طی روزهای اخیر ارتش آمریکا بر دامنه تحرکات خود در سوریه افزوده است و اهداف پنهانی را از طریق هماهنگ کردن مُهره های خود در شمال و شرق سوریه دنبال می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حمیدرضا مقدم‌فر، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در حضور جمعی از نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تبریز با ارائه تحلیلی از وضعیت رو به جلوی قطار انقلاب اسلامی و سردرگمی دشمنان انقلاب اظهار داشت: امروز وقتی به آرایش جبهه ضد‌انقلاب با حمایت و میدان‌داری سیاستمداران و سران نظام سلطه جهانی و صهیونیسم بین‌الملل نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم به‌رغم میل و اراده آنان، قطار انقلاب اسلامی از حرکت باز‌نایستاده و با وجود همه دشمنی‌ها و کارشکنی نفوذی‌ها و فتنه‌انگیزی پادو‌های داخلی آن‌ها و حامیان بد‌دل و غافل آنان در داخل کشور، قدرتمندانه پیش می‌رود.
روند تحولات به نحوی است که احتمال بروز تنش خطرناک که ممکن است ناتو و روسیه را به سوی درگیری مستقیم در بلاروس بکشاند، بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.
پس از ۵ روز درگیری مسلحانه میان افراد مسلح وابسته جنبش فتح و برخی دیگر از گروه‌های شبه نظامی در اردوگاه عین الحلوه، از صبح امروز دوشنبه آرامش در این اردوگاه و شهر صیدای لبنان برقرار شده است.
برخلاف سایه تهدید نظامی سران «اکواس» علیه کودتاچیان در نیجر، منابع رسانه‌ای از آرامش نسبی در میادین شهر نیامی و حمایت اکثر مردم از نظامیان در خلع رئیس جمهور تحت حمایت فرانسه خبر می‌دهند.
طی روزهای اخیر ارتش آمریکا بر دامنه تحرکات خود در سوریه افزوده است و اهداف پنهانی را از طریق هماهنگ کردن مُهره های خود در شمال و شرق سوریه دنبال می‌کند.
نیروهای مسلح سودان با تمدید آتش بس ۷۲ ساعت اضافی دیگر با گروه نظامی واکنش سریع موافقت کرد .
این روزها کانون توجه محافل رسانه‌ای به تحولات جنگ داخلی در سودان میان نیروهای حاکم و سایر نیروهای سیاسی و نظامی معطوف شده؛ معرفی کنشگران فعال درک بهتری از شرایط پیچیده سودان خواهد داد.
یک تحلیلگر نظامی صهیونیست عنوان کرد که اسرائیل امیدوار است ماه رمضان در روزهای پایانی‌اش با آرامش به پایان برسد.
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: اگر امروز در آرامش و امنیت هستیم در سایه مجاهدت‌های نیروهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی است و امروزه ضرورت داشتن اقتدار نظامی امری انکارناپذیر است.
یک سخنگوی ارتش چین نسبت به تحرکات نظامی آمریکا در تنگه تایوان هشدار داد.
رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه در نشست قضات داوری، نظامی و دادگاه‌های صلاحیت مشترک گفت: ما تحت فشار دائمی ناشی از خارج از کشور زندگی می‌کنیم؛ منظور من همه این تحریم‌های بی‌پایان است. همانطور که همه می‌بینیم، ما با خونسردی از تمام این تحریم‌ها عبور می‌کنیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ساخت پایگاه‌های امن تداوم خواهد داشت تا توان بازدارندگی ما روز به روز قوی‌تر، پایدارتر و ماندگارتر برای امنیت و آرامش ملت ایران باشد.
همزمان با آماده‌سازی پیونگ‌یانگ برای برگزاری سالروز ایجاد ارتش کره شمالی، نیروهای مسلح این کشور به دستور رهبر کره شمالی، آموزش‌های رزمی و آمادگی جنگی خود را افزایش داده‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شایعه تبدیل شدن فضای اجتماعی گذر فرهنگی چهارباغ به فضای امنیتی گفت: با نگاهی به حوادث و اتفاقات ماه‌های اخیر، با توجه به اینکه افرادی اقدام به برهم زدن نظم و آرامش نه‌تنها در محور چهارباغ، بلکه در کل شهر کردند، طبیعی است که نیرو‌های نظامی و انتظامی برای ایجاد امنیت در فضای شهر اقدام می‌کنند.
وزارت دفاع بلاروس از آغاز بازرسی و نظارت فوری بر سطح آمادگی رزمی نیروهای مسلح این کشور خبر داد.
شاهزاده هری در پیام کریسمس برای کودکان نظامی داغدار لباس مرد عنکبوتی پوشید. دوک ساسکس در یک پیام ویدئویی غافلگیرکننده لباس مرد عنکبوتی را پوشید تا سعی کند به کودکان داغدار آرامش دهد. او برای کودکان بریتانیا، لباس ابرقهرمانی را پوشید و در انتها ماسک خود را برداشت تا هویت واقعی خود را آشکار کند.
علی مطهری گفت: غیر از فشار‌های اقتصادی، احساس عدم مشارکت در مسائل حیاتی کشور و سرنوشت خود نیز در اعتراضات اخیر مؤثر بوده است. تا قبل از انتخابات مجلس یازدهم و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ امید به انتخابات آزاد وجود داشت، ولی بعد از آن این امید از بین رفت. مردم احساس کردند نمی‌توانند تغییر و تحولی ایجاد کنند؛ به ویژه مشارکت پایین ۴۸ درصدی در انتخابات ۱۴۰۰ به فال نیک گرفته و مطلوب تلقی شد در حالی که با احتساب آرای باطله حدود ۶ میلیون رأی، مشارکت ۴۲ درصدی خیلی برای جمهوری اسلامی و نظامی که گاهی تا ۸۵ درصد در انتخابات‌اش شرکت می‌کردند بد بود، خصوصا که به نظر می‌رسد این رفتار تبدیل به یک رویه شده است.
رژیم پوتین هر اندازه هم که بیرحم باشد، اما استالینیست نیست. اگرچه اداره ضد جاسوسی نظامی سرویس امنیت فدرال بیش از شکار جاسوسان خارجی ژنرال‌های روس را تحت نظر دارد و رصد می‌کند، اما هیچ کمیسر سیاسی سخت گیری وجود ندارد که در انتظار شلیک گلوله در سر افسری باشد که از دستورات سرپیچی می‌کند. در مواقع ناخوشایند این موضوع آرامش بخش است.
نخعی گفت: با هوشیاری نیرو‌های نظامی، انتظامی و نیز مردم، نقشه‌های این افراد در ایجاد ناامنی و بر هم زدن آرامش جامعه عملی نشد و شهر تحت کنترل انتظامی قرار گرفته است.
رئیسی در مصاحبه با «سی‌بی‌اس» آمریکا: باید به محققان اجازه داده شود تا به طور آزادانه مسئله هولوکاست را بررسی کنند. برای حل مسئله فلسطین، باید به آرای آحاد مردم در این جامعه مراجعه شود تا بتوان نظامی مبتنی بر نظر مردم تشکیل داد. اقدام دولت آمریکا و شخص ترامپ در ترور حاج قاسم سلیمانی، یک جنایت بود. مسئله ترور حاج قاسم سلیمانی را تا اجرای عدالت باید پیگیری کنیم.
امریکا درصدد برافروختن جنگ علیه ایران نیست. چون بخوبی می‌داند که با این کار کل منطقه در آتش خواهد سوخت. در چنین شرایطی که بشدت نیازمند آرامش منطقه برای خروج سالم نفت و گاز از آن است، بعید به نظر می‌رسد که به فکر حمله نظامی به ایران باشد.
آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا اظهار کرد: رهبران دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی ارشد آمریکا به جو بایدن و کامالا هریس، رئیس جمهور آمریکا و معاونش اطلاعات بسیار محرمانه‌ای را درباره آرایش و مواضع، تسلیحات و استراتژی ارتش روسیه ارائه کرده بودند.
گانتس طی سخنانی گفت: دستور دادم تا آمادگی عملیاتی در همه بخش‌ها ادامه یابد و بر لزوم بهره گیری از دستاورد‌های عملیات نظامی اخیر علیه غزه، برای استقرار ثبات و آرامش تلاش شود.
مقامات نظامی اسرائیل بر ادامه حملات علیه غزه تأکید دارند، اما با توجه به پاسخ موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین، حملات اسرایئل از تاب و تاب افتاده است و در حال حاضر شاهد فضای آرامش نسبی در غزه هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ