با توجه‌ به حجم بالای تجارت کشورهای حوزه خلیج فارس با آمریکا و نیز روابط درهم‌تنیده اقتصادی با این کشور، در نخستین روزهای رکود اقتصادی در واشنگتن تأثیرات آن در این کشورها نمایان می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بررسی یک شاخص اقتصادی در آمریکا نشان می دهد که این کشور به زودی وارد رکود اقتصادی خواهد شد.
بعد از مشکلات اقتصادی و رکود که بیشتر شرکت های بزرگ فناوری آمریکا را مجبور به اخراج کارکنان کرد، توییتر هم بیش از نیمی از نیروی کار خود را به عنوان اقدامی برای کاهش هزینه‌ها اخراج کرد.
قیمت نفت در معاملات روز جمعه با تجدید نگرانیهای اقتصادی در آمریکا و چین که دورنمای تقاضا برای سوخت در دو مصرف کننده بزرگ نفت در جهان را نگران کننده کرد، کاهش یافت و به سوی چهارمین کاهش هفتگی متوالی پیش می رود.
قیمت نفت در معاملات صبح جمعه بازار آسیا، اندکی افزایش پیدا کرد اما به دلیل نگرانیها نسبت به ضعیف شدن اقتصاد آمریکا و کندی تقاضای چین برای سوخت، به سوی سومین کاهش هفتگی متوالی پیش می رود.
رکود اقتصادی آمریکا نزدیک است؟
وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایران به رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، به بالاترین سطح صادرات نفت خود در ۲ سال گذشته دست یافته است گفت: اقتصاد ایران را نمی‌توان منزوی کرد.
معاون رئیس جمهور آمریکا برای بررسی موضوعات اقتصادی و تبعات جنگ اوکراین به چند کشور آفریقایی سفر می کند.
رئیس جمهور سابق آمریکا سیاست های دولت کنونی این کشور را زمینه ساز رکود اقتصادی بی سابقه در آمریکا دانست.
این تصور که جنگ می‌تواند رکود اقتصادی و زوال دموکراتیک را برطرف کند دیدگاهی عقب مانده و منسوخ شده است چرا که جنگ باعث می‌شود دموکراسی ما تهدید شده و ثروت مان به هدر برود، زیرا جنگ‌های نابخردانه باعث می‌شوند اعتماد عمومی و منابعی که ممکن بود به طور مولد در داخل استفاده شوند به شکلی مخرب در خارج از کشور صرف شوند.
طی سال جاری عوامل متعددی می‌تواند بازار طلا را تحت شعاع قرار دهد که از جمله آنها می‌توان به رکود در اقتصاد جهانی، موج شیوع کرونا در چین و تغییر در سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا اشاره کرد.
چین به دنبال ایفای قدرت در منطقه است و خود را ابرقدرت می‌داند و دومین قدرت اقتصادی دنیاست؛ آمریکا به عنوان اولین قدرت اقتصادی دنیا هم باید از منطقه بیرون رود پس حتی با بسته شدن قرارداد و واگذاری پروژه و تامین انرژی باز هم خرید نفت ایران در سبد ۵.٨ میلیون بشکه نفت روزانه محفوظ است
بنابر اطلاعات منتشر شده از دولت ژاپن، ارقام نشان داد اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه سوم کوچک شده است.
بنابر اطلاعات منتشر شده از دولت ژاپن، ارقام نشان داد اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه سوم کوچک شده است.
بنابر اطلاعات منتشر شده از دولت ژاپن،ارقام نشان داد اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره ای در سه ماهه سوم کوچک شده است.
سایه سنگین رکود اقتصادی بر پلاتین و پالادیوم
انگلیس روز پنجشنبه پس از افزایش نرخ بهره که بیش‌ترین افزایش در 3 دهه اخیر است، تاکید کرد که این کشور برای طولانی ترین رکود در تاریخ خود آماده می ‌شود.
موسسه «فیچ» هشدار دارد که اقتصاد آمریکا به دلیل افزایش تورم و نیز کاهش سرمایه‌گذاری، در بهار آینده وارد رکود می‌شود.
رهبر حزب جمهوریخواه آمریکا تاکید کرد که اقتصاد آمریکا با رکود مواجه است و این کشور دیگر نمی تواند برای اوکراین چک سفید امضا کند.
مدیرعامل بانک جی پی مورگان گفت شاخص های اقتصادی نشان می دهد اقتصاد ایالات متحده و جهان تا اواسط سال آینده وارد رکود جدی خواهد شد.
همایون دارابی گفت: از ابتدای سال میلادی جاری، بورس آمریکا یک دوره صعود و نزول را در پی افزایش نرخ بهره تجربه کرده است؛ بازار سرمایه کشور ما نیز نیز در دو سال گذشته درگیر و اسیر نرخ بهره بوده و می‌توان گفت که نخستین و مهم‌ترین فاکتور در ایجاد رکود و مسیر کاهشی در کل اقتصاد، این موضوع است.
روزنامه بیلد طی گزارشی به نقل از وزیر اقتصاد آلمان، رابرت هابک نوشت که وقوع رکود و تورم در اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۳ حتمی است.
شاهرخ شریعتی گفت: رکود اقتصاد در چین، اروپا، آمریکا و اقتصادهای بزرگ تمام بازارهای سرمایه دنیا را نگران کرده و موجب کاهش تقاضا در همه بازارها شده که امیدواریم با اقدامات اساسی به نقطه تعادل برسند.
اقتصاددانان آمریکایی در یک نظر سنجی اعلام کردند آمریکا بسال آینده به رکود بی سابقه ای خواهد رفت.
مقامات دولتی آمریکا بر این باورند که رکود اقتصادی در اروپا به این کشور سرایت نخواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ