تغذیه با شیر مادر به خصوص در هفته‌های اول می‌تواند چالش برانگیز باشد. بسیاری از والدین آنقدر احساس غمگینی می‌کنند که فراموش می‌کنند غذا بخورند. برخی دیگر ممکن است نگران باشند که وقت گذاشتن برای خود به معنای گرفتن وقت از کودک است. والدین نباید فراموش کنند که سلامت نوزاد اغلب به رفاه و سلامت مراقبین آن بستگی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خواص میوه‌های فصل تابستان به قدری ارزشمند است که خوردن آن‌ها را نباید از دست داد.
مواد قندی، باکتری‌های بد را جذب می‌کند و pH دهان را کاهش می‌دهد. شیرینی‌جات مانند آهنربا برای باکتری‌های بد هستند. خوردن غذا‌های شیرین یا نشاسته‌ای باعث می‌شود تا باکتری‌های پوسیدگی‌زا (حفره زا) داخل دهان شما از این قند‌ها تغذیه کنند و از آن‌ها برای رشد و تکثیر استفاده نمایند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال شوند. میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل، پنیر، گوشت، ماهی و غلات کامل گزینه‌های بهتری هستند.
در لیست میوه‌های بهاری و تابستانی موارد مختلفی جای دارد که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره کردیم؛ همچنین خواص آلبالو، خواص شاتوت و دیگر میوه‌ها را معرفی نمودیم. با مصرف این میوه‌ها آب از دست رفته بدن تامین می‌شود؛ همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی میوه‌های تابستانی در تقویت بدن، افزایش انرژی و تامین مواد مغذی موثر است. در مجموع می‌توان گفت خوردن انواع میوه و آبمیوه‌های طبیعی بدن را در مقابله با بیماری‌های ویروسی فصل تابستان مانند روتاویروس تقویت می‌کند.
انجیر از میوه‌های کلسیم دار است. به طوری که با خوردن ۳ عدد از آن، ۲۱ درصد از نیاز بدن به این ماده معدنی تامین می‌شود.
نوشیدن ۸ لیوان آب در شبانه روز می‌تواند به رفع یبوست کمک شایانی کند و دیگر تغذیه است که با خوردن میوه‌هایی همچون آلو، انگور، گلابی، انجیر و سبزیجات وزیتون و روغن زیتون تا ۸۰ درصد موارد به رفع یبوست کمک می‌کند.
خوردن برخی غذا‌ها در دوران قاعدگی، از جمله میوه‌ها و سبزیجات ممکن است درد‌های مزمن این دوره را کاهش دهد؛ این در حالی است که مصرف برخی دیگر از مواد غذایی مانند گوشت قرمز یا غذا‌های تند، علائم آزاردهنده قاعدگی را تشدید می‌کند.
اگر سوزش معده دارید یا مستعد ابتلا به رفلاکس اسید هستید، بهتر است از خوردن مواد غذایی زیر بپرهیزید یا میزان مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید: غذا‌های پرچرب مانند سیب‌زمینی سرخ کرده، سس و گوشت پرچرب، میوه‌ها و سبزیجات اسیدی مثل مرکبات و گوجه‌فرنگی، شکلات، سیر، پیاز، غذا‌های تند، کافئین، نوشابه‌های گازدار و.
لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه‌های فصل تابستان و زمستان است، اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.
با خوردن میوه‌هایی مانند گلابی و سبزی‌هایی همچون نخود سبز، بدنتان را هیدراته نگه دارید.
سیب منبع عالی فیبر است و در حفظ سلامت روده و قلب نقش بسزایی دارد. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۲۰ نشان داد که خوردن دو عدد سیب در روز به مدت ۸ هفته باعث کاهش کلسترول بد، تری گلیسیرید و سایر نشانگر‌های بیماری قلبی در افراد می‌شود.
اساساً میوه‌های خشک سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، مواد معدنی، فسفر، کلسیم و آهن و ویتامین هستند. محتوای بالای مواد مغذی سلامت فرد را تضمین می‌کند و با خستگی و سایر مشکلات سلامتی مبارزه می‌کند.
میر حافظ با بر تصریح اینکه اغلب میوه‌ها و سبزی‌ها طبع سرد و غذا‌های با منشأ حیوانی طبع گرم‌تری دارند گفت: برخی افراد طبیعت سرد دارند و با خوردن بیش از حد مواد غذایی سرد مثل ماهی، بدن آن‌ها ضعف می‌کند و دچار سستی مفاصل، کندی حرکت، خواب آلودگی یا کم حوصلگی می‌شود.
گنجاندن میوه‌ها در برنامه غذایی روزانه ضروری است چراکه میوه‌ها، خوردنی‌هایی طبیعی و سرشار از ساکارز، فروکتوز و گلوکز هستند که انرژی و همچنین مواد مغذی ضروری برای ایمنی بدن را تامین می‌کنند.
علاقه نشان ندادن بچه‌ها به خوردن میوه و آبمیوه از جمله معضلات پدر و مادرهاست؛ در حالی که شما می‌توانید میوه‌ها و آبمیوه‌ها را در قالب بستنی یخی به خوردشان بدهید.
دکتر دیوید جنکینز از دانشگاه تورنتو برای کمک به بیمارانش، رژیم غذایی پیشنهاد می‌کند. خوردن این مواد غذایی به عنوان بخشی از رژیم غذایی وگان یا گیاه‌خواری مطلق برای کنترل کالری مصرفی است و شامل پرهیز از چربی‌های اشباع‌شده و نمک می‌شود. این رژیم غذایی سرشار از فیبر و میوه‌ها و سبزی‌هاست.
برای درمان کبد چرب راهکار‌های گوناگونی وجود دارد که یکی از راحت‌ترین آن‌ها خوردن برخی میوه‌های مفید برای کبد چرب است که خیلی فوری آن را رفع می‌کنند./ منبع: خبرآنلاین
مصرف میوه‌ها در زمان درست باعث سم زدایی بدن، افزایش انرژی، کاهش وزن و فواید بسیار دیگری خواهد شد.
بهترین میوه‌ها و خوراکی‌های طبیعی برای درمان و کنترل کبد چرب درمان فوری کبد چرب با روش‌های طبیعی و استفاده از میوه‌ها مزایایی نسبت به مصرف دارو‌ها دارد که اصلی‌ترین آن‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست. از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری‌های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت‌ها قرار می‌گیرد.
یک متخصص گفت:برای هضم بهتر میوه‌ها باید از مصرف آب بعد از خوردن میوه تا نیم ساعت اجتناب کنیم. البته اگر هموطنان تشنه باشند می‌توانند قبل از مصرف میوه تشنگی خود را با آب یا نوشیدنی مناسب رفع کنند.
غذایی که می‌خوریم، علاوه بر حفظ سلامتی بدن، تأثیر زیادی در حفظ زیبایی ما دارد. خوردن انواع گوناگون میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار، یک مجموعه کامل از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی را داراست که در حفظ سلامت پوست، چشم‌ها، لثه‌ها، ناخن‌ها و مو‌ها در وضعیت خوب نقش کلیدی دارند.
انگور یکی از میوه‌های انرژی‌زاست و تاثیر عالی در عملکرد سیستم عصبی و عضلانی دارد. این میوه به دلیل ترکیبات آنتی‌اکسیدانی می‌تواند نقش محافظ در برابر بیماری‌های قلبی‌عروقی داشته باشد.
انتخاب میوه به‌ عنوان میان‌وعده بسیار مفید و نسبت به بیسکوئیت و تنقلات شیرین ارجحیت دارد. علاوه بر اینکه میوه‌ها منبع غنی از ویتامین‌ها، فیبر‌ها و مواد معدنی نظیر پتاسیم هستند، فروکتوز موجود در آن‌ها نیز به تامین نیاز بدن به قند کمک کرده و موجب بهبود تمرکز و تامین انرژی لازم می‌شود.
دکتر ریما مویزینکو، کارشناس تغذیه روسی اعلام کرد: خوردن میوه‌ها به مقدار زیاد به خصوص سیب، می‌تواند بیماری‌های مزمن قدیمی یا حتی ایجاد بیماری‌های مزمن جدید را تشدید کند.
یکی از دلایلی که ممکن است برخی از خوردن برخی میوه‌ها اجتناب کنند این است که می‌ترسند قند موجود در میوه بر سلامت آنان تاثیر منفی بگذارد. برخلاف شکر اضافه شده در غذا‌های بسیار فرآوری شده، قند موجود در میوه‌ها به طور طبیعی وجود دارد و دلیلی برای وسواس در مورد آن وجود ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ