دبیر کمیسیون مشترک مجمع تشخیص گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام، رهبری را در مورد نظر‌های مشورتی سیاست‌های کلی این برنامه، مرحله به مرحله و غیر رسمی در جریان می‌گذاشت، اما ارسال رسمی نظر مجمع این هفته انجام می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از وجود احکام متعدد در برنامه هفتم توسعه با موضوع اصلاح ساختار بودجه‌ریزی بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب خبر داد.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:پیش بینی ما این است برنامه هفتم از نیمه دوم سال۱۴۰۲ آغاز شود وپایان آن سال۱۴۰۶ خواهد بود البته ممکن است طبق نظر مجلس شروع برنامه از۱۴۰۳باشد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۲ منطبق بر سیاست‌های کلی برنامه هفتم تدوین شده، افزود: با اعلام وصول و توزیع بودجه بین نمایندگان، آنها فرصت بیشتری برای بررسی کارشناسی بودجه خواهند داشت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: برای تهیه قانون برنامه هفتم توسعه کارها در حال انجام است. سیاست‌های کلی تازه ابلاغ شده و به سرعت نمی‌شود برنامه هفتم را نهایی کرد.
توجه به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره در سیاستهای کلی برنامه های پنجساله توسعه مقام معظم رهبری ابلاغ شده این بارهم در برنامه هفتم توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی تاکید شده است.
معاون صنایع‌دستی کشور با تشریح مهمترین سیاست‌های این وزارتخانه بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری از تدوین طرح عظیم اقتصادی مبتنی بر آینده‌نگری خبر داد.
سرپرست معاونت امور مجلس، حقوقی و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، رئیس جمهور دستور آغاز رسمی تدوین آن را صادر کرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نوشت: در سیاست‌های کلی برنامه هفتم، شفافیت و ضابطه‌مندی منابع و مصارف شرکت‌های دولتی به ویژه ‎شرکت نفت ابلاغ شد که امیدوارم در لایحه دولت کاملاً دقت شود.
رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد هر چه سریع‌تر برنامه هفتم توسعه را متناسب با سیاست‌های کلی این برنامه که امروز از سوی رهبری ابلاغ شد، تدوین کرده و در مسیر بررسی و تصویب در هیات دولت قرار دهد.
رئیس جمهور، سازمان برنامه را مکلف کرد هر چه سریع‌تر برنامه هفتم توسعه را متناسب با سیاست‌های کلی این برنامه که امروز از سوی رهبری ابلاغ شد،تدوین و جهت بررسی و تصویب به هیئت وزیران ارائه کند.
سیاست‌های کلی برنامه هفتم در ۷ سرفصل «اقتصادی»، «امور زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی»، «اداری، حقوقی و قضایی» و در ۲۶ بند تصویب شده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تشکر از فعالیت فشرده اعضا و دبیرخانه مجمع در ارائه نظرات و مشارکت فعال قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام، تهیه و تصویب قانون برنامه هفتم بر پایه این سیاستها را گامی دیگر در تحقق اهداف نظام خواندند و بر نظارت فعال بر حسن اجرای سیاستها تأکید کردند.
رهبر انقلاب سیاست‌های کلی برنامه هفتم را با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت تعیین شده است، به سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کردند.
با توجه به اینکه اخیرا بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به پایان رسید، بر آن شدیم گذری به سرنوشت تلخ برنامه ششم زیر سایه قانون‌گریزی تدبیری‌ها بزنیم.
بحث، بررسی و تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی و با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای مجمع به پایان رسید.
بررسی و تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در جلسه فوق العاده امروز (پنجشنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام به پایان رسید.
در جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه عدالت آموزشی در سیاست‌های کلی برنامه هفتم تاکید شد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز به بحث و بررسی درباره سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.
اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سی‌امین جلسه خود، نقش، جایگاه و روابط دولت و صندوق توسعه ملی را در سیاست‌های کلی برنامه هفتم مورد بحث و بررسی قرار دادند.
اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد کمیته تخصصی این کمیسیون در خصوص اجرای سیاست‌های کلی اصل۴۴ و سهم نهادهای عمومی غیردولتی در فعالیت‌های اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز که به ریاست آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد،بحث و بررسی سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز که به ریاست آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد،بحث و بررسی سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق‌العاده بحث و بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ