مصرف قند‌ها و کربوهیدرات‌های ساده مانند قند و شکر، نان‌های سفید و برنج سفید در محیط کار اگرچه در کوتاه مدت به بالارفتن قند خون کمک می‌کند، اما با تحریک ترشح انسولین، ورود گلوکز به سلول را تسریع کرده و در نهایت کاهش قندخون و عوارض ناشی از آن مانند خستگی، خواب آلودگی و کاهش بازده کاری را به دنبال دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش درباره وضعیت جسمانی آذر و توران دو توله یوز ماده آسیایی اظهارداشت: این توله‌ها در مرکز نگهداری یوزپلنگ‌های شاهرود شرایط خوبی دارند. وی افزود: هم تغذیه هم وضعیت نگهداری از این دو توله خوب است و در حال حال حاضر هیچ خطری جان آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
اژدهای ریش‌دار دیگر جانوری است که ظاهری شبیه به اژدهای اساطیری دارد؛ اژدهای ریش‌دار خزنده کوچکی است که در محیط های گرم و خشک رشد می‌کند و همچنین به یک حیوان خانگی محبوب تبدیل شده‌است. این به دلیل ماهیت مطیع آنها و تغذیه نسبتا ساده است.
افعی لطیفی، نام یک گونه از تیره گرزه‌ماران است. این مار بوم‌زاد دشت لار است و در هیچ نقطه دیگری دیده نشده است. این مار با توجه به محدوده بسیار کوچک زیستگاهی و روند رو به کاهش جمعیتی و روند رو به تخریب محیط زیست خود در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد. افعی لطیفی در کوه‌های صخره‌ای ارتفاع ۲۱۸۰ تا ۲۹۰۰ متری لار زندگی می‌کند و تغذیه آن از خزندگان و جوندگان است. نام علمی این مار به افتخار محمود لطیفی خزنده‌شناس ایرانی انتخاب شده است.
اصفهان- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با سرمایه گذاری روی کیفیت مواد غذایی باید تغذیه مناسب را جایگزین درمان و هزینه دارویی کنیم.
فخار گفت: در کل همه آلاینده‌های محیطی و به طور صد درصدی ژنتیک در بروز آلرژی تاثیرگذارند. تاثیر ژنتیک به حدی است که بچه‌هایی که والدین آن‌ها دچار آلرژی غذایی هستند ریسک بروز آلزژیک در آن‌ها بیشتر می‌شود. هر چه فرد به سمت تغذیه سالم و مصرف سبزیجات، میوه و پروتئین کافی برود و از خوردن فست فود و انواع غذا‌هایی که افزودنی کمتری دارند بپرهیزد احتمال بروز آلرژی در وی کمتر می‌شود.
تقریبا ۱۰۰ میلیون سال پیش، یک گروه اولیه از شب پره‌ها به جای شب، در طول روز در محیط پراکنده شدند و از شهد گل‌های فراوانی که در نزدیکی زنبور‌های تکامل یافته بود، تغذیه کردند و این اتفاق خاص باعث تکامل تمام گونه پروانه‌ها در جهان شد.
عضو هیات علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ارتباط با اهمیت تغذیه و طول عمر بشر، نکاتی را توضیح داد.
قورباغه‌ها دارای دو نوع غدد پوستی هستند، که یکی برای تولید رطوبت مورد نیاز پوستی به آن‌ها کمک می‌کند و دیگری تولید زهرآبه و موادی است که بتواند آن‌ها را در مقابل موجودات مهاجم نظیر باکتری و ویروس‌ها محافظت کند. به‌طور مثال قورباغه‌هایی که در محیطی مرطوب نظیر آمازون و یا جنگل‌های هیرکانی زندگی می‌کنند بدون این ترکیبات آلی تبدیل به طعمه‌ای آسان برای تغذیه قارچ می‌شوند.
مسئول گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در استان البرز که گاومیش وجود ندارد، در تمام فروشگاه‌های لبنیات سنتی، ماست گاومیش با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. حتی در یک مورد که با شناسایی تولید کننده این ماست به کارگاه تولید راه پیدا کردیم، هیچ گاومیشی وجود نداشت و تولید کننده ادعا کرد گاوهایش از نظر تغذیه با گاومیش برابری دارد!
با فرا رسیدن فصل بهار طبیعت بدن نیز دچار تغییر و تحول می‌شود.
یک متخصص طب ایرانی، در خصوص تغذیه در فصل بهار، توضیحاتی ارائه داد.
وعده سحری باید تامین‌کننده بیشتر انرژی بدن در طول روز باشد. در وعده سحری، مصرف غذا‌های سبک و مختصر شامل گروه‌های غذایی شیر و لبنیات (مانند شیر، ماست و پنیر)، میوه‌ها و سبزی‌ها، نان و غلات (مانند برنج و نان) توصیه می‌شود؛ غذا‌هایی مانند نان و پنیر و سبزی که یکی از عادات خوب غذایی ایرانیان در این ایام است.
زوج‌هایی که یک سال تلاش می‌کنند، اما موفق به باروری نمی‌شوند، باید قبل از سیکل باروری زیر نظر متخصص تغذیه از رژیم غذایی سالم بهره‌مند شوند.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش ادامه داد: علت بیشتر نارسایی‌های «پیروز» این است که این توله یوز اصلاً شیر مادر را نخورده است و در محیط آزمایشگاهی پرورش یافته، اگر از شیر مادر یک تا دو هفته تغذیه می‌کرد تمام دستگاه‌های بدنش قوی می‌شد و ریزفکتورهای مورد نیاز برای ایمنی بدن را دریافت می‌کرد و این نارساییها پیش نمی‌آمد.
ثبت پلنگ ایرانی توسط دوربین تله ای در سوادکوه در 5 اسفند ماه 1401 ؛ این پلنگ در هوای بسیار سرد جهت حفظ بقا از مسیرهای پربرف و صعب العبور گذر می‌کند تا به شکار مورد علاقه خود برسد و تغذیه کند. این فیلم کم نظیر را علی اکبر ایمانی، محیط بان مازندرانی ثبت و در صفحه شخصی‌اش به دوستداران محیط زیست تقدیم کرده است.
مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی کشور گفت: اجرای عملیات آبخیزداری بجز مدیریت سیلاب و کاهش خسارت ناشی از سیل، باعث تغذیه سفره‌های زیرزمینی نیز می‌شود.
سولار فودز قصد دارد روشی سازگار با محیط زیست برای تغذیه ایجاد کند. واینیکا می‌گوید: ما اینجا هستیم تا جایگزینی برای تغذیه مبتنی بر حیوانات تهیه کنیم.
رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست تهران گفت: بیشتر این حیوانات علف خوار هستند مانند قوچ و میش، آهو و... و گوشت خوارانی که از آن‌ها تغذیه می‌کنند به تبع آن‌ها نزدیک می‌شوند. شغال و روباه و حتی پرندگان که ممکن است تغذیه‌شان مختل شود. همچنین پرندگان مهاجر با توجه به شرایط از عرض‌های شمالی آسیا و اروپا به قسمت‌های جنوبی‌تر می‌آیند و چند ماهی مهمان ما هستند. در نهایت ممکن است بیماری‌هایی که مشترک بین انسان و حیوان است را منتقل کنند. از جمله بیماری آنفلوانزا.
نوع انتخاب غذا، عامل اصلی چاقی است. رشد، طول عمر، تندرستی، آرامش اعصاب، خلق و خو و رفتار، همه به نوعی وام­دار تغذیه سالم هستند، اما بسیاری افراد با انتخاب‌های اشتباه غذایی به اضافه وزن و چاقی دچار می‌شوند.
دکترای تخصصی علوم تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری تاکید کرد: افراد در برنامه غذایی روزانه خود به ویژه در شرایط آلودگی هوا حتما از سبزی‌ها و میوه‌های فصل استفاده کرده و روزانه سه تا پنج واحد از گروه سبزی‌ها و دو تا چهار واحد از گروه میوه‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
تغذیه مناسب، آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا را کاهش می‌دهد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان درباره توران و آذر توله یوزپلنگ‌های پیدا شده در منطقه حفاظت شده توران شاهرود هم گفت: این توله‌ها درحال تغذیه دستی هستند و شرایط رشد خوبی دارند.
مزایای تغذیه سبز برای سلامت و محیط زیست
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۳ میلیون نفر دانش‌آموز مناطق کم‌برخوردار هفته ای دو روز تغذیه رایگان می‌‎شوند، گفت: هم‌اکنون در کشور ۵۴۰ هزار معلم بسیجی داریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ