افسردگی در دنیا افراد بسیاری را به خود گرفتار کرده است و بنابر بررسی‌های محققان در سال ۲۰۲۲، حداقل ۵درصد از بزرگسالان به این بیماری ذهنی مبتلا هستند. علی‌رغم اینکه تحقیقات بسیاری درباره افسردگی انجام و روش‌های درمانی متعددی پیشنهاد شده است، یکسری باور‌های غلط در مورد این بیماری ذهنی در نتیجه سوء‌تفاهم‌های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که هیچ یک مبنای علمی ندارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت «روس انرژی اتم» اعلام کرده است که اوکراین ۱۰ بار در روز با هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا تلاش می‌کند.
طبق اخبار رسمی منتشرشده در تیرماه امسال دست‌کم ۱۰ زن و دختر از سوی مردانی که با آنان نسبت داشته‌اند، کشته شده‌اند.
این باور رایج وجود دارد که فیل‌ها از موش‌ها می‌ترسند. درست است؛ همان حیوانی که در حالت ایستاده قدی حدودا سه متری دارد و وزنش تقریبا چهار تن است ظاهرا از موجودی می‌ترسد که طولش تنها به ۱۰ سانتیمتر می‌رسد.
وکیل سهند نورمحمدزاده گفت: هنوز حکم را دقیق به ما نداده‌اند، ولی قطعا درخواست اعاده دادرسی و اعمال مواد ۴۷۷ و ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری خواهیم کرد. برای ما غیرقابل باور است که یک شعبه دیوانعالی کشور، در یک پرونده و یک موضوع، ظرف ۲ سه ماه، دو حکم متفاوت صادر کرده است.
اغلب افراد تنها از ۱۰ درصد مغزشان استفاده می‌کنند. دکتر لیلینفلد، روان‌شناس آمریکایی، این باور را مربوط به زمانی می‌داند که دانشمندان هنوز از عملکرد ۹۰ درصد مغز آگاه نبودند.
«پله» اسطوره فقید فوتبال برزیل که سه بار قهرمان جام جهانی شده و از پنج ستاره روی پیراهن تیم طلایی‌پوش، سه ستاره متعلق به دوران حضور او بوده، در صدر این فهرست قرار گرفته است.
اولین بار در ماه مه 2022 بود که در مجموع 11 باشگاه (یوونتوس، ناپولی، جنوا، سمپدوریا، امپولی، پارما، پیه‌زا، پرو ورچلی، پسکارا، نوارا و کیه‌وو) و 61 مدیر همگی با رد اتهام مواجه شدند.
سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به شرایطی که تیمش در جدول رده بندی دارد گفت: اگر اشتباهات باورنکردنی که علیه تیم ما رخ داده است اتفاق نمی افتد الان باید ۱۰ امتیاز از رقبا جلو بودیم.
مدیرعامل متروی تهران گفت: برای اولین بار بودجه مترو ۶ برابر شده است و بهره‌برداری از ۱۰ ایستگاه خط ۶ در نیمه نخست امسال صورت گرفت.
اتو می‌گوید: «دوشی که ما استفاده می‌کردیم باعث نشت آب در کاشی‌ها شده بود و چون احتمال می‌دادیم عایق رطوبتی در زیر کاشی‌ها وجود نداشته باشد، تصمیم گرفتیم دیوار را از نو بسازیم.»
امیر کویت امروز برای پنجمین بار طی ۱۰ماه گذشته عازم ایتالیا شد.
رافائل نادال برای نخستین بار از سال ۲۰۰۵ میلادی جایگاهی در جمع ۱۰ تنیسور برتر جهان نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای واشنگتن درباره پرواز اشیاء پرنده بدون سرنشین بر فراز حریم هوایی آمریکا، این کشور را به اعزام بالون جاسوسی به حریم هوایی چین متهم کرد.
درخواست طلاق بعد از ۱۰ بار خواستگاری!
مرد جوان می‌گوید: تصورم بر این بود که همسرم از بالا به من نگاه می‌کند و تحصیلاتش را به رخم می‌کشد و از ازدواج با من پشیمان است. به همین دلیل همواره سعی می‌کردم او را نزد دیگران تحقیر کنم و به تمسخر بگیرم.
متخصصان مراقبت پا توصیه می‌کنند که دو بار در روز یک کرم روغنی به پاهایتان اعمال کنید و بعد از دوش گرفتن یا پدیکور، آن را انجام دهید.
علیرغم باور اشتباه عمومی، مهمانداران هواپیما مجبور نیستند مانند مدل‌ها باشند. حداقل قد آن‌ها باید ۱۵۷ سانتیمتر باشد و طول دستان شان باید به ۱۵ تا ۲۳ سانتیمتر برسد. آن‌ها باید بتوانند چمدان‌ها را داخل قفسه‌های هواپیما قرار دهند. وزن بر اساس شاخص توده بدنی محاسبه می‌شود که باید بین ۱۸/۵ تا ۲۴/۹ باشد. مقررات در اینباره ممکن است در هر شرکت هواپیمایی متفاوت باشد.
موج اعتراضات دست کم در ده‌ها شهر پس از آتش سوزی در منطقه در شین جیانگ در غرب کشور آغاز شد. آتش سوزی‌ای که باعث کشته شدن ۱۰ نفر شد تلفاتی که بسیاری باور دارند مرتبط با محدودیت‌های ناشی از شیوع کووید بوده که مردم را در خانه‌ها محدود کرده و مانع از رفت و آمد عادی در فضای اجتماعی می‌شود.
تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که دو بار در هفته و هر بار سه حبه سیر خام می‌خورند، تا ۴۴ درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار می‌گیرند و این خطر حتی در افراد سیگاری نیز به میزان ٣٠ درصد کاھش پیدا می‌کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان، گفت: مجلس زیر بار افزایش ۱۰ و ۲۰ درصدی مستمری مددجویان نرفت.
کشف تدفین یک نوزاد ۱۰ هزار ساله برای اولین بار ایده‌ای از چگونگی حمل نوزادان در آن زمان به ما می‌دهد.
استقلال در روزی که بانوان کشورمان برای اولین بار می‌توانستند یک دیدار لیگ برتر را از نزدیک تماشا کنند، بر مس کرمان غلبه کرد.
تورم هلند در ماه جولای برای اولین بار از سال ۱۹۷۵ به ۱۰.۳ درصد رسید.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: کالاهای موجود تعدادی از کانتینرهایی که ۱۳ سال در انبارهای سازمان انبار تملیکی خاک می‌خورد، به دور از چشم ماموران روبوده شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ