سلاح ورزی معتقد است، سیاست ارز ارزان ۴۲۰۰ تومانی، تقاضا را برای واردات افزایش می‌دهد که در نهایت به سبب نشتی سیستم اقتصاد شاهد قاچاق کالا، سوءاستفاده و در نهایت از بین رفتن منابع ارزی کشور هستیم. بهترین گزینه جبران افزایش قیمت کالا‌ها ناشی از حذف ارز ترجیحی، پرداخت یارانه مستقیم به مردم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک کارشناس انرژی به بیان توضیحاتی درباره لزوم اصلاح رویه اعطای یارانه انرژی به پتروشیمی‌های متانولی پرداخت و گفت: اعطای این یارانه باید منوط به توسعه زنجیره ارزش آنها شود.
یک کارشناس انرژی به بیان توضیحاتی درباره لزوم اصلاح رویه اعطای یارانه انرژی به پتروشیمی‌های متانولی پرداخت و گفت: اعطای این یارانه منجر به بروز فساد و عدم تحرک شده است.
در شرایطی که بیش از یک سال از آغاز دوره جدید پرداخت یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار می گذرد، قرار است امشب یارانه نقدی دوباره به حساب های بانکی واریز شود، البته با این نکته مهم که مبلغ واریزی برای افراد تفاوت هایی دارد.
ایران3 برابر میانگین جهانی مصرف انرژی دارد و سوخت‌های فسیلی از جمله گاز و فرآورده‌های نفتی این شدت بالاتراسـت و سـالانه ۸۰ میلیون یارانـه سـوخت پرداخت می شود.
خاندوزی گفت: برنامه اقتصادی کوتاه مدت دولت تحت عنوان بسته سیاست‌های مهار تورم و رشد تولید با اجماع نظر بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه نهایی شد.
سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهادکشاورزی، صادرات کالاهای یارانه‌ای به کشورهای همسایه را خلاف قانون و رانت‌جویی دانست و بر ضرورت پرداخت مابه‌التفاوت یارانه دولتی تخم‌مرغ تاکید کرد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: دولت به جای کالابرگ الکترونیکی، یارانه نقدی پرداخت کرد که ارزش آن در طول ماه‌های گذشته کاهش یافته و در نتیجه قدرت خرید مردم در طول این مدت به شدت کاهش پیدا کرد.
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف به پرداخت ۵۶ هزار میلیارد تومان برای یارانه نان در سال آینده شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها را موظف به پرداخت ۶۹ هزار میلیارد تومان در سال آینده برای یارانه دارو کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها را موظف به پرداخت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان در سال آتی برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند تا متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بتوانند از حساب یارانه یا سهام عدالت خود به عنوان تضمین پرداخت این تسهیلات استفاده کنند.
در لایحه بودجه ۱۴۰۲ علاوه بر تأمین ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، دولت در جهت حمایت از سفره مردم، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان هم برای یارانه نان در نظر گرفته است.
مجری طرح پنبه کشور اعلام کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع پنبه معادل ۸۸ درصد برداشت شده و پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی تولید این محصول قابل تحقق است.
یک نماینده مجلس گفت: گزارشی که هم اکنون درباره میزان یارانه پنهان منتشر شده، نشان می‌دهد بالای ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه پنهان در حوزه انرژی به مردم پرداخت می‌شود.
معاون وزیر جهاد با اشاره به پرداخت ۳ میلیون تومان یارانه کود به ازای هرهکتار به کشاورزان، از تخصیص ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای جبران کاهش درآمد کشاورزان از محل اجرای الگوی کشت خبر داد.
عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: یارانه سود تسهیلات سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت به متقاضیان مشمول پرداخت می‌شود.
رییس پلیس فتا البرز گفت: هرگونه دریافت پیام مبنی بر دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه کلاهبرداری بوده و کاربران هیچ گونه اطلاعاتی از جمله کد ملی یا شماره تماس افراد خانوار را به افراد سودجو ندهند.
سخنگوی دولت هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره مهلت سرپرستی زاهدی‌وفا در وزارت کار عنوان کرد: مطابق اذنی که از رهبر معظم انقلاب گرفته شده بود، آقای زاهدی‌وفا تا تعیین وزیر بعدی، سرپرست این وزارتخانه هستند؛ طی همین روز‌ها و به‌زودی گزینه پیشنهادی دولت معرفی خواهد شد.
سخنگوی دولت هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره مهلت سرپرستی زاهدی‌وفا در وزارت کار عنوان کرد: مطابق اذنی که از رهبر معظم انقلاب گرفته شده بود، آقای زاهدی‌وفا تا تعیین وزیر بعدی سرپرست این وزارتخانه هستند؛ طی همین روزها و به‌زودی گزینه پیشنهادی دولت معرفی خواهد شد.
در پی مباحث فراوانی که درباره حذف یا باقی ماندن ارز دارو، در دولت و مجلس مطرح بود، سرانجام دولت تصمیم گرفت از تیرماه ارز دارو را حذف کند و مابه‌التفاوت افزایش احتمالی قیمت‌ها را از طریق بیمه‌ها به مردم پرداخت کند و درواقع ارز دولتی تخصیص داده شده برای تامین دارو و مواد اولیه آن، به جای پرداخت به واردکنندگان و شرکت‌های داروسازی، به بیمه‌ها داده شود و آن‌ها هم با پشتیبانی از داروخانه‌ها، این یارانه حمایتی دارو را مستقیما در هنگام دریافت نسخه پزشکی، به خود مردم بپردازند.
با تصویب مجلس و اقدام دولت، قرار شد از امسال ارز دولتی تخصیص داده شده برای تامین دارو و مواد اولیه آن، به جای پرداخت به واردکنندگان و شرکت‌های داروسازی، به بیمه‌ها داده شود و آن‌ها هم با پشتیبانی از داروخانه‌ها، این یارانه حمایتی دارو را مستقیما در هنگام دریافت نسخه پزشکی، به خود مردم بپردازند.
در مورد میزان یارانه واریزی مرداد ماه ۱۴۰۱ دولت همچنان قرار است یارانه نقدی را مطابق مراحل پیشین پرداخت کند؛ بنابراین افراد حاضر در دهک اول تا سوم در مرداد ماه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این میزان برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. اما اگر وام کرونا را در سال ۹۹ دریافت کرده اید، از مجموع دریافتی تان ۳۵ هزار تومان کاسته می‌شود.
مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها ماه قبل گفته بودند که در زمان پرداخت یارانه مرداد ماه، تلاش می‌کنند که واریز یارانه‌ها به شکل همزمان و در یک روز انجام شود؛ بنابراین این احتمالا وجود دارد که تمامی یارانه بگیران در روز چهارشنبه بیستم مرداد ماه ۱۴۰۱ یارانه این مرحله را دریافت کنند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگرچه یارانه نقدی که پرداخت می‌شود، جبران کننده تورم موجود نیست، اما بخش قابل توجهی از آن را پوشش می‌دهد و قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه را افزایش می‌دهد.
اعضای هیئت دولت، آیین‌نامه اجرایی پرداخت مشوق‌ها، یارانه و یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی بخش کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه را تصویب کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ