مصرف آب بیش از حد به وضعیتی به نام هیپوناترمی (کم‌سدیمی) منجر می‌شود. در این حالت، غلظت نمک بدن بسیار کم می‌شود که به آن مسمومیت با آب هم می‌گویند. اگر در مدت زمانی کوتاه مقدار زیادی مایعات بنوشید، تعادل الکترولیت بدن از بین می‌رود. در این حالت ممکن است کلیه‌ها نتوانند آب اضافی را دفع کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مصرف بیش از حد قندهای افزوده ممکن است خطر سنگ کلیه را افزایش دهد. قندهای افزودنی در بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده، به ویژه نوشیدنی های شیرین شده با شکر، آب نبات، بستنی و کیک ها فراوان هستند.
بسیاری از عادات غلط زندگی و یا برخی شرایط پزشکی در ابتلا به یبوست تاثیرگذارند؛ از قبیل عدم نوشیدن مایعات کافی، عدم ورزش، استرس بیش از حد، انسداد روده، بیماری روده مانند سندرم روده تحریک پذیر، سرطان کولون، سرطان رکتوم و ...، اما چگونه می‌توان این مشکل رایج گوارشی را برطرف کرد.
نوشیدن این آب میوه غیر معمول می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.
برای جلوگیری از گرمازدگی، مهمترین اقدام این است که به میزان کافی مایعات خنک بنوشید. آب بهترین نوشیدنی است؛ اما، نوشیدنی‌های ورزشی کم قند بویژه برای ورزشکاران می‌تواند مفید باشد. این نوشیدنی‌ها می‌توانند جایگزین الکترولیت‌های از دست رفته ناشی از تعریق بیش از حد شوند.
مالباخته گفت: زمانی که داخل خانه بودم، این جوان یک نوشیدنی برایم آورد که بلافاصله پس از نوشیدن آن بیهوش شدم. پس از گذشت دو روز زمانی که به هوش آمدم متوجه سرقت خودرو (یک دستگاه خودرو شاسی‌بلند توسان سفیدرنگ) و همچنین برداشت بیش از ۳۰ میلیون تومان از حساب کارت عابربانک شدم.
آب، تنها نوشیدنی ضروری برای بدن است که بدون دریافت کافی آن، حیات انسان به خطر می‌افتد. نوشیدن آب تاثیرات مختلفی بر سلامت بدن دارد که براساس یکی از آنها، آب به کاهش قند خون کمک می‌کند. اما این باور تا چه حد صحیح است؟!
رشت- سرپرست پلیس امنیت اقتصادی گیلان با اشاره به توقیف شوتی‌های حامل نوشیدنی قاچاق در بندرانزلی گفت: این خودروها حامل بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق بودند.
نتیجه تحقیقات نشان می دهد که یک لیوان آب چغندر در روز می تواند خطر حمله قلبی یا سایر عوارض برای مبتلایان به آنژین صدری* را به میزان بیش از 50 درصد کاهش دهد.
تحقیقات جدید محققان دانشگاه اوزاکا، نشان داده است که نوشیدن روزانه دو فنجان قهوه یا بیشتر، ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد مبتلا به فشار خون شدید دو برابر کند.
مصرف متوسط تا زیاد قهوه می‌تواند برخی از اختلالات اضطراب و خواب را بدتر کند. ثابت شده است که مصرف متوسط قهوه فوایدی مانند کاهش خطر دیابت، بیماری قلبی، سرطان کبد و زوال عقل دارد.
شکر یا قند با مزه شیرینش که برای تقریبا همه افراد مطبوع است، به همه نوع غذا و نوشیدنی افزوده می‌شود، اما مصرف بیش از حد آن هم به بیماری‌های مانند چاقی و دیابت می‌انجامد.
گلاب آب از گیاه گل رز بدست می‌آید و حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی است که برای بدن و پوست عالی هستند. این خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی می‌تواند از داشتن یک سبک زندگی سالم حمایت کند.
قهوه هنگامی که توسط میکروبیوتای روده پردازش می‌شود، اسید کلروژنیک به متابولیت‌هایی تجزیه می‌شود که می‌تواند فراهمی زیستی اکسید نیتریک را افزایش داده و فشار خون را کاهش دهد.
نشریه تلگراف به نقل از دکتر "امیلی لیمینگ"، متخصص ارشد تغذیه می‌نویسد: آب بیش از نیمی از وزن بدن را تشکیل می‌دهد، بنابراین برای حفظ سلامت بدن بهتر است به آن آب برسانیم. حتی کاهش اندک سطح آب بدن باعث سردرد، خشکی دهان و سرگیجه می‌شود و در طولانی مدت احتمال دارد به عفونت دستگاه ادراری و سنگ کلیه بیانجامد.
مضرات کافئین برای بدن: امکان به وجود آمدن حمله‌های عصبی و اضطراب. اختلال در معده و سیستم گوارش. بی‌خوابی که احتمالاً حداقل یک بار به خاطر خوردن چای یا قهوه بی‌موقع تجربه کردید.
به گفته محققان، مقدار قهوه و کافئینی که یک فرد مصرف می‌کند می‌تواند بر سلامت کلیه او تأثیر بگذارد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه با کاهش قابل‌توجه فشار خون مرتبط است.
یکی از عادت‌های بد ما ایرانی‌ها در هنگام گرسنگی خستگی بیش از اندازه، ذوق خوردن و در مواقعی که بسیار عجله داریم فوت کردن غذا‌های بسیار داغ است که در ادامه این مطلب با برخی از عوارض فوت کردن و دمیدن بر روی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های داغ آشنا می‌شوید.
مشخص نیست که آیا نوشیدن شیر گاو‌هایی که از شاهدانه تغذیه می‌کنند واقعاً منجر به اثرات روان‌گردان در انسان می‌شود یا خیر، اما محققان به وضوح نشان می‌دهند که سطوح کانابینوئید‌هایی که آن‌ها شناسایی می‌کنند قطعاً می‌تواند در کودکان یا زنان شیرده مشکل‌ساز باشد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، از کشف بیش از هزار بطری نوشیدنی قاچاق در انباری در شمال تهران خبر داد.
بر اساس تحقیقاتی که در مجله اروپایی قلب و عروق منتشر شد، نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز با طول عمر بیشتر و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در مقایسه با اجتناب از مصرف قهوه مرتبط است.
قهوه کافئین دار به طور کلی برای قلب ایمن است و نقش محافظت کننده دارد. نتیجه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز بیش‌ترین فواید قلبی عروقی را دارد. با این وجود، نوشیدن بیش از اندازه قهوه می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.
به دلیل خواص ضد التهابی چای سبز مصرف آن باعث کاهش سطح قند خون و کاهش نفوذپذیری روده می‌شود. مورد دوم یکی از عوامل دخیل در "سندرم روده نشتی" است که بر این مفهوم استوار است که روده بیش از حد نفوذپذیر می‌تواند سموم یا مواد ناخواسته را وارد جریان خون کند.
به دلیل خواص ضد التهابی چای سبز مصرف آن باعث کاهش سطح قند خون و کاهش نفوذپذیری روده می‌شود. مورد دوم یکی از عوامل دخیل در "سندرم روده نشتی" است که بر این مفهوم استوار است که روده بیش از حد نفوذپذیر می‌تواند سموم یا مواد ناخواسته را وارد جریان خون کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ