رهبر انقلاب سیاست‌های کلی برنامه هفتم را با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت تعیین شده است، به سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از وجود احکام متعدد در برنامه هفتم توسعه با موضوع اصلاح ساختار بودجه‌ریزی بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب خبر داد.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس گفت: باید سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در قانونگذاری و ریل گذاری باید مورد توجه ما باشد.
خاندوزی گفت: برنامه اقتصادی کوتاه مدت دولت تحت عنوان بسته سیاست‌های مهار تورم و رشد تولید با اجماع نظر بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه نهایی شد.
تصویب نامه شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی درخصوص نحوه واگذاری سهام عدالت جدید از سوی وزیر اقتصاد ابلاغ شد.
آیا واردات خودروی مستعمل، پس از گذشت ۴ سالِ بسیار سخت بر صنعت بویژه صنعت خودرو، این علامت را به کشور‌های تحریم‌کننده نمی‌دهد که تحریم‌های ایشان اثر خود را گذاشته و آیا این امر باعث تحقیر ملت ایران برای استفاده از کالای مستعمل ایشان نمی‌شود؟ این امر با کدام یک از اصول عزت و مصلحت، سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بیانیۀ گام دوم انقلاب همخوانی دارد. متاسفانه تدابیری چنین سطحی نه تنها مشکلی را از مشکلات مردم حل نخواهد کرد، صنعت و بویژه صنعت خودرو را با مشکلات جدیدی مواجه خواهد نمود.
رئیس موسسه تحقیقات جمعیت کشور گفت: علاوه بر قانون های محدود کننده سقط جنین، باید سیاست هایی را ابلاغ کرد که انگیزه داشتن فرزند بیشتر شود.
هادی طحان‌نظیف؛ سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه نیز برای چندمین‌بار در شورای نگهبان بررسی شد. البته شورا در ابتدا نسبت به این مصوبه ایرادات زیادی داشت که همه موارد در رفت و برگشت‌های قبلی مرتفع شد به جز یک مورد که در ارتباط با شفافیت آرای هیئت عالی نظارت و مجمع تشخیص مصلحت بود که مغایرت اصل ۱۱۲ قانون اساسی است و مجلس همچنان به این مسئله اصرار دارد. همچنین هیئت عالی نظارت نیز این مصوبه را از جهات مختلف مغایرت با سیاست‌های کلی اعلام کرده بود که شورا این موارد را به مجلس ابلاغ کرده است.
اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی، چهار سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست هستند که در آنها تاکید شده هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌ زیست است؛ اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌ زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.
اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی، ۴ سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست هستند که در آنها تاکید شده هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌ زیست است، اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: برای تهیه قانون برنامه هفتم توسعه کارها در حال انجام است. سیاست‌های کلی تازه ابلاغ شده و به سرعت نمی‌شود برنامه هفتم را نهایی کرد.
شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استانداران سراسر کشور سیاست‌های کلی دولت را برای کاهش تراکم ناخالص واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن ابلاغ کرد.
بررسی ها نشان می دهدطی سال‌های بعد از ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴، گسترش مالکیت عمومی جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: اصلاح قوانین و ساختار صندوق‌های بیمه‌ای در سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری مورد تاکید قرار گرفته و باید به آنها توجه شود.
توجه به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره در سیاستهای کلی برنامه های پنجساله توسعه مقام معظم رهبری ابلاغ شده این بارهم در برنامه هفتم توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی تاکید شده است.
معاون صنایع‌دستی کشور با تشریح مهمترین سیاست‌های این وزارتخانه بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری از تدوین طرح عظیم اقتصادی مبتنی بر آینده‌نگری خبر داد.
سرپرست معاونت امور مجلس، حقوقی و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، رئیس جمهور دستور آغاز رسمی تدوین آن را صادر کرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نوشت: در سیاست‌های کلی برنامه هفتم، شفافیت و ضابطه‌مندی منابع و مصارف شرکت‌های دولتی به ویژه ‎شرکت نفت ابلاغ شد که امیدوارم در لایحه دولت کاملاً دقت شود.
رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد هر چه سریع‌تر برنامه هفتم توسعه را متناسب با سیاست‌های کلی این برنامه که امروز از سوی رهبری ابلاغ شد، تدوین کرده و در مسیر بررسی و تصویب در هیات دولت قرار دهد.
رئیس جمهور، سازمان برنامه را مکلف کرد هر چه سریع‌تر برنامه هفتم توسعه را متناسب با سیاست‌های کلی این برنامه که امروز از سوی رهبری ابلاغ شد،تدوین و جهت بررسی و تصویب به هیئت وزیران ارائه کند.
سیاست‌های کلی برنامه هفتم در ۷ سرفصل «اقتصادی»، «امور زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی»، «اداری، حقوقی و قضایی» و در ۲۶ بند تصویب شده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تشکر از فعالیت فشرده اعضا و دبیرخانه مجمع در ارائه نظرات و مشارکت فعال قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام، تهیه و تصویب قانون برنامه هفتم بر پایه این سیاستها را گامی دیگر در تحقق اهداف نظام خواندند و بر نظارت فعال بر حسن اجرای سیاستها تأکید کردند.
در این جلسه مقرر شد پس از ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم توسعه کشور از جانب مقام معظم رهبری به دولت، روند تهیه، تدوین و تصویب آن در هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی در چارچوب زمان بندی مناسب و دقیق صورت گیرد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: سیاست‌های کلی انتخابات حدود شش سال است که توسط رهبری ابلاغ شده و حاوی آسیب‌شناسی و راهکارهای نظام انتخابات کشور است.
مدافع ایرانی دینامو زاگرب در آخرین تمرین تیمش قبل از دیدار با لودوگورتس حضور داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ