صعود تیم‌های ملی زامبیا و بورکینافاسو به جام ملت‌های آفریقا 2023 قطعی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرمربی تیم ملی فوتبال زنان زامبیا به تعرض به یکی از بازیکنان این تیم متهم شد.
صاغرمار شرقی (آمریکایی) با نام علمی «Heterodon platirhinos» ستاره داستان ما و گونه‌ای از خانواده قمچه‌ماران است.
تیم ملی زامبیا در سومین دیدارش در جام جهانی 2023 به مصاف تیم ملی کاستاریکا رفت و با نتیجه 1-3 به پیروزی رسید.
جام جهانی فوتبال زنان برای اولین بار به میزبانی دو کشور برگزار می‌شود. استرالیا و نیوزلند میزبان مسابقات امسال هستند که تا ۲۰ آگوست برگزار می‌شود. همچنین این اولین باری است که در این رویداد ۳۲ تیم از ۲۴ تیم حضور دارند. هشت کشور برای اولین بار در جام جهانی زنان حضور دارند: هائیتی، مراکش، پاناما، فیلیپین، پرتغال، جمهوری ایرلند، ویتنام و زامبیا. جام جهانی فوتبال زنان از سال ۱۹۹۱ به این سو، هر چهار سال یک بار برگزار شده است. در هشت دوره پیشین این تورنمنت، آمریکا چهار بار، آلمان دو بار و نروژ و ژاپن نیز هر کدام یک بار به مقام قهرمانی رسیده‌اند.
اسپانیا امروز توانست در دومین بازی خود در جام جهانی فوتبال زنان با پنج گل زامبیا را شکست دهد و صعودش به دور بعد قطعی شود.
تیم ملی زنان ژاپن با برتری 5-0 مقابل زامبیا به صدر جدول گروه سوم جام جهانی صعود کرد.
لک‌لک نیل یا نوک‌کفشی یک نوع پرنده لک‌لک‌مانند است که در شرق استوایی آفریقا از سودان تا زامبیا سکونت دارند. اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت تخمین می‌زند که تنها بین ۳۳۰۰ تا ۵۳۰۰ لک لک نیل بزرگسال در جهان باقی مانده است و جمعیت آن‌ها در حال کاهش است.
ماده مخدری که از ترکیب ماده غذایی مورد استفاده حیوانات و هرویین تشکیل شده به آن زامبی میگویند. مقامات ایالت فیلادلفیا اعلام کردند این ماده علاوه بر تاثیرات روانی، می‌تواند به عفونت شدید خونی و قطع عضو منجر شود. منبع: صداوسیما
اسطوره‌های زامبیا شب گذشته موفق شدند در کمال ناباوری برابر اسطوره‌های بارسلونا به پیروزی برسند.
رونالدینیو، اسطوره برزیلی بارسلونا، این هفته به عنوان کاپیتان تیم ستاره‌های سابق بارسا با پیراهن بلوگرانا مقابل ستاره‌های سابق تیم ملی زامبیا قرار می‌گیرد.
ستاره سابق تیم ملی ایتالیا این روزها در سوپرلیگ سوییس هم مورد توجه زیادی قرار دارد.
این ارگانیسم نادر رفتاری شبیه به خویشاوندان نزدیکش یعنی قارچ‌های زامبی دارد و می‌تواند عنکبوت‌های دریچه‌ساز را به شیوه‌ای خاص شکار کند.
در دنیای واقعی دانشمندان نمی‌دانند که این ویروس‌ها پس از قرار گرفتن در شرایط امروزی چه مدت زمانی می‌توانند عفونی باقی بمانند یا این که چه میزان احتمال دارد که ویروس با میزبان مناسب مواجه شود. تمام ویروس‌ها پاتوژن‌های بیماری زا نیستند. برخی از ویروس برای میزبان خود خوش خیم یا حتی مفید هستند. ع
بازیکنان یک تیم فوتبال در سوپرلیگ زامبیا از بیم طلسم و جادو دست به اقدام عجیبی زدند.
به دلیل نادر بودن این قارچ در طبیعت و همچنین مشکلات پرورش آن در آزمایشگاه، کارشناسان قبلاً قادر به تولید کافی از آن برای آزمایش بر روی بیماران نبودند. اما تیم تحقیقاتی آکسفورد امیدوار است که با کشت موفقیت‌آمیز قارچ‌ها در آزمایشگاه به همان شیوه‌ای که در طبیعت رشد می‌کند، دانشمندان بتوانند این ترکیب را به‌طور مؤثرتر و اقتصادی‌تر برای استفاده به عنوان درمان سرطان در آینده تولید کنند.
سریال «آخرین بازمانده از ما» زامبی‌هایی را نشان می‌دهد که توسط یک قارچ به این وضع درآمده‌اند. نکتۀ جالب این است که قارچ زامبی فقط یک ایدۀ تخیلی نیست و در دنیای واقعی وجود دارد؛ اما آیا این قارچ واقعا می‌تواند طوری تکامل پیدا کند که روی انسان اثرگذار باشد؟
بهترین بازیکن یکی از مسابقات لیگ فوتبال زامبیا ۵ شانه تخم مرغ به عنوان جایزه دریافت کرد!
جایزه بازیکن دربی در زامبیا، جنجال گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به راه انداخت.
فیلمون مولالا، قهرمان ملی فوتبال زامبیا، به شکلی فجیع درگذشت و این کشور آفریقایی را سوگوار کرد.
قربانیانی که اجسادشان کشف شده همگی اهل اتیوپی بوده اند و روز گذشته در پی تماس مردم محلی با پلیس شناسایی شدند. به گفته یکی از مقامات پلیس زامبیا، این اجساد به سردخانه منتقل شده اند و تحقیقات برای بررسی جزئیات بیشتر درباره آن‌ها نیز آغاز شده است.
بنا به اعلام پلیس زامبیا اجساد گروهی از اتباع خارجی در حاشیه جاده ای در پایتخت این کشور کشف شد.
محققان فرانسوی با احیای یک ویروس باستانی که ۴۸ هزار و ۵۰۰ سال در زمین منجمد سیبری گیر افتاده بود، حیرت جهانیان را برانگیخته‌اند.
اگر یک زامبی در زمین کم‌عمق‌تر زنده شود و یا درون یک تابوت نه چندان محکم قرار داشته باشد یا تنها درون یک کفن باشد شانس بیرون آمدن را خواهد داشت به خصوص زمانی که قبر تازه بوده و خاک قسمت بالایی خشک و نرم است.
زامبیا یکی از بالاترین نرخ‌های نابرابری در جهان را دارد. تخمین زده می‌شود که ۵۸ درصد از ۱۸ میلیون زامبیایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. این رقم در کشور‌های جنوب صحرای آفریقا ۴۱ درصد است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ