تفاوت ارتفاع ۹۰۰ متری میان شمال و جنوب پایتخت، می‌تواند تهران را به شهر چند اقلیمی تبدیل کند. به‌گفته استاد گیاه‌شناسی دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه تهران، تغییر اقلیم یک مسئله جهانی است: «تغییر اقلیم مختص تهران نیست و یک تغییر اقلیم جهانی در حال صورت گرفتن است. منتها براساس داده‌ها، در خاورمیانه و به‌طور مشخص تأثیرات ناشی از تغییر اقلیم تقریبا ۲ برابر خیلی از مناطق دیگر است. اگر در دنیا تغییر اقلیم یک درجه‌ای را تجربه کرده‌ایم، در خاورمیانه ۲ درجه است و متأسفانه به درجه خطر رسیده‌ایم.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- محققان دانشگاه صنعتی اصفهان به روش نوین شیمی‌درمانی برای تیمار درختانی که بر اثر بیماری، آفت و خزان زودرس دچار زوال می‌شوند، دست یافتند.‌
بهمن ایزدی کویرشناس و فعال محیط زیست در خصوص دلایل خزان زودرس درختان تهران گفت: این موضوع ناشی از تنش‌های آبی است. از جهتی افزایش دمای هوا هم موضوع را تشدید کرده و شدت این اتفاق در خصوص درختان چنار بیشتر است؛ زیر ا چنار با وجود اینکه خود را با شرایط تطبیق می‌دهد، اما نیاز به آبیاری منظم دارد.
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۶ هزار هکتار باغ و درختان شهر اصفهان تحت تنش آبی و دما قرار دارند و دچار خزان زودرس شدند.
سرمربی آرژانتینی تیم ملی بحرین از آرزوی حضور این تیم در جام‌جهانی گفت.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: تقریباً احزاب را از کارکرد اصلی خود تهی کرده‌اند. پوسته‌ای از احزاب آن هم برای خالی نبودن عریضه باقی است. حوادث سال‌های گذشته باعث شده که بخشی از جامعه از مؤثر بودن نهاد‌های واسطه برای تحقق خواسته‌هایش ناامید شود. دلیل اصلی آن هم از کار افتادن این نهاد‌های واسطه و احزاب و میانه‌رو‌ها بوده است.
رئیس بارسلونا در مصاحبه جدید خود گفت که درهای بارسلونا همیشه به روی پپ گواردیولا باز است.
امروز افشین خان هم که خیلی دوسش دارم گفت که باید هوادارا منو ببخشن؛ آخه مگه من چیکار کردم جز اینکه به خاطر طلبم دو تا نوتیس دادم؟
اگرچه قرار نیست وزیر خزانه داری آمریکا در سفر به چین با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین دیدار کند، اما انتظار می رود که ا با معاون نخست وزیر شورای دولتی گفتگو کند.
بعد از انقلاب، آن آتش فوران کرد و هر چه بر سر راهش بود را به آتش کشید. انفجار هفتم تیر و انفجار نخست‌وزیری، بخشی از آن فوران بود. مجاهدین ترور و بمب‌گذاری می‌کردند، و نظام هم مثل برگ خزان آنان را اعدام می‌کرد. تا رسیدیم به فاجعۀ دردناک اعدام‌های سال۶۷.
خوان سباستین ورون، ستاره سابق فوتبال آرژانتین، می‌گوید لیونل مسی حالا دیگر به دنبال آرامش است و تنها به این خاطر بود که تصمیم گرفت راهی آمریکا شود.
خوان لاپورتا سرمست از جذب ایلکای گوندوگان برای بارسا گفت که ستاره های بزرگ دنیا دوست دارند به این باشگاه ملحق شوند./
باشگاه استقلال تا دقایقی دیگر برای سرمربی اسپانیایی یک نشست خبری را برگزار می کند.
در شرایطی که خوان رامون لوپز کارو یکی از گزینه های هدایت استقلال است که نام وی در میان بدترین مربیان تاریخ رئال مادرید دیده می شود.
عمران خان، نخست‌وزیر پیشین و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، ارتش و نهادهای امنیتی آن کشور را متهم به تخریب حزبش کرده است.
نخست‌وزیر سابق پاکستان بر مذاکره فوری برای حل بحران این کشور تاکید کرد.
عمران خان عصر امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت که «پلیس خانه‌ام را محاصره کرده و آماده دستگیری من است».
رئیس جمهور تونس به تظاهرات گسترده چند روز قبل معترضان واکنش نشان داد و به آنها حمله کرد.
خوان لاپورتا، رئیس بارسا، امروز در مورد سه جلسه محرومیت روبرت لواندوفسکی از همراهی بارسلونا و نیز احتمال بازگشت مسی صحبت کرد.
خزانه داری آمریکا ماه گذشته یک حمله سایبری از سوی گروه های هکری طرفدار روسیه را دفع و از اختلال در آن جلوگیری کرده است.
خوان کوادرادو، ستاره کلمبیایی یوونتوس، دیدار با پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان را مهم توصیف کرده است.
خوان لاپورتا معتقد است که ژاوی در حال حاضر بهترین مربی برای بارسلوناست. او همچنان امیدوار است بارسا بتواند راهی دور بعد لیگ قهرمانان شود.
خزان طولانی بازار جهانی تلفن هوشمند
امین میرزازاده به فینال وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه پیدا کرد.
امین میرزازاده به فینال وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه پیدا کرد.
نمی‌توان از خزان مذاکرات سخن به میان آورد، اما باید توجه داشت بعد از انتخابات کنگره احتمالا دولت بایدن امتیازات کمتری به ایران در مذاکرات هسته‌ای خواهد داد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ