زلنسکی و دبیر کل ناتو درباره اجرای دوباره «توافق صدور غلات» مذاکره می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شورای ناتو- اوکراین چهارشنبه هفته جاری به درخواست «ولودیمیر زلنسکی» درباره توافق‌نامه غلات تشکیل نشست می‌دهد.
رئیس‌ جمهور آمریکا امروز اعلام کرد: درحال‌حاضر در ناتو در مورد موضوع پذیرش اوکراین در این ائتلاف اتفاق‌نظری دیده نمی‌شود.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید که این ائتلاف نظامی در اجلاس پیش رو در لیتوانی، درباره طرح سه‌مرحله‌ای الحاق اوکراین به ناتو مذاکره خواهد کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که به زودی با همتای چینی خود گفتگو خواهد کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که دبیرکل ناتو درباره پیوستن احتمالی اوکراین به این ائتلاف، تصمیم‌گیرنده نیست.
ناتو ادعا کرده که مسکو ممکن است به عنوان بخشی از جنگ با اوکراین، کابل‌های زیردریایی انتقال داده‌های اطلاعاتی را خراب کند.
وزیر خارجه چک می گوید که در نشست آتی ناتو درباره عضویت اوکراین در این اتحاد نظامی بحث خواهد شد.
نخست وزیر مجارستان به ادعای دبیرکل ناتو درباره حمایت جهانی از پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی، واکنش نشان داد.
وزیر خارجه اوکراین می‌گوید سران ناتو باید هر چه زودتر درباره الحاق این کشور به ناتو تصمیم‌گیری کنند.
وزیر خارجه اوکراین می‌گوید سران ناتو باید هر چه زودتر درباره الحاق این کشور به ناتو تصمیم‌گیری کنند.
«مانفرد وبر» رئیس حزب مردم در پارلمان اروپا اعلام کرد پس از نجات اوکراین از جنگ، این کشور می تواند به عضویت ناتو دربیاید.
نماینده دائم چین در سازمان ملل ضمن درخواست آتش بس در جنگ اوکراین خواستار شروع مذاکرات صلح در اسرع وقت شد.
دبیرکل ناتو گفت: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این جنگ پیروز شود به منزله ارسال پیامی برای رژیم‌های خودکامه و مستبد است که می‌توانند از طریق زور و فشار وحشیانه، به اهدافشان برسند. این خطرناک است.
نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که اوکراین به یک شرکت نظامی خصوصی متعلق به ناتو تبدیل شده و نشست‌هایی که غرب در شورای امنیت درباره اوکراین برگزار می‌کند، جشنواره ریاکاری است.
رئیس جمهور فرانسه سناریوی پیوستن اوکراین به ناتو را بعید دانست و گفت که روسیه پیوستن اوکراین به ناتو را یک اقدام تقابلی تلقی خواهد کرد.
سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، با هشدار نسبت به گسترش ناتو در اروپا، این وضعیت را باعث سوق دادن به سمت تقابل نظامی عنوان کرد و گفت: غرب تمایلی به شرکت در گفت‌وگو درباره اوکراین ندارد.
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه نسبت به هدف قرار دادن سامانه های پدافند پاتریوت در صورت اقدام ناتو برای ارسال آن به اوکراین هشدار داد.
فرماندار استان پسکوف در روسیه در یک افشاگری، گفت که پهپادهای ناتو پیش از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، قصد عبور از این منطقه را داشته‌اند.
دبیر کل ناتو مدعی شد خودِ دولت اوکراین تصمیم می‌گیرد که چه شرایطی را برای آغاز گفت‌وگو با روسیه و پایان جنگ اعلام کند و درباره فهم روسیه نباید دچار اشتباه شد.
رئیس جمهور ترکیه در دیدار با دبیرکل ناتو پیرامون موضوع اوکراین، یونان و پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو رایزنی کرد.
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین گفت: ناتو به سمت شرق گسترش پیدا کرد و به روسیه درباره این گسترش دروغ گفت. آن‌ها در اوکراین یک کودتا برپا کردند، از نازی‌ها، نئونازی‌ها و راست افراطی حمایت کردند. همان کاری بود که در سوریه کردند، از داعش در سوریه و در ۱۹۰۸ از القاعده در افغانستان و در ۱۹۹۰ از کنترا‌ها در نیاکاراگوئه حمایت کردند. آمریکا و متحدان آن سابقه‌ای طولانی در حمایت از عوامل افراطی در جهان دارند.
دبیرکل ناتو درباره ادعای استفاده اوکراین از «بمب کثیف» با وزرای دفاع آمریکا و انگلیس گفتگو کرد.
دبیرکل ناتو درباره ادعای استفاده اوکراین از «بمب کثیف» با وزرای دفاع آمریکا و انگلیس گفتگو کرد.
اختلاف نظر بین یکی از مقامات ارشد ناتو و سفیر چین در ایسلند درباره عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، به تنش لفظی بین آنها منجر شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ