قصد داریم شما را با ۱۰ جانور بسیار عجیب دوران پیش از تاریخ آشنا کنیم که سازگاری‌های باورنکردنی با طبیعت پیدا کرده و قابلیت‌ها و ظواهر بسیار خاصی داشتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: هر یک از محورهای دهگانه اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش به یک استان محول شده است.
قرب ها در بدن خود زهر تولید می کنند. دم ترسناک عقرب در واقع از ۵ بخش شکمی با یک دماغه ی رو به بالا و یک تکه پایانی با نوکی تیز به نام «تلسون» (telson) تشکیل شده است. زهر در قسمت تلسون ساخته می شود که در انتهای آن یک مجرای نوک تیز باریک مانند سوزن قرار دارد که به آن «نیش» (aculeus) گفته می شود و در واقع زهر از طریق این ابزار نوک تیز وارد بدن قربانی می گردد.
سمنان- رئیس ندامتگاه مرکزی سمنان گفت: همزمان با عید سعید قربان ۱۰ زندانی ندامتگاه سمنان مورد عفو یا رضایت قرار گرفته و به آغوش خانواده بازگشتند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: با بکارگیری ۳ دستگاه حفار مکانیزه و تأمین مصالح مورد نیاز، امکان احداث فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران طی مدت زمان ۳ سال وجود خواهد داشت.
کریپتوس یک لوح رمزگذاری شده اسرارآمیز است که «جیم سنبورن» آن را طراحی کرده است و درست در خارج از مقر CIA در لنگلی، ویرجینیا قرار دارد. در واقع این نوشته آنقدر مرموز است که حتی سازمان سیا هم نتوانسته این کد را به طور کامل رمزگشایی کند
هنگامی که یک زن در حال فکر کردن به جدایی از محبوب خود است، به احتمال زیاد تا آن لحظه تلاش‌های زیادی برای نجات رابطه‌اش انجام داده است. اما اگر شریک زندگی‌اش از بحث در مورد مواردی که او را نگران می‌کند امتناع می‌ورزد و در عین حال از خواسته‌های غیرواقعی او شکایت می‌کند، شکی برایش باقی نمی‌ماند که باید همه چیز را تمام کند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر توضیحاتی درباره واکسن‌های مورد نیاز زائران حج تمتع و جزئیات خریداری دارو از عربستان ارائه داد.
پیش بینی برای ۹-۱۰ اردیبهشت در پهنه وسیعی از غرب ایران مورد توجه هموطنان قرار گرفته است. بعضی از افراد علاقمند به علم زلزله شناسی که متخصص در زلزله شناسی نیستند، نیز تلاش کرده‌اند- و همچنان ادامه می‌دهند- که با روش‌هایی که الزاما ربطی به زلزله شناسی ندارد، پهنه‌هایی وسع را مشخص کنند تا هر زلزله‌ای بعدا در آن منطقه رخ داد به حساب پیش‌بینی – یا ادعا‌های پیش‌بینی – خودشان بگذارند! این کار البته برای شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از رسانه‌ها هیجان انگیز و جذاب است.
چندین نقطه روی زمین به عنوان گرم‌ترین نقاط زمین مطرح شده‌اند (از جمله کویر لوت در ایران)، اما گرم‌ترین نقطه ثبت‌شده بر روی زمین در دره مرگ ایالات متحده آمریکا با دمای ثبت‌شده ۵۶٫۷ درجه سانتی‌گراد در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۱۹۱۳ بوده است.
چال گونه بسیار محبوب بود و تصور می‌شد برای کسانی هم که به طور طبیعی چال گونه ندارند، راهی برای برخورداری از آن وجود دارد. در سال ۱۹۶۳ ایزابلا گیلبرت دستگاه چال گونه ساز را اختراع کرد که از یک فنر و دو گلوله تشکیل شده بود که به گونه‌ها فشار می‌آوردند. این دستگاه البته بی فایده بود.
آبادان- یک پسربچه ۱۰ ساله از اهالی چوئبده در آبادان بر اثر حمله سگ مصدوم شد.
علیزاده طباطبایی گفت: حداقل موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد، آن است که این رای قتل عمد است، نه قتل غیرعمد. دادگاه براساس بند «ب» ماده ۸ قانون مجازات نیرو‌های مسلح را محاربه درنظر گرفته است. عجیب اینجاست که برای حکم محاربه تنها ۱۰ سال حبس صادر شده است. امروز افکار عمومی از خود می‌پرسد این محاربه با سایر احکام محاربه که طی ماه‌های اخیر هم بسیار صادر شده، چه فرقی دارد که اینجا ۱۰ سال حبس داده می‌شود و درخصوص برخی دیگر از پرونده رخداد‌های اخیر حکم اعدام صادر می‌شود.
افسردگی در دنیا افراد بسیاری را به خود گرفتار کرده است و بنابر بررسی‌های محققان در سال ۲۰۲۲، حداقل ۵درصد از بزرگسالان به این بیماری ذهنی مبتلا هستند. علی‌رغم اینکه تحقیقات بسیاری درباره افسردگی انجام و روش‌های درمانی متعددی پیشنهاد شده است، یکسری باور‌های غلط در مورد این بیماری ذهنی در نتیجه سوء‌تفاهم‌های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که هیچ یک مبنای علمی ندارند.
منابع فلسطینی گزارش دادند که در ۲۴ ساعت اخیر ۲۱ مورد عملیات مقاومتی در کرانه باختری انجام شده که ۵ مورد از آنها عملیات تیراندازی بوده است.
سازمان لیگ فوتبال ایران از تصویب ۱۰ مورد برای برگزاری بهتر مسابقات لیگ برتر با حضور هواداران خبر داد.
رئیس فدراسیون جانبازان بر موفقیت‌های تاریخی تیم ملی والیبال نشسته طی سال‌های اخیر تاکید دارد با این حال می‌گوید باید در مورد کادر فنی تعیین تکلیف شود و این کار تا ۱۰ روز آینده انجام می‌شود.
با این حال، هنوز سرعت‌های خاصی وجود دارد که رسیدن به آن‌ها برای ما ممکن نیست (هنوز). از گونه‌هایی در جهان طبیعت صحبت می‌کنیم که می‌توانند به معنای واقعی کلمه به خاطر سرعت شگفت انگیزشان ما را مبهوت کنند.
آمار کلی از احکامی که امروز ابلاغ شده، به این شرح است: ۲ مورد تعلیق از تحصیل به مدت دو نیم‌سال؛ ۴ مورد تعلیق به مدت یک نیم‌سال با احتساب سنوات؛ ۴ مورد تعلیق از تحصیل به مدت یک نیم‌سال بدون احتساب سنوات؛ و بقیه موارد توبیخ کتبی با درج در پرونده؛ و ۱ مورد تذکر شفاهی.
مدیرعامل باشگاه استقلال به بازیکنان این تیم اطمینان داد که بزودی اخبار خوبی در مورد مسائل مالی و پرداخت مطالبات خواهند شنید.
رسانه ها از اصابت گلوله به پای نخست وزیر پیشین پاکستان بر اثر وقوع تیراندازی به سوی وی خبر می دهند.
منابع سوری از شیوع وبا در ۱۰ استان این کشور و فوت ۵۲ نفر بر اثر آن خبر دادند.
رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در مورد دومین برنامه ۱۰ ساله این اتحادیه گفت که اقداماتی در زمینه‌ های کشاورزی، انرژی پاک و فنی انجام خواهد شد.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در مورد وضعیت جذب نیروهای طرحی وزارت بهداشت، توضیحاتی ارائه داد.
آب یک منبع گرانبها است و فکر کردن در مورد میزان مصرف ما نباید صرفا برای مواقع کمبود شدید آب باشد. برای مثال، کاهش مصرف آب باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ