اطلاعات برگرفته از این ۲۲۰۰ خانوار سطح تهران نشان میدهد که مصرف چای ۱۶ درصد، روغن ۱۵ درصد و ماکارونی ۲۱ درصد نسبت به بهار سال گذشته کاهش داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: قطع مصرف نان و برنج در مبتلایان به دیابت اقدام نادرستی است و حتی این امکان وجود دارد که با قطع این مواد غذایی اختلالات و عوارض ناشی از دیابت تشدید شود.
رودسر - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج به کشور پایدار خواهد بود، گفت: با حفظ سرانه مصرف کشور تا تأمین منافع کشاورزان و مصرف کنندگان، ممنوعیت اعمال شده برداشته نخواهد شد.
کربوهیدرات‌ها جزو منابع انرژی برای بدن محسوب می‌شوند و مصرف آنها برای حفظ انرژی بدن ضروری است.
شاید تا به حال اسم رژیم غذایی BRAT را نشنیده باشید. BRAT مخفف موز، برنج، سس سیب و نان تست است. ادعا می‌شود که دنبال کردن این رژیم غذایی در درمان اسهال اثرگذار است. موز و سس سیب استفاده شده در این رژیم غذایی یک ترکیب خوشمزه را تشکیل می‌دهند. حواستان باشد در مصرف مواد غذایی زیر زیاده روی نکنید، چون این کار ممکن است ناراحتی بیشتر معده را به دنبال داشته باشد.
مصرف سرانه هر فرد ۳۷ تا ۴۰ کیلوگرم برنج است که باتوجه به آمار جمعیت سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج نیاز بوده که باید یک میلیون تن برنج وارد شود.
برنج سفید منبع متراکم کربوهیدرات‌ها است و گلایسمی بالایی دارد بنابراین پس از خوردن آن قند خون افزایش می‌یابد. این ماده غذایی فاقد پروتئین و دارای چربی اندکی است. اگر علاقمند به خوردن برنج هستید و هر روز از این غذای خوشمزه استفاده می‌کنید، بهتر است با عوارضی که استفاده زیاد از برنج سفید برای شما ایجاد می‌کند، در این بخش آشنا شوید.
با وجود توصیه‌هایی که امروزه در زمینه مصرف نان‌های سبوس دار و برنج قهوه‌ای وجود دارد، اما خوب است بدانیم شکر قهوه‌ای از لحاظ تغذیه‌ای هیچ مزیتی بر شکر سفید ندارد؛ بنابراین باید نسبت به تبلیغاتی که در این زمینه انجام می‌شود، هوشمندانه‌تر رفتار کنیم.
براساس نتیجه مطالعه‌ای تازه که داده‌ها را تا سال ۲۰۱۸ میلادی مدل سازی کرده خوردن بیش از حد محصولات گندم و برنج تصفیه شده همراه با مصرف کم غلات کامل باعث رشد موارد جدید دیابت نوع ۲ در سراسر جهان می‌شود.
وعده سحری باید تامین‌کننده بیشتر انرژی بدن در طول روز باشد. در وعده سحری، مصرف غذا‌های سبک و مختصر شامل گروه‌های غذایی شیر و لبنیات (مانند شیر، ماست و پنیر)، میوه‌ها و سبزی‌ها، نان و غلات (مانند برنج و نان) توصیه می‌شود؛ غذا‌هایی مانند نان و پنیر و سبزی که یکی از عادات خوب غذایی ایرانیان در این ایام است.
برنج غذای عمده‌ی درصد قابل توجهی از جمعیت جهان است و بدین ترتیب میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در معرض خطرات ناشی از مصرف آرسنیک قرار دارند. برای حل این مشکل، به رژیم غذایی خود تنوع دهید و آن را به چند ماده غذایی خاص همچون برنج محدود نکنید. با این وجود اگر برنج بخش عمده‌ای از رژیم غذایی شما را تشکیل می‌دهد، اطمینان حاصل کنید برنج مصرفی تان محصول مناطقی که آلوده نیستند، باشد.
به طور کلی، مصرف روزانه ۸ گرم پروتئین برای هر ۱۰ کیلوگرم وزن، کافی است. یعنی بدن یک فرد ۵۰ کیلویی به روزی ۴۰ گرم پروتئین نیاز دارد؛ با این حال کارشناسان تغذیه اذعان می‌کنند که برخی از افراد می‌توانند از میزان پروتئین بیشتری بهره‌مند شوند. بهترین منابع پروتئین شامل مرغ، ماهی، تخم مرغ، سویا، لوبیا، عدس، آجیل، دانه‌ها، برنج و ... است.
خیلی از افراد فکر می‌کنند که شیر برنج یک وعده غذایی بسیار سالم است. در صورتی که مصرف زیاد از حد آن توصیه نمی‌شود؛ حتی ممکن است شیر برنج را با بادام، بادام هندی، سویا و نارگیل استفاده کنند. این شیر‌ها طعم دار می‌شوند، اما مواد نگهدارنده هم به آن‌ها اضافه می‌گردد که گزینه مناسبی نخواهد بود و مواد مغذی زیادی را به بدن تان نمی‌رساند.
مصرف برنج خام یا نیم پز می‌تواند خطر مسمومیت غذایی را افزایش دهد. این به این دلیل است که برنج می‌تواند حاوی باکتری‌های مضر مانند باسیلوس سرئوس (B. cereus) باشد. B.cereus نوعی باکتری است که معمولا در خاک یافت می‌شود و می‌تواند برنج خام را آلوده کند. این باکتری می‌تواند هاگ تشکیل دهد، که می‌تواند به عنوان یک سپر عمل کند و به B.Cereus اجازه می‌دهد تا از پخت و پز زنده بماند.
رضایی گفت: غلات پایه و اساس کالری دریافتی روزانه ما را تشکیل می‌دهند، متأسفانه برنج و گندم در ایران، قوت غالب محسوب می‌شود، در صورتی که مصرف سیب زمینی و جو انتخاب بهتری نسبت به گندم و برنج است.
روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: با توجه به اطلاعیه استانداری تهران مبنی بر تعطیلی استان تهران در روز شنبه ۲۴ دی ماه، به منظور مدیریت مصرف گاز، واحد بازدید و گردشگری مجموعه برج میلاد تهران تعطیل بوده و امکان بازدید از این مجموعه وجود ندارد.
وزارت جهاد کشاورزی از واردات گوشت گرم گوسفندی و رفع ممنوعیت واردات برنج به منظور تنظیم بازار داخل و رفاه مصرف کنندگان خبر داد.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: فوت محسن جعفری راد به علت مصرف قرص برنج بوده است.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: فوت محسن جعفری راد به علت مصرف قرص برنج بوده است.
برنج سیاه نوعی برنج بسیار نادر است با ظاهری زیبا و متفاوت که در چین باستان مخصوص اشراف پخت و مصرف می‌شد و به همین دلیل آن را برنج اشرافی نیز می‌گفتند. علت سیاه برنج نیز وجود رنگدانه‌های آنتی اکسیدانی است که در برخی میوه‌ها و سبزیجات مانند بادمجان یا توت سیاه وجود دارد که رنگ سیاه عمیقی به این دسته از محصولات می‌بخشد.
مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو با اشاره به تداوم ممنوعیت و خرید و فروش قرص برنج، این سم را بیشترین عامل مسمومیت در میان سموم دانست.
مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان اعلام کرد: یکی از دلایل کمبود آب در گلستان مصرف در بخش کشاورزی است، عمده منابع آب در اختیار بخش کشاورزی است اگر پتانسیل منابع آب استان را دو هزار و ۵۰۰ میلیون مترمکعب در نظر بگیریم ۹۰ درصد منابع آبی مصرفی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که بهره‌وری آن حداکثر ۳۱ درصد است و ۶۹ درصد هدررفت دارد، در واقع بیش از ۵۰ درصد آب تجدیدپذیر استان گلستان در بخش کشاورزی به هدر می‌رود.
مصرف قند‌ها و کربوهیدرات‌های ساده مانند قند و شکر، نان‌های سفید و برنج سفید در محیط کار اگرچه در کوتاه مدت به بالارفتن قند خون کمک می‌کند، اما با تحریک ترشح انسولین، ورود گلوکز به سلول را تسریع کرده و در نهایت کاهش قندخون و عوارض ناشی از آن مانند خستگی، خواب آلودگی و کاهش بازده کاری را به دنبال دارد.
نشاسته‌های مقاوم در غذا‌های گیاهی از جمله لوبیا، جو دوسر، غلات صبحانه، برنج، ماکارونی‌های پخته شده و خنک شده، نخود فرنگی و موز‌های کمی نارس وجود دارند.
در گزارش اخیر مرکز آمار ایران درباره تورم بیش از ۲۰ درصدی ۱۷ قلم کالای اساسی اعلام شد که خردادماه امسال، قیمت روغن مایع افزایش ۲۳۳ درصدی و قیمت روغن جامد افزایش ۲۴۷ درصدی داشته و بهمن‌ماه پارسال، رییس اتحادیه برنج‌فروشان بابل از کاهش ۵۰ الی ۶۰ درصدی مصرف برنج ایرانی به دلیل گرانی قیمت خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ