«جرج درانسفیلد» (George Dransfield) از پژوهشگران این پروژه گفت: در مدل متعارف تشکیل سیاره، هر چه جرم یک ستاره کمتر باشد، قرص مواد اطراف آن جرم کمتری دارد. از آنجا که سیارات از آن قرص به وجود آمده‌اند، انتظار می‌رفت که سیارات پرجرم مانند مشتری تشکیل نشوند. ما در مورد این موضوع کنجکاو بودیم و می‌خواستیم سیاره‌ها را بررسی کنیم تا ببینیم آیا این امکان وجود دارد یا خیر. TOI-۴۸۶۰ اولین گزینه مورد تایید ما است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فضا، مکان بسیار بزرگی است و حتی امثال اینشتین هم گاهی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. یکی از معروف‌ترین این محدودیت‌ها، مرکز سیاهچاله است که به نظر می‌رسد که در آن نظریه معروف اینشتین به طور کامل بی‌اثر می‌شود. حالا، یک بررسی تازه که از سوی دانشمندان دانشگاه سجونگ کره جنوبی انجام شده، نشان می‌دهد که محدودیت دیگری هم در دیدگاه نیوتن و اینشتین از گرانش را می‌توان در حرکات مداری ستاره دوگانه که فاصله زیادی دارند و به صورت گسترده از هم دور هستند، یافت.
یک روزنامه نگار ایتالیایی هوادار اینتر به سیمونه اینزاگی پیشنهاد کرد که برای کسب ستاره دوم، مهدی طارمی را بخرد.
تلسکوپ فضایی جیمز وب تصاویری خیره‌کننده از آخرین مراحل زندگی ستاره‌ای در دوردست‌ها را با جزئیاتی بدیع و بی‌سابقه به ثبت رسانده است. این تصاویر ساختاری دوناتی شکل را از گاز درخشان با عنوان سحابی حلقه به نمایش می‌گذارد که در فاصله دوهزار و ششصد سال نوری از زمین قرار دارد.
ظاهراً یک سحابی گازی غنی از کربن، CW Leonis را احاطه کرده است. علت پیچیدگی سحابی ناشناخته است، اما هندسه‌ لایه‌ها و کمان‌های آن مطمئناً جالب و جذاب است. این تصویر که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده، جزئیات این پیچیدگی را نشان می‌دهد.
دانشمندان مکان زمین‌ شناسی ای را شناسایی کرده ‌اند که به گفته آنان به بهترین وجه نشان‌ دهنده یک دوره جدید پیشنهادی به نام آنتروپوسین است که گامی بزرگ به سمت تغییر جدول زمانی رسمی تاریخ سیاره زمین محسوب می شود.
مشتری ۱۳۰۰ سیاره اندازه‌ی زمین را می‌تواند در خود جای دهد و بزرگ‌ترین سیاره در منظومه شمسی است. این سیاره، یک غول گازی با جرم یک‌هزارم خورشید است، ولی جرمی دو و نیم برابر تمامی دیگر سیاره‌های منظومه شمسی دارد. این سیاره اتمسفری دارد که از هیدروژن و گاز هلیوم تشکیل شده است. روی سطح آن ابر‌های ضخیم قهوه ای، زرد، قرمز و سفید را می‌بینید، همین گاز‌ها باعث می‌شوند این سیاره رنگارنگ دیده شود.
این احتمال وجود دارد که اشلی یانگ سال‌های پایانی فوتبالش را در آسیا و لیگ ستارگان قطر دنبال کند.
در حال حاضر، فضاپیمایی که کمترین زمان را برای رسیدن به مشتری صرف کرده، فضاپیمای «نیو هورایزنز» (New Horizons) ناسا است که در سال ۲۰۰۷، طی ۴۰۵ روز معادل یک سال و یک ماه و ۹ روز به غول گازی رسید.
یک رسانه اسپانیایی مدعی است دو ستاره بارسلونا گاوی و آرائوخو در تابستان پیش رو این تیم را به عنوان بازیکن آزاد ترک خواهند کرد.
مواد درخشان و پوشش گازی این سحابی سیاره‌ای ناشی از سیارات نیست، بلکه لایه‌های بیرونی رانده‌شده از یک ستاره درحال مرگ است که زمانی شبیه به خورشید بوده و اکنون به شکل یک روزنه کوچک نور در مرکز سحابی دیده می‌شود.
این سیاره نمونه‌ای از یک «ابر مشتری» است. سیاره‌ای شبیه به غول گازی در منظومه شمسی خودمان، اما بسیار بزرگ‌تر، شاید ۱۲ تا ۱۸ برابر جرم سیاره مشتری را دارد.
اوموآموآ در ابتدا به عنوان یک سیارک در نظر گرفته شد، زیرا هیچ نشانه‌ای را از جرقه زدن و درخشش معمول دنباله‌دار‌ها به نمایش نمی‌گذاشت. ستاره‌های دنباله‌دار وقتی با نور خورشید گرم می‌شوند، فواره‌هایی از بخار، دی‌اکسید کربن و غبار ساطع می‌کنند که دنباله‌های درخشان را به همراه دارند، اما هیچ نشانه‌ای از گاز یا گرد و غبار در اطراف این جرم جدید وجود نداشت.
پژوهشگران برای دریافتن اینکه آیا این سیاره فراخورشیدی حاوی گاز یا آب یا هر دو است، ساختار داخلی احتمالی HD ۲۰۷۴۹۶ b را با فرض احتمالات این دو ترکیب مختلف بررسی کردند.
توماس مولر، ستاره بایرن و بهترین بازیکن مسابقه امشب، با فروتنی بخشی از پیروزی تیمش مقابل پاریس را به شانس نسبت می‌دهد.
ستاره میزبان، TOI-۵۲۰۵، تقریباً چهار برابر مشتری است، اما به نوعی توانسته است سیاره‌ای به اندازه مشتری تشکیل دهد.
این حباب گازی که به عنوان نشانه‌ای از حیات ستاره‌ای در نظر گرفته می‌شود، نشات‌گرفته از یک جفت ستاره نوزاد است که در مراحل اولیه شکل‌گیری خود هستند.
یک رسانه اسپانیایی اعلام کرد بایرن مونیخ به جذب گاوی، ستاره جوان بارسلونا، علاقه‌مند است و از همین حالا تلاش برای جلب رضایت بارسا و گاوی را آغاز کرده است.
این بقایا پایان عمر یک ستاره را نشان می‌دهند و ابری در حال گسترش از گاز و غبار هستند. پیش از آن که برنامه‌ها باعث اتحاد نیرو‌ها شوند بقایای ابرنواختری مشاهده شده توسط پژوهشگران بسیار اندک بودند.
ستاره 18 ساله بارسلونا به واسطه درخشش های اخیر خود، با یک افزایش قیمت سرسام آور مواجه شده است.
یک بازیکن هجده ساله ستاره میدان فینال سوپرجام اسپانیا در ورزشگاه ملک فهد ریاض بود.
سیاهچاله‌ای که تقریبا ۹۰۰ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد، هر بار که یک ستاره در حال چرخش به آن نزدیک می‌شود، بخشی از آن را می‌بلعد.
رئیس جمهور ترکیه از اکتشاف ۵۸ میلیارد متر مکعب گاز در دریای سیاه طی یک عملیات حفاری خبر داد.
رئیس جمهور ترکیه: ارزش گاز طبیعی که در دریای سیاه کشف کرده‌ایم، با بهای امروز در بازارهای بین‌المللی، بالغ بر یک تریلیون دلار است.
در گردن این ساعت شنی، آغاز یک ستاره جدید پنهان است. ابر‌های غبار و گاز در این منطقه فقط در نور فروسرخ قابل مشاهده هستند. طول موج‌های فروسرخ، همان طول موج‌هایی هستند که تلسکوپ فضایی جیمز وب در آن‌ها تخصص دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ