در تازه‌ترین تحولات نیجر، منابع محلی نیجر از استقرار هواپیماهای جنگی مالی و بورکینافاسو در این کشور برای مقابله با حمله احتمالی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا خبر می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به نظر می‌رسد که شایعات عدم فروش جنگنده‌های روسی به ایران نیز تأییدی بر احتمال گسست این اتحاد باشد. درواقع، نظرات وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران حاکی از آن است که پروژه خرید هواپیما‌های جنگنده رادارگریز روسی، به‌ویژه سوخو Su-۳۵ دیگر مطرح نخواهد بود.
دو ملی‌پوش بسکتبال ایران با عقد قراردادی به تیم شهرداری گرگان پیوستند.
آماده‌سازی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش برای یک تمرین تاکتیکی ۹۲ فروند هواپیمای جنگنده‌ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حضور در یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدایان حریم ولایت آماده شد.
پیش‌بینی می‌شود که با خرید جنگنده‌های پیشرفته، توان نیروی هوایی پیر ایران به طور چشمگیری ارتقا یابد. از زمان حمله روسیه به اوکراین، ارتباطی بین تحویل احتمالی جت‌های سوخو به ایران و افزایش همکاری نظامی بین دو کشور به وجود آمده است. در دسامبر ۲۰۲۲، آژانس‌های اطلاعاتی غربی ادعا کردند که روسیه قصد دارد ۲۴ فروند هواپیمای سوخو۳۵ در ازای پهپاد‌های انتحاری ایران معامله کند.
کرمانشاه- مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از فرود اضطراری پرواز نجف به تهران در فرودگاه کرمانشاه خبر داد.
به گزارش پلیس، یک هواپیمای مسافربری پس از پنچر شدن لاستیک، اندکی پس از بلند شدن در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ فرود اضطراری کرد و دست کم ۱۸ نفر مجروح شدند.
با گذشت ۸ سال از حمله ائتلاف سعودی به فرودگاه بین‌المللی حدیده در یمن، یک فروند بالگرد متعلق به سازمان ملل متحد در این فرودگاه به زمین نشست.
فضاپیمایی شنگژو ۱۶ (Shenzhou XVI) ساخت این کشور روز سه شنبه ۹ خرداد ماه جاری با سه فضا نورد چینی عازم پایگاه فضایی تیانگونگ می‌شود تا این افراد را جایگزین سه فضانور دیگری کند که از نوامبر گذشته (آذرماه سال گذشته) در این سفینه حضور داشته اند.
سخنگوی فرودگاه ازبکستان اعلام کرد: هواپیمای ایرانی ماهان ایر که امروز دوشنبه از تهران به پکن پرواز می‌کرد، به دلیل سکته قلبی یکی از مسافران در تاشکند فرود اضطراری کرد.
F-۱۶ یک جنگنده نسل چهارمی و دومین جنگنده پیشرفته‌ای است که توسط غرب به کار گرفته می‌شود. این جنگنده که با نام‌های Fighting Falcon به معنای شاهین جنگجو یا Viper به معنای افعی نیز شناخته می‌شود، یک هواپیمای جنگی چند منظوره است که یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین جنگنده‌ها در تاریخ هوانوردی نظامی بوده و تاکنون نزدیک به ۴،۵۰۰ فروند از آن تولید شده است. برد جنگنده تک سرنشینه F-۱۶ بیش از ۴،۱۰۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی آن ۵۸،۰۰۰ پا اعلام شده است.
از منظر اکونومیست، اقتصاد چین اکنون دستخوش وضعیت جدیدی شده و آن رشد در شرایط بلوغ بزرگ است. درحالی‌که در دهه گذشته تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کردند که تولید ناخالص داخلی چین در اواسط قرن بیست‌ویکم از تولید ناخالص داخلی آمریکا پیشی می‌گیرد و پیشتازی را حفظ می‌کند. اکنون، اما تغییر بسیار کمتر از حد انتظارات پیشین مشاهده می‌شود که منجر به تحقق رویای برابری یا گذر از اقتصاد آمریکا شود.
همزمان با برگزاری رژه نیروهای پیاده ارتش، چتربازان هوابرد از فراز جایگاه رژه روز ارتش عبور کردند.
۲ فروند جنگنده اف- ۱۶ آمریکا در فرودگاه شیموجیشیما در ژاپن مجبور به فرود اضطراری شدند.
جنگنده تک موتوره Hürjet در قالب مدل‌های جت آموزشی پیشرفته و جنگنده‌های سبک تولید خواهد شد. گزینه اول می‌تواند جایگزین ۶۸ جت آمریکایی T-۳۸M Talon شوند که در پایگاه هوایی گیگلی در نزدیکی ازمیر مستقر هستند و اغلب برای آماده سازی خلبانان به منظور پرواز با هواپیما‌های جنگی سنگین‌تر به کار گرفته می‌شوند. سفارش اولیه سازمان هوافضای ترکیه برای نسخه آموزشی جنگنده هورجت ۱۶ فروند اعلام شده است و انتظار می‌رود که تحویل آن‌ها از سال ۲۰۲۳ آغاز شود.
پس از مدتی به علت کاهش فشار داخل کابین، خلبان به‌منظور کسب مجوز برای فرود اضطراری در فرودگاه استانبول با مسئولان برج مراقبت تماس گرفته و بدون هیچ مشکلی در فرودگاه فرود آمد.
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، ۲ فروند جنگنده سوخو- ۲۷ متعلق به این کشور بمب افکن‌های آمریکایی را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کردند.
برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه، با نام «درخت بلوط» که حدود «شش هزار و چهارصد» سرباز آمریکایی در کنار بیش از «یک‌هزار و پانصد» سرباز اسرائیلی و نیز «یکصد و چهل» فروند هواپیما از جمله بمب‌افکن‌های استراتژیک «ب-۵۲» و جنگنده‌های فوق پیشرفته «اف-۳۵» و همچنین «دوازده» شناور از جمله یک ناو هواپیمابر در آن شرکت می‌کنند.
ویدیو جالب از فرود هواپیما شی جین پینگ رئیس جمهور چین در فرودگاه ریاض عربستان که از یکی از هواپیماهای تهاجمی سبک نیروی هوایی سلطنتی عربستان گرفته شده است.
هواپیمای حامل شی‌جین‌پینگ با اسکورت جنگنده‌های سعودی در ریاض به زمین نشست. یک رسانه سعودی خبر داد رئیس‌جمهور چین، فردا با حدود ۳۰ رهبر و امیر عربی به علاوه نمایندگانی از کامبوج، اندونزی، پاکستان، سنگال گفت‌وگو خواهد داشت.
سئول پس از رویت چند فروند جنگنده چین و روسی در منطقه شناسایی پدافند هوایی(کادیز)، جنگنده‌های خود را برای رهگیری به پرواز درآورد.
«همزمان با موضع گیری اخیر "سردار حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با دستیابی ایران به موشک‌های پیشرفته هایپرسونیک و در عین حال انتشار اخباری دال بر تحویل گرفتنِ ۶۰ فروند جنگنده نسل جدید سوخو روسی توسط ایران، تحلیل و تفسیر‌های مختلفی در مورد پیام‌های طرح این قبیل اخبار در شرایط کنونی و تبعات آن‌ها برای کشورمان مطرح می‌شود. از این رو، فرارو در گفتگو با دو تن از کارشناسان حوزه سیاست خارجی، به بررسی ابعاد مختلف این مساله پرداخته است.»
آنطور که نیروی هوایی آمریکا گزارش کرده است، ۲ فروند بمب‌ افکن «Tu-۹۵» روسی «پس از ورود به ناحیه شناسایی پدافند هوایی آلاسکا» رهگیری شده اند.
آمریکا از رهگیری ۲ فروند بمب‌ افکن روسی از سوی جنگنده‌ های این کشور نزدیک آلاسکا خبر داد.
فنلاند برای اولین بار در دهه‌های گذشته یکی از بزرگراه‌های اصلی خود را به مدت پنج روز تعطیل کرد تا به جنگنده هایش اجازه دهد تا فرود و برخاستن را در باند جاده‌ای رزرو انجام دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ