پیرگوشی افت تدریجی و پیشرونده کم‌شنوایی حسی-عصبی است و رایج‌ترین علت کم‌شنوایی محسوب می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگرچه دانشمندان مدت‌هاست که کاهش شنوایی اجتناب‌ناپذیر مرتبط با افزایش سن را با تخریب سلول‌های مویی در گوش داخلی مرتبط می‌دانند، این مطالعه جدید نشان می‌دهد مغز نقش زیادی در این وضعیت دارد؛ بنابراین ممکن است بتوان این نوع کم‌شنوایی را درمان کرد.
بررسی سیستماتیک متون علمی، شواهد اولیه‌ای را نشان می‌دهد مبنی‌بر اینکه سمعک به جوان‌ماندن مغز انسان کمک می‌کند. پژوهشگران سنگاپور پس از بررسی هشت مطالعه بلندمدت بر روی بزرگسالان کم‌شنوا، دریافتند افراد کم‌شنوایی که از سمعک استفاده می‌کنند در مقایسه با افراد کم‌شنوایی که از سمعک استفاده نمی‌کنند، ۱۹ درصد کمتر دچار علایم زوال شناختی شدند.
تصور نکنید کم‌شنوایی فقط برای افراد مسن است. کاهش شنوایی به دلیل قرارگرفتن در معرض صدا‌های بلند یک خطر فزاینده برای افراد جوان است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشستی با اعضاء شبکه ملی تشکل‌های مردم‌نهاد، افراد دارای معلولیت شنوایی از صدور مجوز و راه‌اندازی تشکیلات صنفی ناشنوایان خبر داد.
بر اساس نتایج مطالعه‌ای که اخیرا انجام گرفته، از دست دادن قدرت شنوایی در افرادی که دچار بیماری دیابت هستند دو برابر نسبت به سایر افراد متداول‌تر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ