وزارت امور خارجه مصر کشته شدن دیپلمات وابسته اداری سفارت مصر در خارطوم، پایتخت سودان را تائید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاردار سفارت آمریکا در عراق با رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.
رئیس شورای فدراسیون روسیه، آمریکا و اوکراین را در قتل خبرنگار روس همدست خواند.
وزیر مشاور در امور خارجی قطر، امروز در جریان سفر به تهران با تعدادی از مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی می‌کند.
پاکستان معاون سفارت آمریکا در اسلام آباد را به دلیل بیانیه مشترک ایالات متحده و هند احضار کرد.
دیپلمات ارشد آمریکایی می‌گوید که بحرین احتمالا روابط دیپلماتیک خود با ایران را به زودی از سرخواهد گرفت.
رومانی خواستار خروج بیش از ۵۰ دیپلمات و کارمند سفارت روسیه از خاک این کشور شده است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض رسما بازگشایی شد. مراسم افتتاح این سفارت با حضور سفیر تهران و مسئولان وزارت‌های امور خارجه ایران و عربستان سعودی، برگزار شد.
دفتر ریاست جمهوری فنلاند با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فنلاند ۹ دیپلمات سفارت روسیه را اخراج می‌کند.
اسدالله اسدی دیپلمات شاغل در سفارت ایران در اتریش که سال ۲۰۱۸ به صورت غیرقانونی و برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی بازداشت شده بود، آزاد شد تا نمادی از اقتدار توأم با مظلومیت ایران شود.
اسد الله اسدی دیپلمات شاغل در سفارت ایران در اتریش کهدر سال ۱۹۹۸ به صورت غیر قانونی و بر خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی بازداشت شده بود،آزاد شد تا نمادی از اقتدار توأم با مظلومیت ایران شود.
ایستادگی شرافتمندانه ایران در میدان دیپلماسی، به مرور در حال نتیجه دادن است و در همه دنیا صحبت از نظم نوین جهانی است. نظمی که در آن آمریکا دیگر یکه تاز میدان نیست.
وزارت خارجه روسیه ضمن احضار سرپرست کارکنان سفارت آمریکا در مسکو اعلام کرد که خودداری واشنگتن از صدور روادید برای خبرنگاران روس بی‌پاسخ نخواهد ماند.
وزارت خارجه روسیه در اقدامی متقابل، یک دیپلمات سفارت مولداوی در این کشور را به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کرد.
روزنامه بین المللی «الزمان» به نقل از یک منبع دیپلماتیک در قاهره که نام آن را فاش نکرد، گفت که مصر از این میانجیگری بویژه عراق استقبال می‌کند، زیرا بغداد و قاهره روابط ویژه‌ای دارند، اما این مساله قبل از هر اقدامی به پیش زمینه‌ای مانند امنیت خلیج فارس و تصمیمات ایران نیاز دارد.
بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، یک کارمند سفارت استونی در مسکو به عنوان عنصر نامطلوب اعلام شد.
در حالی که ایران و بلژیک عهدنامه‌ای برای انتقال زندانی بین دو کشور امضا کردند که در صورت اجرا، می‌تواند زمینه آزادی اسدالله اسدی شود، اما در ژوئن ۲۰۲۲ دادگاهی در بروکسل انتقال اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی به ایران و هر کشور ثالث دیگری را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد. با حکم روز گذشته دادگاه قانون اساسی بلژیک احتمالا فضا برای این مبادله حداقل از حیث حقوقی مهیا شده و به اراده سیاسی دو طرف وابسته است.
دیپلمات های افغانستان سفارت را تخلیه و ترک کردند و عکس احمد شاه مسعود را هم با خود بردند.
«ذاکر جلالی» رئیس اداره امور سیاسی وزارت خارجه دولت موقت طالبان گفت که ۷ دیپلمات مجرب از کابل به ایران فرستاده شده تا در کنار سرپرست جدید سفارت افغانستان در ایران به فعالیت‌های خود ادامه دهند.
محمد جمشیدی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: حادثه تلخ حمله به سفارت کشور برادر و همسایه جمهوری آذربایجان را محکوم می‌کنیم. آیت الله رئیسی بلافاصله پس از شنیدن این خبر ناگوار دستور بررسی همه جانبه موضوع را صادر و مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت، ملت و بازماندگان دیپلمات جانباخته اعلام و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کردند.
سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تشریح جزئیات قتل مسلحانه یک دیپلمات در سفارت آذربایجان گفت: این فرد انگیزه خود را مسائل خانوادگی اعلام کرده است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تشریح جزئیات قتل مسلحانه یک دیپلمات در سفارت آذربایجان گفت: این فرد انگیزه خود را مسائل خانوادگی اعلام کرده است.
در خبر روزنامه جوان آمده است: پس از هشدار به شخص سفیر، نه خود او و نه هیچ کدام از کارکنان و مرتبطان سفارت مذکور دیگر در اغتشاشات خیابانی حضور پیدا نکردند،
سفارت روسیه نسبت به تصرف مرکز دیپلماتیک توسط مقامات لهستانی واکنش داد و خواستار بازگشایی دوباره این مرکز به روی دیپلمات های روسی شد.
دولت روسیه گروهی از کارکنان سفارت بلغارستان در مسکو را به عنوان عنصر نامطلوب ا معرفی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ