یک دادگاه فدرال اقدام به انتشار کیفرخواست علیه دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا را با ۳۷ فقره اتهام در ارتباط با سوءاستفاده از اسناد طبقه‌بندی شده کرد؛ از جمله ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات مربوط به دفاع ملی آمریکا.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در پی فایل صوتی منتشر شده از یک جلسه با حضور دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا که نشان‌دهنده مغایرت اظهارات او درباره نگهداری اسناد محرمانه مرتبط با ایران بود، ترامپ در گفت‌وگویی با فاکس نیوز انتشار این فایل صوتی و گزارش‌ها درباره آن را «حقه‌ای دیگر» تلقی کرد.
یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی یک فایل صوتی را منتشر کرد ه که در آن رییس جمهور سابق آمریکا به وضوح از نگهداری و از داشتن اسناد محرنامه دولتی صحبت می‌کند.
به گفته کارشناسان امنیت ملی آمریکا، رئیس جمهور سابق این کشور حتی زمانی که در کاخ سفید بوده هم قدرت و اختیار قانونی برای خارج کردن اسناد محرمانه از حالت طبقه‌بندی‌شده را نداشته است!
به گفته کارشناسان امنیت ملی آمریکا، رئیس جمهور سابق این کشور حتی زمانی که در کاخ سفید بوده هم قدرت و اختیار قانونی برای خارج کردن اسناد محرمانه از حالت طبقه‌بندی‌شده را نداشته است!
رییس جمهور پیشین آمریکا با تکرار این که میلی و وزارت دفاع آمریکا بوده‌اند که برنامه‌ای سری برای حمله نظامی به ایران داشتند، در بخش دیگری گفت: این اطلاعات سری است. ببینید، من به عنوان یک رییس جمهور می‌توانستن آن را فاش کنم. حالا نمی‌توانم. چون هنوز موضوعی محرمانه است.
جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی اظهار کرد مقامات رسمی که موضوعات امنیتی و اطلاعاتی را به اطلاع دونالد ترامپ می‌رساندند، در بسیاری از پرونده‌ها نمی‌توانستند اسناد طبقه بندی شده و محرمانه را از ترامپ پس بگیرند.
چند ساعت پس از محاکمه ترامپ در دادگاهی در میامی، فلوریدا بابت پرونده اسناد محرمانه، این رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت که اگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود، دنبال محاکمه و دادگاهی کردن بایدن می‌افتد.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای تفهیم اتهامات مربوط به نگهداری اسناد محرمانه، وارد دادگاه شهر میامی ایالت فلوریدا شد؛ وی در روند رسیدگی به اتهامات بازداشت شد.
دادستان سابق آمریکا با انتقاد از نگه داشتن اسناد محرمانه امنیت ملی این کشور از سوی ترامپ گفت که از میزان حساسیت و تعداد آنها شوکه شده است.
دادستان سابق آمریکا از نگهداری اسناد محرمانه این کشور از سوی رئیس‌جمهور سابق آن انتقاد کرد.
ماجرا‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با یک سند محرمانه پنتاگون که در آن درباره «حمله احتمالی به ایران» مطالبی مطرح شده ادامه دارد و سی. ان. ان در گزارشی جدید به جزئیات بیشتری از پیچیدگی‌های این پرونده که این روز‌ها گریبان‌گیر ترامپ شده اشاره کرده است.
چند مبنع مطلع به سی‌ان‌ان گفتند که دادستان‌های فدرال به یک فایل صوتی مربوط به تابستان ۲۰۲۱ دست یافته‌اند که در آن دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا تایید می‌کند برخی اسناد محرمانه پنتاگون را در اختیار داشته است که مربوط به «حمله‌ای بالقوه» به ایران است.
گرگ جیکوب در نامه مورخ ۱۸ ژانویه به آرشیو ملی آمریکا گفته است: «بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره پیدا شدن اسناد محرمانه در اقامتگاه بایدن، پنس از سر احتیاط اقدام به بررسی مدارکی کرد که در منزلش وجود داشت. مشاور حقوقی، یک تعداد سند را که احتمالا حاوی اطلاعات حساس یا محرمانه هستند، در میان اسناد شناسایی کرد. مایک پنس فورا آن‌ها را به مکان امنی منتقل کرده و برای جابجایی بهتر منتظر نظرات آرشیو ملی شد.
تحقیقات و نظرسنجی جدید مؤسسه «کوئینیپیاک» نیز نشان می‌دهد که اکثریت قاطع جمهوری‌خواهان و احزاب مستقل آمریکا بر این باورند که بایدن به شیوه‌ای نامناسب این اسناد محرمانه را مدیریت کرده است.
کشف اسناد محرمانه دولتی در دفتر شخصی رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی رسانه‌ای شده که اخیراً رئیس پلیس کنگره آمریکا نسبت به تشدید دوقطبی در جامعه و برگشت «شورش‌های ۶ ژانویه» هشدار داده است.
اسناد توقیف‌شده از عمارت رئیس جمهور سابق آمریکا، حاوی اطلاعاتی به شدت حساس و محرمانه درباره ایران و چین بوده است.
رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه سفرهای انتخاباتی‌اش، در دفاع از خود درباره نگه داشتن اسناد محرمانه دولتی، پای «جرج اچ.دابلیو بوش» را وسط کشید!
نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که رئیس جمهور آمریکا دست کم ۳۰۰ فقره اسناد طبقه‌بندی‌شده را در «مار-ئه-لاگو»، عمارت وی در فلوریدا نگه داشته بود.
برخی مقامات دولت آمریکا بر لزوم بررسی موضوع کشف اسناد محرمانه از اقامتگاه رئیس جمهور سابق این کشور تاکید دارند.
سخنگوی کاخ سفید گفت که ریاست‌جمهوری آمریکا در تحقیقات و تفتیش از ویلای ترامپ و کشف تعدادی اسناد محرمانه از این عمارت دخالتی نمی‌کند.
برادرزاده رئیس جمهور سابق آمریکا، داماد وی را فردی می داند که به احتمال فراوان موضوع اسناد محرمانه عمارت مارالاگو را برای پلیس این کشور افشار کرده است.
رئیس جمهور سابق آمریکا در تازه‌ترین موضع‌گیری درباره یورش اف‌بی‌آی به عمارت وی، گفت که «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز اسناد طبقه‌بندی‌شده را از کاخ سفید خارج کرده است.
تحلیلگران محافظه‌کار توئیت نوشته شده توسط مایکل بشلوس را پیشنهادی آشکار برای اعدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خاطر انتشار آن بلافاصله پس از اعلام کشف اسناد فوق محرمانه از منزل ترامپ قلمداد کردند.
«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه دولت ترامپ و رئیس پیشین «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا نیز در واکنشی گفت: «هنگامی که در فرماندهی بنغازی (در لیبی) کار می‌کردم اثبات کردیم که هیلاری [کلینتون] اسنادی محرمانه را در اختیار دارد. ما به خانه او هجوم نبردیم».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ