در سال ۱۳۰۷ خیابان پهلوی بالا به‌دست «بلدیه تهران» سنگفرش شد و سپس با راهیابی آسفالت به پهنه خیابان‌سازی شهرها، در سال ۱۳۰۹ مجلس شورای ملی قانونی را برای ساخت و گسترش خیابان‌های تهران تصویب کرد و پس از آن گام‌های ساخت «جاده مخصوص پهلوی» آغاز و برای نخستین بار این خیابان قیرریزی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ثبت طولانی‌ترین ضربات پنالتی تاریخ جام جهانی
دیدار تیم‌های زنان اسپانیا و هلند رکورد طولانی‌ترین بازی تاریخ فوتبال زنان را ثبت کرد.
هوادار که به عنوان نخستین تیم لیگ برتری پیش فصل خود را آغاز کرده بود، با تعویق هفته اول تمریناتش ادامه پیدا کرد.
حسین پورامینی هافبک 32 ساله فوتبال ایران به ملوان پیوست.
گاهی رقابت تیم‌ها در والیبال به قدری نزدیک و پایاپای پیش می‌رود که شاهد ثبت امتیازاتی عجیب در پایان ست هستیم.
در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال تیم ملی فرانسه پیروز شد و شانس صعودش بالا رفت.
طول این معابر آنقدر بلند و طولانی است که یک نفر برای اینکه مسیر ابتدا تا انتهای کوچه را طی کند باید ۱۰ تا ۱۲ دقیقه پیاده‌روی کند.
کارشناسان عوامل زیادی را سبب خشکی و نابودی چنار‌های تهران عنوان کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به کفسازی سیمانی و سنگی جوی‌های آب، ساخت‌وساز‌ها و گودبرداری‌های عمیق کنار ریشه درختان، ریختن مصالح ساختمانی در ریشه و همین‌طور وجود گردوخاک ناشی ازساخت‌وساز روی برگ‌های درختان، قطع شاخه‌هایی که باطبقات بالایی ساختمان‌ها در تصادم بودند و همین‌طور محدود کردن نور محیطی برای درختان اشاره کرد.
ساخت طولانی ترین خیابان پایتخت (ولی‌عصر(عج) ) از سال ۱۳۰۰ شمسی آغاز شد.
«عبدالله مستوفی» انگیزه ساخت این خیابان را تصمیم پهلوی اول برای پیوند دادن کاخ سعدآباد به کاخ مرمر می‌داند. بر اساس کتاب «شرح زندگانی من یا تاریخ اجتماعی و اداری دوره قاجاریه» نوشته عبدالله مستوفی، در زمان پهلوی اول در این خیابان به فاصله هر ۲ متر، یک چنار و بین هر ۲ چنار یک بوته گل سرخ کاشتند؛ بنابراین در دو سوی مسیر ۱۸ کیلومتری خیابان مجموعاً ۱۸ هزار چنار کاشته شد. البته برخی این تعداد را تا ۲۴ هزار اصله نیز برآورد کرده‌اند.
وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه به مناسبت روز نکبت، این پدیده شوم را باعث ایجاد طولانی‌ترین و غم‌انگیزترین بحران سیاسی و انسانی یکصد سال اخیر جهان دانشته است.
پرسش مهم این است که دولت (به ویژه تیم اقتصادی) می‌بایست برای مهار تورم چه اقداماتی انجام دهند؟ به روایت دیگر پیش‌شرط‌های مهار تورم در کشور چه خواهند بود؟ یا حتی در پرسشی مقدماتی‌تر، مساله این است که آیا چشم‌اندازی برای مقابله با تورم افسارگسیخته و متوالی بالای ۴۰ درصد وجود دارد؟
رودخانه کن از قدیم آب شرب و همچنین آب مورد نیاز برای آبیاری باغ‌های میوه کن را تأمین می‌کرد و به این سبب همواره محل تفریح و گردشگاه شهروندان تهرانی بوده است. این رود، پرآب‌ترین رودی است که از تهران می‌گذرد. مسیر طولانی این رود به علت عظمت و مقیاس شهری و فراشهری آن با بسیاری از شریان‌های شهری و فراشهری تقاطع دارد.
فیل‌ها طولانی‌ترین دوره بارداری را در بین پستانداران دارند، دوره بارداری فیل‌ها ۱۸ تا ۲۲ ماه است. دوره‌های رشد طولانی در میان حیوانات بسیار باهوش رایج است.
سواحل ماسه‌ای که معمولاً در زیر طولانی‌ترین رودخانه فرانسه در ابتدای بهار دیده می‌شوند، زودتر ظاهر شده‌ است، سطح آب در خشکسالی بی‌سابقه در سراسر کشور فرانسه از حد معمول پایین‌تر آمده است.
مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برگزاری دیدارهای هفته نوزدهم پیگیری می‌شود؛ هفته‌ای که طی سه روز ادامه خواهد داشت.
مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برگزاری دیدارهای هفته نوزدهم پیگیری می‌شود؛ هفته‌ای که طی سه روز ادامه خواهد داشت.
از آخرین باری که استقلال توانست در جریان بازی از سد پرسپولیس عبور کند، 250 هفته می گذرد.
شاگردان هاجیمه موریاسو و زلاتکو دالیچ پس از تساوی یک بر یک به وقت‌های اضافه رفتند.
خیراله خادمی، راه‌آهن اردبیل- میانه را یکی از پنج پروژه اولویت‌دار دولت دانست و گفت: این پروژه با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور اجرا شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
بازیکنان پرسپولیس امروز در تمرین حضور پیدا کردند.
انگلیس روز پنجشنبه پس از افزایش نرخ بهره که بیش‌ترین افزایش در 3 دهه اخیر است، تاکید کرد که این کشور برای طولانی ترین رکود در تاریخ خود آماده می ‌شود.
همزمان با درگذشته ملکه الیزابت دوم، پرچم انگلیس بر فراز خیابان داونینگ که محل اقامت نخست وزیر انگلیس است به حالت نیمه برافراشته درآمد. الیزابت دوم، ملکه پادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی و سایر قلمرو‌ها و سرپرست کشور‌های مشترک المنافع عصر روز پنجشنبه در ۹۶ سالگی درگذشت. الیزابت دوم که ۲۱ آوریل سال ۱۹۲۶ در لندن به دنیا آمد، در ۲۵ سالگی با درگذشت پدرش شاه جرج ششم، ملکه بریتانیا شد. در سال ۲۰۱۵، او با پشت سر گذاشتن ملکه ویکتوریا رکورد طولانی‌ترین مدت حکومت را در تاریخ بریتانیا شکست.
«تکیه رضا قلی‌خان» از تکیه‌های قدیمیِ تهران به شمار می‌آید که پایین‌تر از چهارراه سیروس، خیابان مصطفی خمینی واقع شده است. این تکیه یکی از تکایای مهم دوران قاجار است که در آن زمان در محدوده محله «چاله میدان» قرار داشت و با نام «تکیه چاله میدان» ثبت شده بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ