وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای از موضع این کشور در قبال اخراج ۱۵ دیپلمات روس از سوی نروژ خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در بیانیه‌ای درباره اخراج شماری از دیپلمات‌های مسکو از مولداوی اعلام کرد: این موضوع ادامه اقدامات غیردوستانه کیشیناو در قبال مسکو است و بی پاسخ نخواهد ماند.
روسیه و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست اخیر خود در مسکو در بیانیه‌ای مشترک خواهان «ارجاع پرونده جزایر سه‌گانه به دیوان بین‌المللی دادگستری به منظور حل و فصل این مسئله مطابق با مشروعیت بین‌المللی» شده بودند.
دادگاه حقوق بشر اروپا امروز به‌بهانه واهی تحقیقات ناکافی درباره قتل «بوریس نمتسوف» یکی از مخالفان کرملین علیرغم دستور «ولادیمیر پوتین» به پیگیری شخصی این موضوع، روسیه را محکوم کرد.
طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی دوباره پس از دوازده سال در مجلس مورد بررسی قرار گرفت. موافقان در این زمینه بر این باورند که در صورت اجرای این طرح، شاید شرایط حوزه مسکن بهبود پیدا کند؛ اما اینکه بار مالی تحمیل شده به دولت در راستای تحقق این امر چقدر توجیه اقتصادی داشته باشد، جای سوال دارد؟ منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تابناک به بررسی ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است.
طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی دوباره پس از 12 سال در مجلس مورد بررسی قرار گرفت. موافقان در این زمینه معتقدند در صورت اجرای این طرح شاید شرایط حوزه مسکن بهبود پیدا کند اما اینکه بار مالی تحمیل شده به دولت در راستای تحقق این امر چقدر توجیه اقتصادی داشته باشد جای سوال دارد؟ منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با تابناک به بررسی ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است.
رئیس جمهور اسبق آمریکا می‌گوید که بسیاری از روس‌زبانان کریمه در سال ۲۰۱۴ از پیوستن این شبه‌جزیره به روسیه حمایت و تعدادی از کشورهای اروپایی هم این موضوع را درک کردند.
ارتش اوکراین با رد سخنان فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو مبنی بر خروج نیروها از شهر راهبردی باخموت، اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای درباره این موضوع وجود ندارد.
وزیر خارجه صربستان می‌گوید حتی در صورت تحریم روسیه، بلگراد انتظار تغییر موضع مسکو در قبال مسئله کوزوو را ندارد.
سفر امانوئل مکرون به چین در روز‌های آینده با هدف گفتگو با شی جین پینگ رییس جمهوری این کشور درباره موضع پکن در رابطه با جنگ اوکراین و منصرف کردن او از ایجاد روابط نزدیک‌تر با مسکو، برای غربی‌ها چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد.
سخنگوی کرملین درباره توافق ایران و عربستان موضع گیری کرد و از خط مشی مسکو در قبال جنگ اوکراین هم پرده برداشت.
سخنگوی کرملین درباره توافق ایران و عربستان موضع گیری کرد و از خط مشی مسکو در قبال جنگ اوکراین هم پرده برداشت.
ریاست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زلزله‌ای که در کشور‌های ترکیه، سوریه و لبنان رخ داده است و آنچه که باید در کشور در مقابله با زلزله انجام شود، گفت: این موضوع یک حرکت جمعی و عمومی را می‌طلبد. در کشورمان روستا‌هایی که زلزله به وقوع پیوسته پس از بازسازی که توسط بنیاد مسکن و یا توسط خود مردم براساس یک طرح مقاوم سازی صحیح انجام شده قطعا در زلزله‌های بعدی خرابی‌های آن‌ها بسیار کمتر خواهد بود چرا که بازسازی و نوسازی صحیح انجام شده بود.
وزیر دفاع ترکیه در ارتباط با نشست سه‌جانبه دیروز در مسکو گفت: بر لزوم یافتن راه‌ حلی فراگیر برای حل موضوع سوریه تاکید کردیم.
وزیر خارجه انگلیس در ادامه حمایت‌های این کشور از اغتشاشات ایران و همچنین با تکرار ادعاها درباره ارسال پهپاد از تهران به مسکو، از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران خبر داد.
روسیه از سازمان ملل خواست تا با ارزیابی تصاویر تیراندازی به زندانیان روسی، این موضوع را مورد ارزیابی و تحقیق قرار دهد.
سخنگوی دولت درباره موضوع ساخت یک میلیون مسکن و برخی گمانه زنی ها مبنی بر بی نتیجه ماندن این سیاست، خاطرنشان کرد: با افتخار می گویم برای وعده ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال به خود می بالم. من هم با دانشجویان هم عقیده هستم که کسی که هشت سال در تولید مسکن را بست و عنوان کرد دولت مسئول تولید مسکن نیست و بحران امروز را ایجاد کرد، باید پاسخگو باشد و برای این بحران آفرینی محاکمه شود.
«در دو سال گذشته هر زمانی که بازار ارز شروع به بالا رفتن کرد، خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران در کره جنوبی مطرح می‌شد که تنها خبرسازی بود. الان نیز مقامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درباره آزادسازی این ارز‌ها در کره و کشور‌های دیگر صحبت می‌کنند، اما به هیچ عنوان بازار نسبت به این موضوع واکنش مثبت نشان نمی‌دهد، زیرا که پی برده است این اخبار تنها برای گفتار درمانی است و جنبه واقعی به خود نخواهد گرفت.»
وزیر خارجه روسیه از اقدام مسکو و تهران در پاسخ به ادعاهای واهی بکارگیری پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین خبر داد.
وندیکتوف تاکید کرد: در هر صورت موضع روسیه بدون تغییر باقی می‌ماند، الحاق اوکراین به ناتو یا برخی اتحادهای دیگر که تحت نظارت آمریکا تشکیل شده برای ما غیر قابل قبول است.
وزیر خارجه مجارستان می‌گوید که جامعه بین‌الملل حالا باید تمرکز خود را روی این موضوع معطوف کند که تشدید تنش بین مسکو و ناتو، به درگیری مستقیم نظامی منجر نشود.
معاون وزیر خارجه روسیه امروز هشدار داد: اوکراین آشکارا درباره حمله به عمق خاک روسیه صحبت می کند؛ پس مسکو موضع کی یف در مورد «دفاع از خود» را نمی پذیریم.
«اولیانوف» امروز تأکید کرد:کمیسیون مشترک برجام به هماهنگ‌ کننده اتحادیه اروپا (بورل) اجازه نداده که این اظهارات را مطرح کند که یا متن پیشنهادی را بپذیرید یا بدانید که گفتگوها شکست خورده است.
«اولیانوف» امروز تأکید کرد:کمیسیون مشترک برجام به هماهنگ‌ کننده اتحادیه اروپا (بورل) اجازه نداده که این اظهارات را مطرح کند که یا متن پیشنهادی را بپذیرید یا بدانید که گفتگوها شکست خورده است.
یک مسئول در وزارت خارجه روسیه به موضع گیری درباره شرایط دو نیروگاه هسته ای اوکراین پرداخت و  از تمایل شدید مسکو برای حفاظت از نیروگاههای هسته ای در اوکراین خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ