علیزاده طباطبایی گفت: حداقل موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد، آن است که این رای قتل عمد است، نه قتل غیرعمد. دادگاه براساس بند «ب» ماده ۸ قانون مجازات نیرو‌های مسلح را محاربه درنظر گرفته است. عجیب اینجاست که برای حکم محاربه تنها ۱۰ سال حبس صادر شده است. امروز افکار عمومی از خود می‌پرسد این محاربه با سایر احکام محاربه که طی ماه‌های اخیر هم بسیار صادر شده، چه فرقی دارد که اینجا ۱۰ سال حبس داده می‌شود و درخصوص برخی دیگر از پرونده رخداد‌های اخیر حکم اعدام صادر می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خیلی زود کارش را در فصل بیست و سوم با یک حکم تند علیه سرمربی آلومینیوم آغاز کرد.
شماری از داوطلبان شبهه‌دار کنکور که رای قطعی محکومیت در هیات‌های رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری و محکومیت در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری داشتند، با توجه به استفساریه یاد شده، به دیوان عدالت اداری مراجعه و در آنجا طرح شکایت کردند و شعبه ۲۸ دیوان هم دستور موقت بازگشت به تحصیل تعدادی از این افراد را صادر کرد؛ رایی که، چون اجرا نشد، شکایت تازه‌ای در پی داشت...
وکلای رئیس جمهور سابق آمریکا به درخواست دادستانی این کشور جهت صدور حکم منع افشای اسناد و شواهد جلسات دادرسی، اعتراض کردند.
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در حکمی عجیب بعد از اعتراض مدیر تیم پرسپولیس به شرایط نقل و انتقالات و سقف تعیین شده، رای به محرومیت 20 روزه افشین پیروانی داده است.
باشگاه استقلال اعلام کرد که به حکم محرومیت چهار ماه ریکاردو ساپینتو معترض است و آن را ناعادلانه می داند.
باشگاه استقلال حکم محرومیت ریکاردو ساپینتو را به محاکم بین‌المللی می‌برد.
نماینده عالی اتحادیه اروپا خواست تا ایران از اعدام شارمهد خودداری کند و بدون تاخیر حقوق اساسی وی ذیل قوانین بین‌المللی را مهیا کند.
«آنالنا باربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در توییتی نوشت که تایید حکم اعدام برای «جمشید شارمهد» قابل قبول نیست. وی مدعی شد که روند دادرسی جمشید شارمهد هرگز عادلانه نبوده است. وزیر خارجه آلمان در ادامه گفت که برلین از ایران می‌خواهد که فورا این قضاوت را لغو کند.
ریکاردو ساپینتو نیز به جمع حامیان عارف غلامی پیوست و یک استوری از این بازیکن منتشر کرد.
کمیته انضباطی تصمیم گرفت تا مهدی قایدی و امید نورافکن را با جریمه نقدی محکوم کند.
در جلسه اعتراض استقلال به حکم ساپینتو چه گذشت؟
باشگاه تراکتور با انتشار بیانیه تند نسبت به حکم محرومیت هادی محمدی اعتراض کرد.
باشگاه آرسنال به حکم محکومیت خود توسط اتحادیه فوتبال به دلیل رفتار بازیکنانش در بازی جام حذفی مقابل آکسفورد یونایتد اعتراض کرده و تقاضای فرجام‌خواهی داد.
فدراسیون فوتبال ایتالیا از کسر ۱۵ امتیاز از باشگاه یوونتوس در رقابت‌های لیگ این کشور خبر داد.
سرپرست باشگاه مس رفسنجان می‌گوید اقدام کمیته انضباطی در انتخاب زمان اعلام محرومیت دو بازیکن اصلی این تیم منطقی نیست.
رییس کل دادگستری مازندران: رای صادره بدوی بوده و قابل اعتراض و فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.
رئوف بداوی، وبلاگ‌نویس سعودی بدلیل انتشار یک مطلب انتقادی به ۱۰ سال زندان محکوم شد. یک نوجوان ۱۷ ساله در عربستان به دلیل حضور در تجمع اعتراضی دستگیر شد و درحالی‌که وکیل هم نداشت، حکم مرگ او صادر شد.
در ادامه سیاست‌های مداخله جویانه کشورهای غربی علیه کشورمان،‌ فرانسه به اجرای حکم اعدام مجیدرضا رهنورد واکنش نشان داد.
تاکنون ۱۰ پرونده، رسیدگی و مُنتهی به صدور حکم شده است که البته مُتهمان و وُکلای آنها این اختیار را دارند که نسبت به حکم صادر شده اعتراض کنند تا پرونده در مراجع بالاتر و تجدیدنظر رسیدگی شود.
اتحادیه فوتبال انگلیس معتقد است جریمه در نظر گرفته شده برای یورگن کلوپ کافی نیست و او باید با محرومیتی سنگین روبرو شود.
امیرعبداللهیان حکم صادره از سوی دادگاه سوئد برای حمید نوری را فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی دانست و اظهار کرد: نباید اجازه داد طرفی ثالث در راستای منافع گروهی و یا سیاسی خود بر روابط تاریخی و عمیق دوکشور تاثیر سوء بگذارند.
دادگاه عالی فدرال عراق امروز (یکشنبه) از اعتراض جریان صدر به حکم پذیرش استعفای نمایندگان این جریان از پارلمان عراق و تعیین موعد بررسی این اعتراض خبر داد.
وحید خانلری و حبیب‌اله اژدهاکش به ترتیب معاونان مدیرعامل بانک رفاه کارگران در امور اعتباری و حقوقی و فناوری اطلاعات، در نشست‌های جداگانه تلفنی که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، به سوالات و مباحث مطرح شده از جانب مشتریان بانک در حوزه اعتباری و حقوقی و فناوری اطلاعات، پاسخ دادند.
متهم پیش از این نیز پرونده‌های قضایی متعدد و مشابهی داشته که قریب به اتفاق آن‌ها با اغماض و با هدف اصلاح متهم و با خودداری دادگاه از محکوم کردن متهم به مجازات‌های اشد، منتهی به منع تعقیب شده است؛ به‌طوری‌که حداقل در پنج مورد از موارد مشابه با رافت اسلامی مواجه شده است؛ اما این فرد از فرصت‌های ارائه شده در جهت اصلاح رفتار خود استفاده نکرده و بر اتهام‌زنی بی‌اساس به افراد مختلف ادامه داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ