مشتری ۱۳۰۰ سیاره اندازه‌ی زمین را می‌تواند در خود جای دهد و بزرگ‌ترین سیاره در منظومه شمسی است. این سیاره، یک غول گازی با جرم یک‌هزارم خورشید است، ولی جرمی دو و نیم برابر تمامی دیگر سیاره‌های منظومه شمسی دارد. این سیاره اتمسفری دارد که از هیدروژن و گاز هلیوم تشکیل شده است. روی سطح آن ابر‌های ضخیم قهوه ای، زرد، قرمز و سفید را می‌بینید، همین گاز‌ها باعث می‌شوند این سیاره رنگارنگ دیده شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصویر این هفته‌ی تلسکوپ فضایی هابل متشکل از دو تصویربرداری مختلف است که با هم ادغام شده‌اند. این ستاره که BD+۱۷ ۲۲۱۷ نام دارد بر روی پس زمینه‌ای از کهکشان نامنظم Arp ۲۶۳ می‌درخشد.
به پاس بزرگداشت بهترین فصل تاریخ باشگاه برایتون در لیگ جزیره، یک ابتکار جالب در این شهر صورت گرفته است.
وینیسیوس جونیور و ادواردو کاماوینگا بالاتر از مجسمه مسیح در شهر ریودوژانیرو دیده شدند.
کارگران ساختمانی حاضر در پروژه نوسازی نوکمپ از حضور در این ورزشگاه تاریخی نهایت استفاده را می برند.
آسمان شب سرشار از داستان‌های مختلف است. تمدن‌های مختلفی در طول تاریخ برخی از ماندگارترین افسانه‌های خود را روی ستاره‌ها و گردوغبار کیهانی اعمال کرده‌اند. مردم زیادی این نمادهای آسمانی را می‌بینند، داستان‌های مرتبط با آن‌ها را می‌شنوند و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.
ورزشگاه قدیمی شهر بیشکک جمعه خاطره‌انگیزی را سپری کرد؛ مردم این شهر مدت‌ها بود چنین جوی را تجربه نکرده بودند.
ثبت اختراع آسانسور فضایی تات که توسط اداره ثبت اختراع ایالات متحده تأیید شد، مشخص می‌کند که این برج می‌تواند روی هر «سطح سیاره‌ای» و نه فقط زمین ساخته شود.
قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر نه تنها برای طرفداران روی سکو بلکه برای ستاره‌های سابق این تیم نیز اهمیت ویژه دارد و آنها بازیهای تیم محبوبشان را از راه دور دنبال می‌کنند.
موفقیت‌های پرسپولیس همچنان روی کاکل ستاره‌های قدیمی تیم می‌چرخد و اگر قرار باشد کسی از روی نیمکت بیاید و گرهی باز کند یکی از همان قدیمی‌هاست
مدیر تئاتر شهر با انتقاد از وضعیت نابسامان بنای تاریخی تئاتر شهر گفت: شاهدیم کنار این بنای ۵۰ ساله اتفاقات مختلفی می افتد آتش روشن کرده و سازه‌های جدیدتری را به محدوده آن اضافه می‌کنند.
چهار ستاره باشگاه رئال مادرید برای تشویق کارلوس آلکارس، ستاره تنیس اسپانیا در ورزشگاه حضور یافتند تا موجب شگفتی این تنیسور جوان شوند.
به اعتقاد ستاره‌شناسان ULX‌ها می‌توانند سیاهچاله باشند، اما M۸۲ X-۲ جرمی است که به عنوان "ستاره نوترونی" شناخته می‌شود. ستاره‌های نوترونی هسته‌های باقی مانده و مرده از ستارگانی مانند خورشید هستند. یک ستاره نوترونی آنقدر متراکم است که جاذبه روی سطح آن تقریبا ۱۰۰ تریلیون بار قوی‌تر از جاذبه زمین است.
روزنامه اوجوگو در گزارشی از افت شدید مهدی طارمی پس از رقابت های جام جهانی و تأثیر آن روی نتایج اژدها نوشت.
بدون شک‌ یکی از فشرده‌ترین رقابت‌ها در تیم ملی، روی خط دروازه با حضور ستاره‌های داخلی است.
سه ستاره بایرن مونیخ برای کار روی ضربات ایستگاهی دیرتر از سایر بازیکنان تمرین را ترک کردند.
حشمت مهاجرانی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران اولین کسی است که ایران را به رقابت‌های جام جهانی برده است.
دو بازیکن ایرانی تیم فوتسال پالما روی پوستر این باشگاه برای دیدار مقابل خاین قرار گرفتند.
آزمایشگاه قمری و سیاره‌ای دانشگاه آریزونا می‌گوید: «الگوی شکستگی دایره‌ای ممکن است به دلیل ته نشین شدن یک رسوب بر روی دهانه برخوردی مدفون باشد. شاید بینی یک دریچه آتشفشانی یا گِلی است.»
برزیل خیالش از صعود به دور حذفی راحت است و ستاره‌های این تیم روی سکو و نیمکت حین خمیازه کشیدن شکار شدند.
در فاصله 10 روز مانده به جام جهانی که قرار است در قطر برگزار شود، ستاره‌های صاحبنامی با شرایط متفاوتی مواجه شدند تا بزرگترین رویداد فوتبالی‌شان را با حسرت به تماشا بنشینند.
عبدالکریم اسلامی روی هر دو گل نساجی در پیروزی امروز مقابل فولاد، نقشی غیرقابل انکار داشت.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد دولت جمهوری اسلامی ایران هستم، اینکه هنرمندان بگویند نماینده ما هستید، چنین موضوعی صحت ندارد. برخی از هنرمندان علاقه‌مند به یارکشی هستند، من نماینده هنرمندان نیستم، نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران هستم و باید منویات آن را اجرا کنم. معاون هنری نیامده است تا هنرمندی، خلاف سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کند و دولت از او حمایت کند. قرار نیست چنین اتفاقی رخ بدهد. قرار است سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مفاهیم انسانی و اسلامی در حوزه‌های مختلف هنری را اجرایی کنیم. اگر هنرمندی با این سیاست‌ها و تفکر علاقه‌مند بود، همراهی و مفاهیم اخلاقی را ترویج کند، روی چشم ما جای دارد و حتما در خدمتش هستیم.
وریا غفوری و اشکان دژاگه جایی در ترکیب اصلی فولاد ندارند و کار را از روی نیمکت آغاز کرده اند.
ساخته ماریل هلر از فرمی قابل توجه برخوردار است که بدون برخورداری از ستاره‌های مشهور هالیوود در نقش محوری درام به پیش رفته و داستان به خوبی قدرت را روی پرده نقره‌ای نشان می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ