معاون قضائی رئیس کل دادگستری گفت: اسناد عادی یکی از دامنه دارترین فسادها در کشور را رقم زده است و معاملات غیر رسمی از مهمترین نقاط ضعف ساختار حکمرانی کشور محسوب می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه طبق اسناد تا سال ۲۰۳۰ آمریکا قدرت جهانی را از دست می‌دهد، تصریح کرد: سال ۲۰۳۰ از نظر آمریکایی‌ها سرنوشت‌ساز است در حال حاضر شاهد افزایش چالش‌ها و تعارضات سیاسی و اجتماعی در داخل آمریکا هستیم که احتمال می‌رود در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ به تعارض امنیتی تبدیل شود.
شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن تصویب طرح جامع شهر تربت جام، برخی اصلاحات را برای اعمال در اسناد طرح اعلام کرد.
معاون قضائی رئیس کل دادگستری گفت: اسناد عادی یکی از دامنه دارترین فسادها در کشور را رقم زده است و معاملات غیر رسمی از مهمترین نقاط ضعف ساختار حکمرانی کشور محسوب می‌شود.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: بر اساس گزارش‌ها بین ۵۰ تا ۵۵ درصد از پرونده‌های حقوقی دعاوی ناظر بر اسناد عادی است.
اعتبار اسناد عادی باتوجه‌به تبعات بسیاری که برای مردم و حاکمیت دارد، سال‌هاست به زخم کهنه‌ای در معاملات اموال غیرمنقول تبدیل شده؛ معضلی که سلب اعتبار آن در چند سال گذشته مورد تأکید بوده است.
مشاور وزیرراه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: اعتبارزدایی از اسناد عادی تحولی عظیم در حوزه صنعت مسکن است که می‌تواند سرمایه جذب کند.
رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: با اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگار، تمام نقل و انتقالات باید با اسناد رسمی انجام گیرد و اسناد عادی به حاشیه رانده می‌شود.
یک دادگاه فدرال اقدام به انتشار کیفرخواست علیه دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا را با ۳۷ فقره اتهام در ارتباط با سوءاستفاده از اسناد طبقه‌بندی شده کرد؛ از جمله ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات مربوط به دفاع ملی آمریکا.
شورای نگهبان پس از بررسی این طرح در چندین جلسه، آن را واجد ابهامات و اشکالاتی شناخت. از مهم‌ترین ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه، می‌توان به موارد پیش‌رو اشاره کرد: در بند «ر» ماده ۸ طرح، کلیه اشخاص مکلف شده بودند تا صورتحساب هرگونه معامله خود از طریق اسناد عادی را با مراجعه به مشاوران املاک و یا شرکت‌های معتمد، صادر کنند که شورای نگهبان در راستای تسهیل امور مردم، الزام مراجعه به مشاوران املاک و شرکت‌های معتمد را مصداق تشکیلات غیرضرور دانسته و اعطای انحصاری صدور صورتحساب را مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی تشخیص داد.
نامه قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی و بیش از ۱۵۰ تشکل دانشجویی و مردمی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون اعتبار زدایی از اسناد عادی و وکالتی ارسال شد.
رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران گفت: در برنامه هفتم توسعه، شرایط کشور عادی تلقی شده و تکلیف هیچ‌کدام از مشکلات ساختاری روشن نیست؛ در حالی که این سند بالادستی باید مبنای سایر اسناد کشور باشد.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره چرایی اهمیت الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول توضیحاتی داد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: صحت سنجی اسناد عادی ابرازی از سوی مردم برای دریافت سند رسمی است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: صحت سنجی اسناد عادی ابرازی از سوی مردم برای دریافت سند رسمی است.
«تسهیل و اولویت‌بخشی در صدور مجوز ساخت و ساز»، «سرعت‌بخشی به احداث مسکن روستایی» و «اعتبارزدایی از اسناد عادی» از دیگر تأکیدات رئیس شورای‌عالی مسکن در جلسه شورای عالی مسکن بود.
«تسهیل و اولویت‌بخشی در صدور مجوز ساخت و ساز»، «سرعت‌بخشی به احداث مسکن روستایی» و «اعتبارزدایی از اسناد عادی» از دیگر تأکیدات رئیس شورای‌عالی مسکن در جلسه شورای عالی مسکن بود.
مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از امکان صدور سند رسمی برای املاک با اسناد عادی خبر داد.
عضو منتخب شورای عالی جمعیت هلال احمر گفت: تخصیص کامل قدر السهم هلال احمر از حق الثبت اسناد و افزایش بیش از ۵۰ درصد در بودجه ۱۴۰۲ برای انجام وظایف محوله همانند سایر نهادهای امدادی ضروری است.
عباس عبدی گفت: فرض کنیم که خبری درباره یک متهم بازداشتی نوشته شد و دستگاه مربوط اعم از نیروی انتظامی یا سازمان زندان‌ها یا وزارت اطلاعات گفتند که این خبر دروغ است، آیا امکان دسترسی و تهیه اسناد و مدارک و شواهد و تامین دلیل برای اثبات صحت خبر را در اختیار فرد متهم قرار می‌دهید تا از خود و ادعایش دفاع کند؟
مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کیفیت تحصیلی به شدت پایین است، یعنی فرد درس نخوانده و معدل زیر ۱۲ کسب کرده ولی، مهارت‌های تست زنی خود را افزایش داده و رتبه زیر ۳ هزار کسب کرده است.
شاخص کل بورس چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۶۵۱۷ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۱ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.
یکی از مواردی که جامعه امروز ما نیاز دارد برای اینکه ما یک امنیت قضایی ایجاد کنیم و به نوعی حفظ شأن و جایگاه اسناد را رعایت کنیم، توسعه سند رسمی است. متاسفانه بیش از ۷۰ درصد از پرونده‌های قضایی ما مربوط به بحث‌های املاک است و شاید از این ۷۰ درصد نیز بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد مشکل اساسی مربوط به قولنامه‌های عادی است
وی با اشاره به این که در حال حاضر نزدیک به ۸۵۰۰ دفترخانه اسناد رسمی داریم گفت: طرحی را دنبال می‌کنیم که مشاوران املاک و خودرو به وظیفه خودشان در قانون تجارت عمل کنند و نقش تسهیل گری داشته باشند، متولی تنظیم سند مشخص است، حتی اسناد تعهدی را باید به دفترخانه‌ها محول کنیم.
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در نشست بررسی ابعاد حقوقی، اجتماعی و اقتصادی الزام به تنظیم سند در معاملات غیر منقول گفت: اسناد عادی در معاملات غیر منقول برای قوه قضائیه بحران ایجاد کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ