روند تحولات به نحوی است که احتمال بروز تنش خطرناک که ممکن است ناتو و روسیه را به سوی درگیری مستقیم در بلاروس بکشاند، بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محدودیت‌های جدیدی که هند به تازگی برای صادرات برنج ایجاد کرده است می‌تواند با تشویق دیگر کشورهای تولید‌کننده برنج به اعمال محدودیت، در نهایت منجر به افزایش قیمت جهانی برنج شود و کشورهای فقیر را درگیر کمبود موادغذایی کند.
ترکی به اصلاح شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره کرد و گفت: تعدد این آمار، چالشی برای نظام بیمه‌ای است. باید بازنگری برای مشاغل سخت و زیان‌آور داشته باشیم که طبق آن برخی با ۲۰ سال سابقه بازنشسته می‌شوند. تغییر روش محاسبه مستمری بازنشستگان نیز از دیگر چالش‌های ما است.
مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در اظهاراتی، هشدار داد که قیمت‌های انرژی ممکن است زمستان امسال دوباره افزایش پیدا کرده و دولت‌ها را مجبور کند یارانه برای مصرف‌کنندگان فراهم کنند.
اداره کل هواشناسی استان تهران از پیش‌بینی روند افزایش نسبی دما از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده خبر داد.
معاون شورای امنیت روسیه با بیان اینکه جهان احتمالا در آستانه یک جنگ جهانی جدید قرار دارد، گفت: خطر رویارویی هسته‌ای در حال افزایش است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر یارانه کاغذ را به آن صورتی که مد نظر ما است به ما ندهند قیمت کتب درسی ممکن است بالا برود.
شوش- نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: اگر افزایش تورم به میزانی باشد که سبد معیشتی کارگران را تحت شعاع قرار دهد، پیشنهاد افزایش دستمزد کارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس دنبال می‌شود.
جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی از صبح جمعه ۲۶ اسفند تا یک بامداد شنبه ۲۷ اسفند به طول انجامید و بدون نتیجه پایان یافت.
جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی از صبح جمعه ۲۶ اسفند تا یک بامداد شنبه ۲۷ اسفند به طول انجامید و بدون نتیجه پایان یافت.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از احتمال افزایش ظرفیت حمل و نقل هوایی خبرداد.
بی اعتباری گزارش‌های رسانه‌های غربی که تکرار کننده طوطی وار تبلیغات دولتی اوکراین هستند با درخواست‌های فوری کی یف برای دریافت تسلیحات بهتر اثبات شد. اوکراین خواستار تسلیحات بهتر می‌باشد، زیرا نشانه‌های باخت احتمالی آن کشور در جنگ در حال افزایش است.
قهرمان‌پور در پاسخ به این سوال که تلاش‌های غرب برای هزینه‌دار کردن روابط تهران و مسکو را چقدر باید جدی بگیریم؟ در این رابطه چقدر می‌توانیم به روسیه اعتماد داشته باشیم؟ در صورت افزایش فشار‌ها چقدر احتمال دور زدن ایران توسط مسکو وجود دارد، گفت: در اینکه این فشار‌ها جدی است، هیچ تردیدی نیست. در واقع بعضی نظریه‌پرداز‌ها که از ظهور جنگ سرد جدید حرف می‌زنند، حتی مساله را فراتر از فشار سیاسی می‌دانند. بلکه معتقدند جنگ نانوشته جدیدی شروع شده و دو طرف کاملا در این جنگ جدی هستند.
نوآم چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس سرشناس آمریکایی گفت، افزایش احتمال خطر جنگ هسته‌ای، شکست درخصوص مقابله با چالش‌های زیست محیطی و ضعف در حل‌وفصل مشکلات موجود از مواردی هستند که جهان را به سمت پرتگاه سوق می‌دهند.
چامسکی شنبه در مصاحبه‌ای، وضعیت جهان و محیط زیست را به خاطر مسائل جنگ و افزایش خطر هسته‌ای مطلوب ندانست و گفت: افزایش احتمال خطر جنگ هسته‌ای و بی‌توجهی کشورها به چالش محیط زیست، جهان را به سمت پرتگاه سوق داده است.
در روزهای اخیر مصرف گاز در بخش خانگی رکورد شکست به طوری که مصرف گاز به بالای 600 میلیون متر مکعب رسید.
کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند در سال ۲۰۲۳ احتمال آغاز جنگ اتمی با توجه به خطر ناشی از درگیری ها در پنج نقطه از جهان افزایش می یابد.
کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند در سال ۲۰۲۳ احتمال آغاز جنگ اتمی با توجه به خطر ناشی از درگیری ها در پنج نقطه از جهان افزایش می یابد.
کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند در سال ۲۰۲۳ احتمال آغاز جنگ اتمی با توجه به خطر ناشی از درگیری ها در پنج نقطه از جهان افزایش می یابد.
سخنگوی وزارت بهداشت از افزایش احتمال ورود موج جدیدی از کرونا با زیرسویه‌های جدید اومیکرون به کشور در زمستان امسال، با توجه به روند افزایش مبتلایان به کرونا در جهان خبر داد.
ژاپن اعلام کرد که ایجاد تاسیسات نظامی به ارزش ۳۲۰ میلیارد دلار را آغاز خواهد کرد. این تاسیسات از آنجایی که قبلاً تنش های منطقه ای و حمله روسیه به اوکراین ترس از جنگ در شرق آسیا را افزایش داده، قرار است ژاپن را برای یک درگیری جدی آماده کند.
جنگ "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین پس از گذشت هشت ماه از درگیری گمانه زنی‌ها در مورد این که در صورت سرنگونی او چه کسی می‌تواند جایگزین اش شود را افزایش داده است.
یک خبرنگار آمریکایی در گزارشی به بررسی تنش های میان آمریکا و روسیه در سطح فضایی پرداخته و از احتمال تاثیرگذازی جنگ اوکراین به افزایش تقابل میان مسکو و واشنگتن در فضا صحبت کرده است.
مانور قدرت ۷۲ساعته چین احتمال نبرد نظامی پکن و واشنگتن را بر سر جزیره تایوان به‌شدت افزایش داده است. به باور نیویورک‌تایمز، این مانور نظامی جذابیت مشوق‌های اقتصادی در سیاست چین و تایوان را اکنون به پایین‌ترین حد خود پس از پایان جنگ سرد رسانده است. برخی کارشناسان هشدار می‌دهند تنش‌های کنونی می‌تواند در نهایت، پکن و واشنگتن را وارد درگیری همه‌جانبه کند.
در حال حاضر افزایش ملی گرایی و موضع قاطعانه و تهاجمی حکومت چین بدان معناست که ایالات متحده احتمالا باید زمان بیش تری را برای مدیریت رقابت ابرقدرت خود صرف کند. با این وجود، با خودداری از اهریمن سازی ایدئولوژیک، دوری جستن از تشبیهات گمراه کننده جنگ سرد و حفظ اتحاد‌های خود، آمریکا می‌تواند از پس این چالش برآید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ