این بقایا پایان عمر یک ستاره را نشان می‌دهند و ابری در حال گسترش از گاز و غبار هستند. پیش از آن که برنامه‌ها باعث اتحاد نیرو‌ها شوند بقایای ابرنواختری مشاهده شده توسط پژوهشگران بسیار اندک بودند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خورشید با سرعت 828000 کیلومتر در ساعت در حال گردش به دور کهکشان راه شیری است. بر این اساس، خورشید 230 میلیون سال طول می کشد تا یک گردش کامل به دور کهکشان راه شیری انجام دهد.
تلسکوپ آتی ناسا به نام « نانسی گریس رومن» سیاره های سرگردان و بدون ستاره را در کهکشان راه شیری جستجو می کند.
تصویر امروز ناسا یکی از زیباترین آسمان‌های یک شب طولانی در قطب جنوب را نشان می‌دهد.
یک ستاره‌شناس فرازمینی در یک کهکشان دور اگر با تلسکوپ به کهکشان راه شیری در آسمان شب نگاه کند، چه چیزی را می‌بیند؟ دانشمندان آنچه را که راه شیری ممکن است برای ستاره شناسان بیگانه به نظر برسد، بازسازی کرده‌اند.
گز و همکارانش بیش از ۲۰ سال در حال مطالعه مرکز کهکشانی بودند. بر اساس این داده‌ها، تیمی از ستاره‌شناسان به رهبری آنا سیورلو، ستاره شناس UCLA، چهار جرم دیگر را شناسایی کردند: G ۳، G ۴، G ۵ و G ۶. آن‌ها در مدار‌های بسیار متفاوتی از G ۱ و G ۲ قرار دارند. در مجموع، اجرام G دارای دوره‌های مداری هستند که از ۱۷۰ سال تا ۱۶۰۰ سال متغیر است.
آسمان شب سرشار از داستان‌های مختلف است. تمدن‌های مختلفی در طول تاریخ برخی از ماندگارترین افسانه‌های خود را روی ستاره‌ها و گردوغبار کیهانی اعمال کرده‌اند. مردم زیادی این نمادهای آسمانی را می‌بینند، داستان‌های مرتبط با آن‌ها را می‌شنوند و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.
سیگنال‌هایی که از مرکز کهکشان راه شیری بیرون می‌آیند، به دلیل متراکم بودن با ستاره‌ها و سیارات فراخورشیدی قابل سکونت، مورد توجه دانشمندان قرار گرفته‌اند. همچنین، اگر بیگانگان هوشمند در هسته کهکشان راه شیری حضور داشته باشند و بخواهند به کهکشان‌های دیگر دست یابند، ممکن است سیگنال‌هایی را به طیف گسترده‌ای از سیارات بفرستند.
گروهی از محققان با بررسی میزان عجیب و غریب بودن مدار بیش ۱۵۰ سیاره که دور ستاره های کوتوله M مدار می زنند، پیش بینی کردند حدود یک سوم سیارات کهکشان راه شیری احتمالا آب مایع در خود دارند.
محققان نوشتند: با استفاده از مکان‌های دقیق اجرام بسیار جوان، برای اولین بار، ما می‌توانیم بگوییم که کهکشان ما ساختاری چند بازویی دارد و از دو بازوی متقارن تشکیل شده است. بازو‌های نورما (Norma) و پرسئوس (Perseus) احتمالا دو بازوی متقارن در کهکشان راه شیری داخلی هستند و از کهکشان داخلی به قسمت‌های بیرونی گسترش می‌یابند، دوشاخه می‌شوند و به ترتیب به بازو‌های قنطورس (Centaurus) و کمان (Sagittarius) متصل می‌شوند.
جرم کهکشان میزبان ما تقریباً معادل ۸۰۵ میلیارد خورشید است. اگرچه این اندازه برای پردازش بسیار بزرگ است، اما در واقع به طور قابل توجهی کمتر از تخمینی است که دانشمندان در ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ انجام دادند.
هادی چوپان بدنساز ایرانی تصویری جالب از خودش در اینستاگرام منتشر کرد.
کهکشان مارپیچی با وسعت صد هزار سال نوری دارای حداقل ۱۰۰ میلیارد ستاره است که توسط سیاه‌چاله‌ای بسیار پرجرم که چهار میلیون برابر خورشید ما جرم دارد، در کنار هم نگه داشته شده است.
ستاره شناسان در سازمان فضایی اروپا(ESA) با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویری از یک کهکشان مارپیچ ثبت کرده اند که شباهت زیادی به راه شیری دارد.
در هر طرف از فضای نامتناهی اسامی عجیب و غریبی بر روی اجرام آسمانی گذاشته شده است که هرکدام دلیلی دارد.
ان‌جی‌سی ۳۴۶، در «ابر ماژلانی کوچک» (SMC) قرار دارد که یک کهکشان کوتوله نزدیک به راه شیری است. ابر ماژلانی کوچک در مقایسه با راه شیری، میزان کمتری از عناصری را در بر دارد که سنگین‌تر از هیدروژن یا هلیوم هستند و ستاره‌شناسان آن‌ها را فلز می‌نامند.
اخترشناسان با انجام این کار توانستند محاسبه کنند که چه مقدار ماده در محیط اطراف کهکشان راه شیری(CGM) – هاله‌ای از غبار و گاز که کل کهکشان ما را احاطه کرده است- وجود دارد. اخترشناسان آن را مانند تابیدن نور از میان مه، برای اینکه بفهمند چقدر غلیظ است، توصیف می‌کنند.
اخترشناسان موفق شده‌اند دورترین ستاره در کهکشان راه شیری را شناسایی و برای مرز بیرونی کهکشان ما تعریف جدیدی ارائه کنند.
اخترشناسان موفق شده‌اند دورترین ستاره در کهکشان راه شیری را شناسایی و برای مرز بیرونی کهکشان ما تعریف جدیدی ارائه کنند.
ستاره‌شناسان ادعا می‌کنند که یک معمای دیرینه در مورد چگونگی تکامل کیهان را حل کرده‌اند و آن، توزیع فضایی کهکشان‌های ماهواره‌ای ضعیف در اطراف کهکشان راه شیری است. آرایش عجیب این کهکشان‌های ماهواره‌ای که گاهی به عنوان صفحه ماهواره‌ها نیز شناخته می‌شوند، باعث می‌شود که به نظر برسند که در یک صفحه پهن، باریک و در حال چرخش قرار گرفته‌اند.
دایی در اعتراضات اخیر در ایران حمایتش را از مردم نشان داد، نسبت به مرگ مهسا امینی بی‌تفاوت نبود، بعد در داستان مرگ دانش‌آموز اردبیلی با بیان یکی، دو مطلب فضای خبرسازی را ایجاد کرد و نهایتا هم که بحث منجر به پلمب گالری جواهرات همسرش، سروصدای زیادی به راه انداخت. اگرچه رسانه‌های وابسته به طیفی خاص در تلاش بوده‌اند تا در یکی، دو هفته اخیر با علی دایی به شکلی متفاوت رفتار کرده و به‌نوعی با او تسویه کنند، ولی دایی در مراسم ختم کریم باوی حضوری پررنگ داشت تا نشان دهد جوسازی‌های اخیر چندان تأثیری بر روحیه او نداشته است.
دانشمندان چینی با استفاده از تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری (FAST) یا «چشم آسمان چین» جزئیات بی سابقه‌ای از محیط میان ستاره‌ای کهکشانی را آشکار کردند.
محققان در جدیدترین پژوهش‏، جمعیتی از خوشه‌های ستاره‌ای کروی را در هاله داخلی آندرومدا شناسایی کردند که همگی دارای متالیتی یکسان هستند. متالیتی به ترکیب عنصری ستارگان، با عناصری سنگین‌تر از هیدروژن و هلیوم اشاره دارد که در نجوم عنوان فلزات به آن‌ها اطلاق می‌شود.
تلسکوپ جیمز وب آژانس فضایی ناسا در تصاویر جدیدی که منتشر کرده هزاران ستاره جوان که در سحابی رتیل تاکنون دیده نشده‌اند را با جزئیات دقیق نشان داده است. این آژانس با کمک تلسکوپ جیمز وب موفق شده است جزئیات ترکیب سحابی و چندین کهکشان را به نمایش بگذارد و در این خصوص توضیح داده است: لحظه‌ای رسیده که بتوانیم هزاران ستاره جدید که پیش از این امکان دیده شدن آن‌ها وجود نداشته را در سحابی رتیل با جزئیات دقیق ببینیم. سحابی رتیل در کهکشان یکی از بزرگترین و درخشان‌ترین منطقه به وجود آمدن ستارگان جدید در نزدیکی کهکشان راه شیری است که گفته می‌شود بزرگترین و داغ‌ترین ستاره‌هایی که تا امروز شناخته شده‌اند را در خود جای داده است.
تلسکوپ هابل یک تصویر جدید از منطقه ای مملو از ستاره در صورت فلکی کمان ثبت کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ