فشار خون را در هر میلیمتر جیوه اندازه گیری می‌کنند. فشار خون زیر ۹۰ میلی متر جیوه برای حالت سیستولیک یا ۶۰ میلی متر جیوه برای حالت دیاستولیک معمولاً به فشار خون پایین تعبیر می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد کردیم بخشی از اعتبارات در حوزه پیشگیری وارد شود تا یک فرد که به طور مثال زمینه دیابت یا فشار خون دارد به موقع شناسایی شده و دیرتر به ناتوانی و در نتیجه هزینه‌های هنگفت برسد که معمولا در بیمار دیابتی مشاهده می‌شود. البته مشوق‌هایی نیز تعیین شده تا اگر افراد بتوانند از خود مراقبتی استفاده کنند، مشمول این مشوق‌ها شوند. امیدواریم با تغییر شیوه زندگی مردم، به کاهش هزینه‌های افراد به علت بیماری کمک کنیم.
اهواز- مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مراجعه ۱۶۸ نفر به مراکز درمانی خوزستان به دلیل گرمای طاقت‌فرسا خبر داد.
اگر به دنبال راهی برای درمان تعریق زیاد هستید، ابتدا باید ببینید علت تعریق زیاد چیست. رژیم غذایی نامناسب، استرس، داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و بیماری هایپرهیدروزیس برخی از دلایل تعریق زیاد است.
علامت اصلی هالیتوز یعنی بوی بد دهان زمانی یک عامل منفی در نظر گرفته می شود که فراتر از حد قابل قبول اجتماعی باشد. این بو می تواند در ساعات صبح یا بعد از استعمال سیگار، نوشیدن قهوه و مصرف برخی مواد غذایی مانند سیر بدتر شود.
بیماری ترومبوسیتوز یا پلاکت خون بالا، عارضه‌ای است که در آن تولید پلاکت‌های خون بیش از حد عادی است. پلاکت‌ها یکی از اجزای سلولِ خون هستند که در مغز استخوان به‌ همراه سایر سلول‌های خونی ساخته می‌شوند.
وزیر بهداشت و درمان گفت: حوزه بازرسی وزارت بهداشت به صورت فعالانه کار را پیش برده و تاکنون ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفات تعطیل شده است.
وزیر بهداشت و درمان گفت: حوزه بازرسی وزارت بهداشت به صورت فعالانه کار را پیش برده و تاکنون ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفات تعطیل شده است.
وزیر بهداشت و درمان گفت: حوزه بازرسی وزارت بهداشت فعالانه عمل می‌کند و اخیراً ۸ شرکت دارویی پلمب موقت و ۱۵۰ داروخانه تعطیل شده اند.
بی‌اختیاری ادرار مشکل اعصاب خردکن هزاران نفر در ایران است! این بیماری می‌تواند زندگی شخصی، کاری و حتی ورزش کردن و تفریح‌تان را مختل کند. در ادامه مطلب با نکاتی در ارتباط با کنترل بی اختیاری ادرار در زنان و مردان همراه ما باشید.
لیکن اسکلروزوس اختلالی است که می‌تواند روی پوست ناحیه بیرونی واژن، مقعد یا آلت تناسلی تاثیر بگذارد و باعث تغییر رنگ، نازک شدن، تحریک و خارش پوستی شود. معمولا در اثر خارش مداوم امکان ایجاد تاول و زخم نیز روی اندام تناسلی بیمار وجود دارد. گفتنی است که این علائم به ندرت در سایر قسمت‌های بدن تظاهر می‌یابند.
پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی مانند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم هستند که به هضم منظم غذا کمک کرده و باعث کاهش نفخ می‌شوند. پروبیوتیک از در غذاهای تخمیر شده‌ای مانند کلم ترش و ماست یافت می‎شود.
اگر گوش میانی یا داخلی به هر دلیلی آسیب ببیند، می‌تواند منجر به وزوز گوش شود. این شرایط بر هدایت امواج صوتی تأثیر می‌گذارد. تومور‌ها یک دلیل انکولوژیک جدی هستند که باید زود تشخیص داده شوند. بسیاری از آن‌ها به‌آرامی، اما پیوسته رشد می‌کنند.
هورمون آنتی‌دیورتیک (ADH) به کلیه‌ها پیام می‌دهد که تولید ادرار را کم کنند. در شب، بدن مقدار بیشتری از این هورمون را تولید می‌کند تا راحت‌تر بخوابید. با این کار، دیگر نیازی نیست که در طول خواب برای ادرارکردن بیدار شوید.
پیرگوشی افت تدریجی و پیشرونده کم‌شنوایی حسی-عصبی است و رایج‌ترین علت کم‌شنوایی محسوب می‌شود.
کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که آیا تغییر دادن حالت مو به آن‌ها آسیب می‌رساند؟ گفت: فر کردن یا کراتینه کردن، باعث آسیب به مو می‌شود، اما اگر توسط افرادی که تخصص این کار را دارند انجام شود، میزان آسیب کمتر خواهد بود. (کراتینه کردن مو باعث شکسته شدن باند‌های شیمیایی موجود در کراتین مو وایجاد شکنندگی و موخورره در مو‌ها می‌شود)
بچه‌های گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال اغلب شب‌ها از درد پشت ساق پا یا زانو رنج می‌برند. این درد به دلیل سن آن‌ها به عنوان درد در حال رشد شناخته می‌شود. دانستن اینکه علت این درد چیست و چگونه آن را باید درمان کرد مطمئناً به شما در مقابله با هر دردی که فرزندتان تجربه می‌کند کمک می‌کند.
بیماری سلیاک (Celiac disease) که گاهی به آن اسپروی سلیاک یا آنتروپاتی حساس به گلوتن نیز گفته می شود وضعیتی است که در آن سیستم ایمنی بدن هنگام خوردن گلوتن، پروتئینی که در گندم، جو و چاودار یافت می شود، به بافت های خود حمله می کند؛ در نتیجه روده آسیب می بیند و فرد بیمار قادر به دریافت مواد مغذی غذاها نخواهد بود.
از آنجایی که در حال حاضر درمان قطعی و مشخصی برای زوال عقل وجود ندارد، پیشگیری از آن در اولویت خواهد بود. چندین مطالعه معتبر که از طریق کتابخانه دیجیتال ساینس دایرکت قابل دسترسی هستند، نشان داده اند که افسردگی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد؛ بنابراین درمان به موقع افسردگی ممکن است به پیشگیری از آن کمک کند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نارسایی یکی از علل نارسایی در اجرای طرح دارویار را، عدم هماهنگی میان دستگاهی دانست و بر ضرورت فرماندهی واحد برای انجام هماهنگی فرابخشی تاکید کرد.
سوال ملی جمعی از نمایندگان از وزیر بهداشت و درمان مبنی بر علت عدم نظارت بر افزایش شدید قیمت دارو اعلام وصول شد.
سوال ملی جمعی از نمایندگان از وزیر بهداشت و درمان مبنی بر علت عدم نظارت بر افزایش شدید قیمت دارو اعلام وصول شد.
دبیر کمیته پیشگیری از خودکشی انجمن علمی روانپزشکان ایران با بیان اینکه افسردگی شناخته نشده و یا درمان نشده، اصلی‌ترین فاکتور در امر خودکشی در محیط‌های دانشگاهی محسوب می‌شود، درباره ریز فاکتور‌های این نوع خودکشی نیز تصریح کرد: از جمله این ریز فاکتور‌ها دانشجویان مهاجر هستند که در شهر یا کشوری تنها هستند. این دانشجویان آسیب‌پذیرترند. از سوی دیگر دانشجویانی که طول دوره تحصیلی آن‌ها از هم دوره‌ای‌های خود طولانی‌تر شده نیز آسیب پذیرتر از سایر دانشجویان در امر خودکشی هستند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته جاری جهت پاسخگویی به سوال یکی از نمایندگان در مجلس حضور می‌یابد.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره علت بروز مشکلاتی در اجرای طرح دارویاری اظهار کرد: علت آن است که یا پول ندارند و یا این‌که دیر به دیر پول می‌دهند و یا اصلا درست پول نداده و به مریض می‌گویند که بعدا بیا پولت را بگیر.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ