وزارت امور خارجه اوکراین امروز از احضار سفیر لهستان در کی‌یف خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور اوکراین سفیر این کشور در لندن را بدون ارائه هیچ توضیحی اخراج کرد.
رئیس‌جمهور لهستان به منظور بررسی و رایزنی درباره جنگ اوکراین، به این کشور سفر کرد.
روزنامه جروزالم پست امروز در گزارشی به فراخوانده شدن سفیر اوکراین در اراضی اشغالی به دلیل انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال جنگ اوکراین، پرداخته است.
نخست وزیر لهستان می‌گوید که این کشور به اندازه کافی جنگنده اف-۱۶ و سامانه پدافندی پاتریوت ندارد تا به اوکراین ارسال کند اما سایر کشورها باید بی‌درنگ این کار را انجام دهند!
سفیر اوکراین در لندن اعلام کرد: اگر کی‌یف آمار تلفات پس از درگیری مسلحانه با روسیه را فاش کند، این عدد وحشتناک خواهد بود.
رئیس‌جمهور اوکراین دستور برکناری سفیر این کشور در استونی را صادر کرد.
سفر بایدن به کی‌یف پیش از سفر برنامه‌ریزی‌شده او به ورشو لهستان انجام شد. وی قرار است روز سه‌شنبه به ورشو برود و پس از آن با رهبران کشور‌های جبهه شرقی پیمان ناتو نیز دیدار کند.
رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه و پس از سفیر غیرمنتظره به اوکراین، وارد لهستان شد.
رئیس‌جمهور آمریکا که امروز در سفری از پیش اعلام نشده و امنیتی وارد کی‌یف شده بود، پس از حدود پنج ساعت حضور در این شهر و دیدار با همتای اوکراینی، پایتخت اوکراین را به مقصد لهستان ترک کرد.
استیون پیفر، سفیر پیشین ایالات متحده در اوکراین و کارشناس ارشد مرکز مطالعات آمریکا و اروپا در انستیتو بروکینگز می‌گوید: «فکر نمی‌کنم احتمال تهاجم نظامی روسیه به لهستان بالا باشد اما خوب صفر هم نیست.»
وزارت خارجه بلاروس سفیر اوکراین را در ارتباط با سقوط موشک اوکراینی در این کشور احضار کرد.
وزارت خارجه اوکراین به زودی سفیر مجارستان در این کشور را احضار خواهد کرد.
یک منبع دولتی آمریکا می گوید که ارتش اوکراین به این کشور و سایر متحدان غربی در خصوص اصابت موشک به لهستان اطلاع داده است.
وزارت امور خارجه لهستان از احضار سفیر روسیه در ورشو درپی اصابت موشک به خاک لهستان در نزدیکی مرزهای اوکراین خبر داد.
رژیم صهیونیستی سفیر اوکراین در اراضی اشغالی را به دلیل حمایت کی یف از قطعنامه های ضد این رژیم در سازمان ملل، احضار کرد.
سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین از همراهی کی‌یف با قطعنامه های ضد صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرد.
سفیر روسیه در لندن از شواهدی سخن گفت که بر دست داشتن مستقیم دولت انگلیس در نبرد اوکراین صحه می گذارد.
اختلاف نظر بین یکی از مقامات ارشد ناتو و سفیر چین در ایسلند درباره عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، به تنش لفظی بین آنها منجر شد.
وزارت خارجه اوکراین می‌گوید سفیر کشورش در مینسک احضار شده و یادداشتی مبنی بر قصد کی‌یف برای حمله به بلاروس دریافت کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در توییتر نوشت: «در واکنش به اقدام ایران در عرضه سلاح به روسیه در جنگ علیه اوکراین، امروز ما ابطال اعتبارنامه سفیر ایران در کی‌یف را اعلام کردیم.»
سفیر روسیه در کانادا اعلام کرد طرح اتهام جنایات ضد بشری علیه مسکو به شکلی هدفمند در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل صورت می گیرد.
سفیر اوکراین در قزاقستان به دلیل اظهاراتی در خصوص قتل روس ها، به وزارت خارجه این کشور احضار شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام حضور سفیر روسیه در واشنگتن در این وزارتخانه، مدعی شد که به وی درباره تشدید جنگ در اوکراین هشدار داده شده است.
سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران امروز در پایان مأموریت خود با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ