سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین امروز اعلام کرد: قادر به سرنگونی موشک‌های ضدکشتی روسی «اونیکس» نیستیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که واشنگتن قادر نیست تا به اندازه کافی برای اوکراین جنگنده اف-۱۶ فراهم و به کی‌یف در ضدحملاتش علیه مسکو کمک کند.
افسر بازنشسته ارتش آمریکا می‌گوید افسران و نظامیان اوکراین به علت نداشتن آموزش کافی، قادر به بهره‌مندی از توانایی و قدرت بمب‌های خوشه‌ای نیستند.
طبق اطلاعات و گزارش ویژه‌ای که در این باره به دست رأی الیوم رسیده است، میخائیل بوگدانوف گفته است که برنده شدن کمال قلیچداراغلو، نامزد اپوزیسیون ترکیه که از حمایت گسترده کشور‌های غربی برخوردار است، منجر به از دست دادن یک میانجی صادق و قابل اعتماد برای روسیه خواهد شد که قادر به ایجاد شرایط امن برای هرگونه گفتگو و مذاکره درباره بحران اوکراین در آینده است.
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
RAM-II حاوی نرم افزار "Terminal" است که آن را قادر می‌سازد تا با سیستم‌های فرماندهی و کنترل از را دور نیرو‌های نظامی اوکراین همگام شود. این یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این پهپاد تولید اوکراین است.
وزیر خارجه اسبق انگلیس می‌گوید که این کشور درباره تامین تسلیحاتی اوکراین، به طور مستقل قادر به تصمیم‌گیری نیست زیرا تصمیمات اصلی همچنان در واشنگتن گرفته می‌شود.
رئیس جمهور بلاروس گفت که ولادیمیر زلنسکی باید به فکر چگونگی پایان دادن به جنگ و جلوگیری از تلفات ۳۰۰ هزار نفری اوکراینی ها باشد.
حتی واقع گرایان که بر اهمیت نیرو‌های ساختاری بزرگ تاکید می‌کنند نیز می‌دانند که رهبران در قالب افراد تصمیم گیرنده از اهمیت زیادی برخوردار هستند. نیرو‌های ساختاری آن چه را که دولت‌ها قادر به انجام آن هستند محدود می‌کنند، اما ساختار‌ها به تنهایی تعیین کننده نتایج نیستند.
مقامات آمریکایی معتقدند که نیرو‌های اوکراین در حال حاضر قادر به بازپس‌گیری شبه جزیره کریمه نیستند.
رئیس کمیسیون امور بین‌الملل در دومای روسیه گفت: حتی اگر تمام تسلیحات دنیا را در اوکراین متمرکز کنند، ما قادر به یافتن راهی برای تحقق پیروزی هستیم.
مشاور رئیس جمهور سابق اوکراین اذعان کرد که ارتش اوکراین قادر به مقابله در برابر نیروهای نظامی روسیه نیست.
شماری از کانال‌های غیررسمی تلگرام نوشته‌اند که روز یکشنبه صد‌ها سرباز روسی- که تعداد آن‌ها بین ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر عنوان شده است- وارد ویتبسک بلاروس شدند. رویترز نوشته که قادر به تائید این اطلاعات نبوده، اما در ادامه گزارش داد که روسیه و بلاروس تسلیحات و سربازان جدید خود را به رزمایش‌ها اضافه کرده‌اند و در حال انجام مانور‌ها و تمرین‌هایی هستند که از تجربیات روسیه در جنگ اوکراین برگرفته شده است.
وزیر امور خارجه ایالات متحده افزود: روسیه به تنهایی قادر به پایان دادن به جنگ است و تا زمانی که این کار را انجام دهد ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.
عبدی نوشت: آیا می‌خواهید یا می‌توانید که برجام و FATF را حل کنید یا خیر؟ البته در این فاصله ۱۶ ماهه دولت جدید دو پرونده اوکراین و حقوق‌بشر نیز اضافه شده است که اهمیت آن‌ها کمتر از قبلی‌ها نیست. باید پاسخ داد که آیا می‌خواهید یا قادر هستید که این پرونده‌ها را جمع کنید یا خیر؟ پاسخ‌های مبهم با، اما و اگر هم مشکل را حل نمی‌کند.
نیوریورک‌تایمز در گزارشی با اشاره به تعدد تسلیحات ارسالی به اوکراین از سوی غرب، نوشت که ارتش اکثر کشورهای عضو ناتو دیگر قادر به تامین سلاح برای کی‌یف نیستند.
نخست وزیر پرتغال امروز تأکید کرد: اتحادیه اروپا قادر به پذیرش اوکراین نیست.
یک کارشناس مسائل ژئوپلیتیک تصریح کرد: توانایی های نظامی روسیه، این کشور را قادر می سازد تا اوکراین را بدون نیاز به استفاده از سلاح هسته ای به سر میز مذاکره بکشاند.
معاون وزیر دفاع آمریکا گفت که اوکراین می تواند با موشک اندازهای هیمارس بخش اغلب اهداف روسیه از جمله اهداف در شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهد.
وزیر دفاع نیوزیلند اعلام کرد درخواست های کمک تسلیحاتی اوکراین از سوی این کشور قابل تامین نیست.
ریابکوف: رویارویی آشکار با آمریکا و ناتو به نفع روسیه نیست و مسکو امیدوار است که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خطرات تشدید تنش بر سر اوکراین را درک کند.
وزیر دفاع روسیه می گوید موشک های مافوق صوت کنیژال این کشور قادر به رهگیری هر هدفی هستند.
رئیس مجلس سفلی روسیه با اشاره به وضعیت مالی بحرانی دولت اوکراین، اعلام کرد: کی یف بدون همراهی متحدان غربی خود قادر به تامین نیازهای مردم خود نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ