در هفته جاری خبرهایی خوش در بخش بیمه رانندگان تاکسی های آنلاین و نیز خدمات جدید کالابرگ الکترونیک منتشر شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به رفع ایرادات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در این کمیسیون، گفت: سازوکار تعیین حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی را تغییر دادیم.
رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر کارفرمایان تاکسی های آنلاین به طور توافقی مبادرت به بیمه رانندگان خود نکنند سازمان از ظرفیت های اجبار قانون برای بیمه این افراد استفاده خواهد شد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، از پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۷۱ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت خبر داد.
رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه امروزه بیش از 7 میلیون راکب موتورسیکلت در کشور وجود دارند که بدون گواهینامه تردد می‌کنند، بیان کرد: دولت نیز خوشبختانه همکاری بسیار مطلوبی دارد و از کاهش حق بیمه شخص ثالث گرفته تا بخشودگی جرایم، سیاست‌های تشویقی مطلوبی را در نظر بگیرد اما آن‌چه امروزه مایه نگرانی ماست، مبحث تصادفات رانندگی است.
سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران تعریف شده است که متقاضیان می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. دستمزد مبنای محاسبه و پرداخت حق بیمه این افراد نیز بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار است که زنان متقاضی بیمه زنان خانه‌دار و دختران می‌توانند متناسب با سن و سابقه، دستمزد مورد نظر را انتخاب و حق بیمه خود را برمبنای آن پرداخت کنند.
تبریز- مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: کشاورزان به دلیل درآمد اندک، توان پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی را ندارند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از تصویب پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال حق بیمه برای ملوانان و صیادان توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد.
گلر آینده‌دار استقلال بعد از یک نیمه استثنایی مقابل سپاهان، نیمه دوم تلخی در ورزشگاه سرد نقش جهان پشت سر گذاشت.
وزارت جهاد کشاورزی در یک اقدام حمایتی جدید در سال زراعی جاری به ازای هر هکتار اراضی زراعی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها ۵۰ هزار تومان برای کمک به حق بیمه کشاورزان پرداخت می‌کند.
کارفرمایانی که نیروی کار مورد نیاز خود را از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی جذب کنند، به مدت دو سال از معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار خواهند شد.
یک فعال اقتصادی گفت: حق بیمه ی قرارداد که توسط سازمان تأمین اجتماعی از شرکت ها دریافت می شود، مبلغ بسیار بالایی است و مشکلات عدیده ای را برای تولیدکنندگان به وجود می آورد. واقعیت این است که سازمان تأمین اجتماعی در مقابل حق بیمه قرارداد که به صورت سلیقه ای از شرکت ها دریافت می کند، خدماتی ارائه نمی دهد. این روش های نادرست برای کسب درآمد از شرکت ها به افزایش حجم اقتصاد زیرزمینی منجر می شود و از شفافیت اقتصادی کشور می کاهد.
وقتی سازمان تأمین اجتماعی به انحای مختلف تلاش می‌کند از شرکت‌ها مبالغی اضافی در قالب حق بیمه قرارداد دریافت کند، شرکت‌ها ترجیح می‌دهند به صورت زیرزمینی کار کنند و پنهان کاری افزایش می‌یابد. تمامی این شرایط به غیرشفاف شدن فضای اقتصادی کشور منجر می‌شود. دریافت مبالغ اضافی از شرکت‌ها به فرار سرمایه‌ها از کشور و افزایش فعالیت‌های سوداگرانه منجر می‌شود.
با پیگیری وزیر امور اقتصادی و دارایی، الحاق متنی به عنوان تبصره ۴ به ماده ۲ آیین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن به تصویب هیات وزیران رسید.
شعب سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور، امروز سی‌ام مهر ماه تا ساعت ۱۹ برای دریافت حضوری لیست و حق بیمه کارگاه‌ها دایر و آماده ارائه خدمات به کارفرمایان هستند.
شعب سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور، امروز سی‌ام مهر ماه تا ساعت ۱۹ برای دریافت حضوری لیست و حق بیمه کارگاه‌ها دایر و آماده ارائه خدمات به کارفرمایان هستند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: آن دسته از امدادگرانی شامل پرداخت حق بیمه می‌شوند که در سامانه امدادیار ثبت‌نام کرده باشند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ۴۲۷۵ زن سرپرست خانوار تهرانی تحت پوشش این نهاد در ۶ ماهه اول امسال خبر داد.
کارمندان در شرکت‌ها بیمه می‌شوند و اصلاً مشخص نیست که چرا باید مجدداً در پروژه‌های مختلف بیمه شوند و حق بیمه برایشان پرداخت شود. از طرف دیگر، معمولاً سازمان تأمین اجتماعی صورت حساب پیمانکاران را قبول نمی‌کند و روی تمام فاکتور حق بیمه قرارداد اعمال می‌شود. در این شرایط سخت کسب و کار تحمیل هزینه‌های بالا نظیر حق بیمه قرارداد باعث ورشکستگی شرکت‌ها می‌شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سازمان تامین اجتماعی یک ابر سازمان اقتصادی است اما به دلیل مشکلات مدیریتی همواره شرکت های وابسته به آن زیان ده هستند و با انواع و اقسام روش‌ها مانند حق بیمه قرارداد به دنبال اخذ حق بیمه بیشتر از تولیدکنندگان است. اگر سازمان تامین اجتماعی بتواند از شرکت های زیر مجموعه اش مانند شستا در حوزه درآمدی استفاده کند، می تواند بهتر عمل کند و در زمینه حق بیمه قرارداد نیز روند فعلی را اصلاح کند.
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: علت اینکه دولت‌ها فشار مالیاتی را از این بخش برنمی دارند و آن را به بخش‌های دیگر بالاخص بخش سوداگری منتقل نمی‌کنند، مشخص نیست.
مدیرعامل بیمه سینا از رشد ۹۱ درصدی حق بیمه صادره این شرکت در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: اخذ مبالغ سلیقه‌ای و بالا از شرکت‌ها که تحت عنوان حق بیمه قرارداد دریافت می‌شود، در نهایت به افزایش هزینه‌های تولید در داخل کشور می‌انجامد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند: انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی از صندوق بیمه اجتماعی به سایر سازمان‌ها و صندوق‌ها در چارچوب ضوابط قانونی صندوق مقصد امکان پذیر باشد.
طبق مصوبه مجلس حق بیمه یا کسور بازنشستگی که به هر یک از صندوق‌های بیمه بازنشستگی پرداخت شده،براساس تقاضای کتبی بیمه شده یا بازماندگان واجد شرایط وی از صندوق قبلی به صندوق جدید منتقل می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ