شرکت خطوط هواپیمایی عربستان از آغاز برنامه توسعه اتصال خطوط پروازی خود با چین خبر داد و از راه‌اندازی کریدور مستقیم پروازی و منظم میان فرودگاهای این کشور با فرودگاه بین‌المللی پکن خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عربستان سعودی امروز شنبه از تعیین سفیر جدید خود در فلسطین خبر داد که البته به صورت غیر مقیم و فوق العاده در اراضی اردن حضور خواهد داشت.
یک روز پس از تصویب لایحه «لغو برهان معقولیت» در کنست رژیم صهیونیستی، نظامیان ذخیره ارتش این رژیم تهدید خود در خصوص ترک خدمت نظامی را عملی کردند.
دولت آلمان اعلام کرد به منظور شرکت در رزمایش مشترک، نیروی نظامی به استرالیا و منطقه ایندوپاسفیک اعزام می‌کند.
نخستین جلسه دادگاه‌های علنی برخط استان تهران که در مجتمع دادگاه‌های کیفری یک استان تهران برگزار شد.
مشخص نیست که آیفون اولترا جایگزین آیفون پرو مکس می‌شود یا اپل از سال آینده تعداد گوشی‌های جدید آیفون را به پنج دستگاه می‌رساند.
ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از طی ۶۳ هزار کیلومتر مسیر دریایی در بندر صلاله عمان پهلوگیری کرد. این ناوگروه از ۲۹ شهریور سال ۱۴۰۱ به ماموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام شده و هم اکنون در ۲۳۶ امین روز سفر دریایی خود به سر می‌برد. این ناوگروه با حرکت از مبدأ بندرعباس، در نخستین ایستگاه در بندر بمبئی هند توقف کرد و سپس با عبور از خلیج بنگال و تنگه مالاگا در جاکارتا پایتخت اندونزی پهلو گرفت. صلاله آخرین ایستگاه ناوگروه ۸۶ نداجا پیش از رسیدن به ایران است و دریادلان ایرانی پس از جدا شدن از اسکله صلاله به سمت کشورمان حرکت خواهند کرد تا نهایتا با طی حدود ۲ هزار کیلومتر مسیر باقی‌مانده در بندرعباس پهلوگیری کنند. مجموع مسیر طی‌شده توسط ناوگروه ۸۶ نداجا تاکنون حدود ۶۳ هزار کیلومتر بوده و این ناوگروه تاکنون ۴ بار از خط استوا عبور کرده است
ساکت الهامی ترکیب مورد نظر خود برای دیدار حساس با استقلال ملاثانی در مرحله یک چهارم نهایی را انتخاب کرد که در آن حضور یک بازیکن زیر ۲۳ سال برای نخستین بار در ترکیب اصلی خودنمایی می‌کند.
رئیس جمهور چین برای نخستین بار از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، با همتای اوکراینی خود تماسی تلفنی برقرار کرد.
سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت: با حمایت وزیر ورزش وجونان  و تایید فدراسیون جهانی، در سال جاری میزبان فینال سوارکاری  پرش فدراسیون جهانی خواهیم بود.
برای نخستین بار ایران میزبان فینال سوارکاری پرش فدراسیون جهانی شد.
کاردار سفارت ترکیه در قاهره اعلام کرد که مصر برای شهروندان ترکیه امکان سفر به بدون روادید را تسهیل کرد.
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بعد از پیگیری های متعدد مسئولان عالی رتبه ایران، برای نخستین بار طرف عراقی برای اجرای راه آهن شلمچه-بصره بودجه و برنامه زمان بندی مشخص کرده است.
نشریه تایم یک مجله خبری برخط آمریکایی است که دفتر آن در نیویورک است. نشریه تایم نخستین بار در ۳ مارس ۱۹۲۳ در شهر نیویورک منتشر شد و سالها توسط بنیانگذار مشترک و تأثیرگذار آن «هنری لیوس»(Henry Luce) اداره می‌شد.
پایگاه ششم شکاری بوشهر که با نام پایگاه هوایی شهید یاسینی نیز شناخته می‌شود، یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش ایران است.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با حضور در خبرگزاری ایسنا برای نخستین بار درباره حواشی و سوالات مربوط به دوران قهرمانی خود و خط خوردن ناگهانی از تیم ملی در رقابت های جهانی ۲۰۰۵ با وجود قهرمانی در رقابتهای انتخابی تیم ملی صحبت کرد. او همچنین در رابطه با جانشینی محمد بنا و برنامه هایش برای تیم ملی گفت.
مدیر منطقه خلیج‌فارس شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران گفت: برای نخستین بار پالایشگاه بندرعباس خوراک خود را از خط لوله گوره به جاسک دریافت می‌کند.
ممدریش و اکبر مشتی و مش محمدعلی از بنیانگذاران بستنی سنتی در تهران بودند و مرحوم محمد صالحی معروف به مش ممد آب بند، از آن‌ها فوت و فن بستنی درست کردن را آموخت و اولین کسی بود که از سال ۱۳۱۰در شمیران بستنی درست کرد. برای همین به او مش ممد آب‌بند می‌گفتند.
پس از اختراع تلگراف و جهانی شدن آن، برای نخستین بار در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار به سال 1274 هجری قمری اولین خط تلگراف در ایران برقرار شد.
در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شاهد حضور ۶ داور زن خواهیم بود که سه نفر آن‌ها داور وسط هستند.
معاون امور تخصصی قرارگاه خاتم گفت: استفاده از پهپاد برای عکس برداری برای اولین بار در سال ۶۷ و استقرار نیمی از نیروهای آتشبار در مواضع عقب برای کاهش تلفات از دیگر خلاقیت‌ها در«والفجر ۸» بود.
تا به حال هیچ کس صدای برخورد یک شهاب سنگ به سیاره دیگر را نشنیده است. این درحالی است که لندر «اینسایت» ناسا امواج صوتی از برخورد صخره فضایی با مریخ را ثبت کرده است.
آمریکا اعلام کرد که همزمان با افزایش حضور روسیه و چین در آب‌های قطب شمال، برای نخستین بار در این منطقه سفیر سیار منصوب می‌کند.
تورم هلند در ماه جولای برای اولین بار از سال ۱۹۷۵ به ۱۰.۳ درصد رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ