بررسی یک شاخص اقتصادی در آمریکا نشان می دهد که این کشور به زودی وارد رکود اقتصادی خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با توجه‌ به حجم بالای تجارت کشورهای حوزه خلیج فارس با آمریکا و نیز روابط درهم‌تنیده اقتصادی با این کشور، در نخستین روزهای رکود اقتصادی در واشنگتن تأثیرات آن در این کشورها نمایان می‌شود.
اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی مؤسسه S&P گلوبال نشان می‌دهد که اقتصاد فرانسه در حال تمام کردن سه ماهه دوم سال جاری با کاهش شدید و غیرمنتظره فعالیت‌های خدماتی و تولیدی است.
منطقه یورو در حالی که تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو آن در سه ماه اول سال ۲۰۲۳، ۰.۱ درصد کاهش یافته است، رسما وارد مرحله رکود اقتصادی شد.
رکود اقتصادی آمریکا نزدیک است؟
رئیس جمهور سابق آمریکا سیاست های دولت کنونی این کشور را زمینه ساز رکود اقتصادی بی سابقه در آمریکا دانست.
مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با تیتر «شوک زنجیره‌‌‌ای به تولید» توضیح داده است: «پدیده‌های اقتصادی هیچ‌گاه با تغییرات یک‌ماهه قابل تحلیل نیستند و اساسا نمی‌توان شاخص خرید مدیران برای یک‌ماه سال را مبنایی برای تحلیل رکود یا رونق اقتصادی دانست. پدیده‌های اقتصادی در صورتی قابل تحلیل هستند که دامنه‌دار و مستمر باشند؛ بنابراین برای قضاوت در این باره بسیار زود است. به نظر می‌رسد برخی رسانه‌‌‌ها در تحلیل خود درباره آغاز رکود اقتصادی براساس گزارش مورد استناد، شتاب‌زده عمل کرده‌اند؛ چرا که بررسی سال‌های اخیر نشان می‌دهد این افت‌وخیزها در شاخص خرید در ماه‌های مختلف امری متداول بوده است. این شاخص به معنای کاهش تولیدات صنعتی نیست، بلکه میزان خرید مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای توسط بنگاه‌ها را نشان می‌دهد. همان‌طور که در گزارش هم اشاره شده است و بررسی‌های میدانی هم نشان می‌دهد، دلیل اصلی کاهش شاخص مدیران خرید محدودیت به وجود آمده در این ماه برای عرضه گاز به صنایع بوده است.
براساس نظرسنجی گسترده از اقتصاددانان که نشان‌دهنده تغییر موضع بزرگ در پیش‌بینی‌های اقتصاد جهانی در چند هفته گذشته است، منطقه یورو از خطر رکود قریب‌الوقوع جسته است. نظرسنجی این ماه Consensus Economics نشان می‌دهد که اکنون اقتصاددانان انتظار رشد ۱/ ۰ درصدی را در طول ۲۰۲۳ دارند. از جمله مواردی که ممکن است موجب خوش‌بینی بازار نسبت به رشد اقتصادی شده باشد می‌توان به کاهش قیمت انرژی، یارانه‌های دولتی و بازگشایی زود از موعد چین، اشاره کرد که موجب افزایش تقاضای جهانی شده است.
نظرسنجی فعالان اقتصادی بخش تعاون نشان داد که شامخ بخش تعاون در مهرماه عدد ۴۸.۰۹ بوده است که نسبت به شهریور ماه با کاهش نسبی همراه بوده است.
با آغاز عصر پسا کرونا و کاهش رشد اقتصادی به نظر می رسد کارمندان و مهندسان غول های فناوری نخستین قربانیان نظم جدید این صنعت باشند.
بنابر اطلاعات منتشر شده از دولت ژاپن، ارقام نشان داد اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه سوم کوچک شده است.
بنابر اطلاعات منتشر شده از دولت ژاپن، ارقام نشان داد اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه سوم کوچک شده است.
بنابر اطلاعات منتشر شده از دولت ژاپن،ارقام نشان داد اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره ای در سه ماهه سوم کوچک شده است.
وزیر اقتصاد انگلیس هشدار داد که این کشور در حوزه اقتصادی راه بسیار دشواری را پیش رو دارد و باید تصمیمات سختی بگیرد.
اتاق بازرگانی ایران عدد شامخ (شاخص مدیران خرید) مهر ماه را منتشر کرده که نشان از قرار گرفتن این عدد در مرز رونق و رکود دارد.
سایه سنگین رکود اقتصادی بر پلاتین و پالادیوم
انگلیس روز پنجشنبه پس از افزایش نرخ بهره که بیش‌ترین افزایش در 3 دهه اخیر است، تاکید کرد که این کشور برای طولانی ترین رکود در تاریخ خود آماده می ‌شود.
مدیرعامل بانک جی پی مورگان گفت شاخص های اقتصادی نشان می دهد اقتصاد ایالات متحده و جهان تا اواسط سال آینده وارد رکود جدی خواهد شد.
روزنامه بیلد طی گزارشی به نقل از وزیر اقتصاد آلمان، رابرت هابک نوشت که وقوع رکود و تورم در اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۳ حتمی است.
نتایج نظرسنجی جدید مؤسسه اس‌اندپی گلوبال S&P Global نشان می‌دهد که روند نزولی اقتصاد منطقه یورو در ماه سپتامبر عمیق تر شده و فعالیت‌های تجاری برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است.
مقامات دولتی آمریکا بر این باورند که رکود اقتصادی در اروپا به این کشور سرایت نخواهد کرد.
بنا به پیش بینی های اتاق بازرگانی انگلیس این کشور به زودی وارد دوره رکود اقتصادی خواهد شد.
بانک مرکزی آلمان اعلام کرد که این کشور در آستانه مواجهه با بالاترین نرخ تورم در دهه‌های اخیر قرار دارد.
هیئتی بلندپایه از طالبان برای انجام گفتگوهای تجاری و اقتصادی قرار است به زودی به روسیه سفر کند.
رئیس جمهور فنلاند درباره تبعات اقتصادی خطرناک جنگ اوکراین بر آینده اروپا هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ