ارتباط آب با شهر تهران و کرج قطع شد. این واقعه در پایین دست سد کرج اتفاق افتاد و ما ناگزیر بودیم مسیر ۳۰۰ متری را باز کنیم. بر این اساس، در حداقل زمان و در ۱۲ ساعت کانالی را حفاری کردند و ارتباط انتقال آب از دوشنبه انجام شد.
سان جین‌شنگ، یکی از مسئولان آکادمی مهندسی چین، درباره آخرین تلاش‌های چین به خبرگزاری دولتی چین، شین‌هوا گفت: مشکل ساخت‌وساز پروژه حفاری را می‌توان با یک کامیون بزرگ که روی دو کابل فولادی نازک رانندگی می‌کند مقایسه کرد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از افزایش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خام در دولت سیزدهم خبر داد.
یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است با استفاده از بومی‌سازی و توسعه فناوری حفاری، استحصال از میادین نفتی و گازی را ارتقا بدهد.
بیشترین رکورد سالانه حفاری به میزان 200332 متر در کل کشور، به همت تلاشگران شرکت ملی صنایع مس ایران در سال 1401 به ثبت رسید.
مقام معظم رهبری در سال جاری چندین بار در فرمایشات‌شان به بخش معدن اشاره داشتند، ما نیز به عنوان یکی از فعالان اصلی بخش معدن و در حوزه مس فرمایش ایشان را نصب‌العین قرار دادیم.
این اکتشاف که در اصل پایه‌ی یک لیوان نوشیدنی بوده منقوش به تصویری از یک ایزدبانوی زن است؛ نماد شهر رم که کلاه‌خود به سر دارد و نیزه حمل می‌کند.
ناصر نعمتی، مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد، در صفحه توییتر خود از کشف یک کانال زیرزمینی در حفاری خط سه قطار شهری خبر داده و مدعی شده است که محیط در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته تا ارزش تاریخی سازه و سایر موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.
سرهنگ کاظم داداشی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی اظهار داشت: به دنبال گزارش واصله از کلانتری ۱۵ تبریز مبنی بر مشاهده محل حفاری در مسیر تونل قطار شهری تبریز در منطقه گازران به سمت ابوریحان، اقدامات لازم در دستور کار نیرو‌های انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قرار گرفت.
۲ مرد جوان برای رسیدن به گنج اقدام به حفاری در زیرزمین خانه‌ای قدیمی کردند، اما بهای این ماجراجویی، جان باختن یکی از آن‌ها در حادثه‌ای هولناک بود.
رئیس جمهور ترکیه از اکتشاف ۵۸ میلیارد متر مکعب گاز در دریای سیاه طی یک عملیات حفاری خبر داد.
مجید کیانپور با اشاره به ارائه خدمات این آزمایشگاه گفت: ۶۰ هزار متر حفاری برای پروژه های ژئوتکنیک انجام شده است و ۷۵ درصد فعالیت های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با وزارت راه و شهرسازی است.
بازده حفاری چاه‌های نفت و گاز به روش افقی و جهت‌دار در هشت ماه امسال با تلاش متخصصان شرکت ملی حفاری ایران، به ٨ هزار و ٣٢٩ متر رسید که ۴۵ درصد در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش دارد.
شهریار متوکل از ثبت رکورد بالاترین میزان حفاری اکتشافی در تاریخ شرکت ملی صنایع مس ایران به میزان بیش از 112 هزار متر در 8 ماه سال جاری( متوسط ماهانه بیش از 14 هزار متر ) خبر داد.
هفته هشتم سوپر لیگ فوتسال زنان با تداوم صدرنشینی پالایش نفت آبادان به پایان رسید.
مجتبی پورمحسنی مسئول امور فنی شهرداری نجف شهر نیز گفت: این ۲ نفر با هدف سرقت بنزین از لوله انتقال به مخازن سیرجان، زمینی محصور را در بلوار آیت‌الله کاشانی نجف شهر به بهانه جمع‌آوری ضایعات اجاره و شنبه شب برای اجرای نقشه خود و سرقت بنزین حدود ۵۰ متر کانال زیرزمینی حفر کرده بودند تا به لوله بنزین برسند، اما گاز بنزین جان هر ۲ نفر را گرفت.
مجری خط ۴ مترو تهران گفت: عملیات حفاری تونل‌های دسترسی به تونل اصلی پروژه توسعه شرقی خط ۴مترو تهران در حال پیگیری بوده و فاز نخست این طرح، پیشرفتی مطابق با برنامه زمان بندی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ