مضرات کافئین برای بدن: امکان به وجود آمدن حمله‌های عصبی و اضطراب. اختلال در معده و سیستم گوارش. بی‌خوابی که احتمالاً حداقل یک بار به خاطر خوردن چای یا قهوه بی‌موقع تجربه کردید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این یافته‌ها نشان داد که نوشیدنی‌های شیرین برای سلامتی مضر هستند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، نوشیدن مکرر نوشیدنی‌های شیرین شده با قند با افزایش وزن، چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، بیماری‌های کلیوی و بیماری کبدی غیر الکلی مرتبط است. همچنین با پوسیدگی دندان و نقرس که نوعی آرتریت است مرتبط است.
ویدئویی از کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم فوتبال النصر عربستان منتشر شده که در یک کافه مشغول نوشیدن چای بود و انبوهی از مردم برای گرفتن عکس کنار او آمدند. رونالدو مدام با همه کسانی که برای گرفتن عکس در کنارش می‌آمدند شوخی می‌کرد و گفت: ممکن است تعجب کنند که آیا من در همه موارد اینقدر مهربانم؟ رونالدو از خانم‌های فروشنده عطر پرسید که آیا عطر خودش (کریستیانو رونالدو) را دارند یا خیر و آن‌ها پاسخ دادند: نه؛ و به شوخی گفت که باید با عرضه‌کنندگان صحبت کند. رونالدو بعد از اینکه با همه عکس گرفت تصمیم به رفتن گرفت.
«نوشیدن قهوه اتصال بین نواحی حالت شبکه پیش‌فرض مغز، شبکه‌ای که در هنگام استراحت با فرایند‌های خودارجاعی مرتبط است، را کاهش داد. هم‌چنین اتصال کاربردی بینِ شبکه‌های موتوری/حس-پیکری (حس‌هایی که برخلاف حس‌های چشایی و بینایی، جای خاصی در بدن ندارند) و قشر پیش‌پیشانی کاهش پیدا کرد، این درحالی بود که اتصال در نواحی بینایی در سطح بالاتر و شبکه کنترل اجرایی ِ سمت راست، بعد از نوشیدن قهوه افزایش پیدا کرد.»
مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن چای سیاه به کاهش وزن کمک می‌کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله Food & Function نشان داد که در بین ۱۱۱ شرکت کننده بزرگسال، کسانی که سه فنجان چای در روز به مدت ۳ ماه می‌نوشیدند، کاهش قابل توجهی در وزن و سایز دور کمرشان داشتند. محققان معتقدند چای سیاه، متابولیسم چربی را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند میکروبیوم روده را برای کاهش وزن بهبود ببخشد.
نوشیدن چای فقط این نیست که برگ‌های چای را در آب بریزید و دم کنید. در این مطلب درباره انواع چای و نحوه درست دم کردن چای می‌خوانید.
نوشیدن چای فقط این نیست که برگ‌های چای را در آب بریزید و دم کنید. در این مطلب درباره انواع چای و نحوه درست دم کردن چای می‌خوانید.
این استادیار دانشگاه با اشاره به اثرات کافئین بر بدن گفت: کافئین، مدر یا ادرارآور است. بنابراین نوشیدن چای پررنگ، باعث اتلاف آب بدن شده و فرد را با مشکل یبوست مواجه می‌کند.
این استادیار دانشگاه با اشاره به اثرات کافئین بر بدن گفت: کافئین، مدر یا ادرارآور است؛ بنابراین نوشیدن چای پررنگ، باعث اتلاف آب بدن شده و فرد را با مشکل یبوست مواجه می‌کند.
نوشیدنی‌های بسیار داغ تاثیرات باورنکردنی بر سلامت بدن دارد، از بین بردن جوانه‌های چشایی تا احتمال ابتلا به سرطان، فقط بخشی از عوارض مصرف مایعات با درجه گرمای بالاست.
تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه می‌تواند خطر کلی ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. کافئین موجود در چای، نوشابه یا قهوه به نوعی عملکرد محافظتی دارد و می‌تواند از بروز سنگ کلیه پیشگیری کند.
آب یا نوشیدنی‌های کاملا یخ به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شروع افطار باشند. این درحالی است که شیر ولرم، آب نسبتا گرم، چای کم‌رنگ گرم یا حتی یک نوع سوپ گرم کاملا رقیق همگی می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌های خوراکی برای شروع افطار باشند.
ارتباط بین نوشیدن چای سبز و بهبود سلامت پوست سال‌هاست که ذکر شده است. چای سبز از نظر محافظت پوست از نور و مزایای ضد پیری نتایج خوبی داشته است.
چای به ویژه چای سیاه و چای سبز خواص شگفت‌آوری برای سلامتی دارند و غیر از نوشیدن کاربردهای دیگری هم دارند که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شوید.
چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب و قدیمی در میان خانواده‌های اصیل ایرانی است که نوشیدن آن قواعد خاص خودش را دارد.
در هوای آلوده و در شرایطی که سلامت بدن در معرض انواع تهدید‌ها قرار دارد، می‌توان با نوشیدن برخی نوشیدنی‌ها به تقویت سیستم ایمندی بدن کمک کرد. مثل تهیه و نوشیدن چای به که نقش بسزایی در بهبود ایمنی بدن دارد.
اغلب افراد پس از غذا خوردن، به نوشیدن چای، چرت بعد از ظهر، میوه خوردن و… عادت دارند و معتقدند این اعمال به هضم بهتر غذا کمک می‌کند؛ این در حالی است که پیروی از چنین عادات اشتباهی، منجر به ناراحتی‌های گوارشی، سوء هاضمه و حتی عدم جذب مواد مغذی خواهد شد.
یک متخصص تغذیه کافئین را موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون برشمرد و خاطرنشان کرد: نوشیدن چای پررنگ باعث سوزش در ناحیه قفسه سینه و قلب فرد می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با اشاره به کافئین موجود در چای، تاکید کرد: لازم است افراد دارای مشکلات قلبی، زخم معده و سنگ‌های کلیوی و خانم‌های باردار از مصرف چای پررنگ اجتناب کنند.
چرا نوشیدن چای پر رنگ مضر است؟
زنجبیل حاوی موادی با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا دفاع کند. نوشیدن روزانه دو لیوان چای زنجبیل تازه می‌تواند ضمن از بین بردن احتقان بینی و گلو موجب بهبود سایر علائم آنفلوانزا نیز شود.
تصاویر حلیم خوردن و چای نوشیدن غلامعلی حداد‌عادل، در یک نشست رسمی در فضای مجازی بازخورد داشته‌ است. حداد‌عادل در نشست اخیر استادان دانشگاه تهران هنگام سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، شروع به حلیم‌ خوردن می‌کند و بعد چای می‌ریزد.
بر اساس تحقیقات، چای برگ گواوا به طور موثری گلوکز خون را در بیماران دیابتی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، از جذب ساکارز و مالتوز توسط بدن جلوگیری می‌کند. در نهایت سطح قند خون کاهش می‌یابد. نوشیدن چای برگ گواوا به مدت ۱۲ هفته سطح قند خون را بدون افزایش تولید انسولین کاهش می‌دهد.
محققان چینی می‌گویند که نوشیدن چهار فنجان یا بیشتر چای در روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۷ درصد طی ۱۰ سال کاهش دهد.
نتیجه پژوهشی تازه نشان داده که نوشیدن چای دم کرده می‌تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد. به گفته پژوهشگران افرادی که دو فنجان یا بیش‌تر در روز چای می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند بین ۹ تا ۱۳ درصد کم‌تر در معرض خطر مرگ و میر قرار می‌گیرند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ