دیوان عدالت اداری با استناد به ۴ علت قانونی، حکم انتصاب میثم لطیفی به عنوان رئیس سازمان اداری استخدامی کشور را باطل کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در امور رسانه و روابط عمومی منصوب شد.
رئیس اداره ناشران سازمان بورس درباره معیارهای انتخاب ناشران برتر در سازمان بورس توضیحاتی ارائه داد.
پس از چند هفته کش و قوس درمورد ابطال یا عدم ابطال حکم انتصاب میثم لطیفی به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، حالا به نظر می‌رسد خداحافظی او قطعی شده است.
در جلسه امروز هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، با درخواست اعمال ماده ۹۱ قانون دیوان عدالت اداری درخصوص حکم پرونده انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مخالفت شد و حکم قبلی دیوان تائید شد.
رئیس قوه قضائیه، دستور اعمال ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری ناظر بر رسیدگی مجدد ابطال انتصاب رئیس سازمان اداری استخدامی را صادر کرد.
رییس سازمان بهزیستی کشور درباره خبر انتصاب احتمالی زاکانی به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی گفت: تا خبر رسمی و متقنی را در دایره مصوبات هیات دولت نداشته باشیم قابلیت اتکا و استناد را نخواهد داشت. ما استقبال می‌کنیم از اینکه دستگاه‌های همکار در کنار سازمان نسبت به وظایف قانونی مسیر را طی کنند.
رئیس قوه قضائیه، دستور اعمال ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری ناظر بر رسیدگی مجدد ابطال انتصاب رئیس سازمان اداری استخدامی را صادر کرد.
بدترین نکته درباره ماجرای ابطال حکم انتصاب معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان استخدامی کشور، نوع مواجهه دولت با رای دیوان عدالت اداری است.
روزگذشته رئیس دیوان عدالت اداری به رغم مخالفت‌های دولت بار دیگر تأکید کرد که «انتصاب رئیس سازمان اداری استخدامی کشور برخلاف مفاد ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری است» حال باید دید با اصرار دیوان عدالت اداری و انکار دولت، لطیفی همچنان سکان استخدام در کشور را در دست خواهد داشت یا خیر؟
پیشتر نیز افرادی در سمت معاونت و ریاست سازمان‌ها و مراکز دولتی منصوب شده‌اند که محل مأموریت‌شان در دانشگاه‌ها و سازمان‌هایی با ماهیت غیردولتی بوده است؛ شرایطی مشابه وضعیت میثم لطیفی که عضو هیئت علمی دانشکده‌های معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق است و اکنون به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور نیز فعالیت می‌کند.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: انتصاب رئیس سازمان اداری استخدامی کشور برخلاف مفاد ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری است و ۶۵ درصد از اعضای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری معتقد به ابطال حکم انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی بودند.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: انتصاب رئیس سازمان اداری استخدامی کشور برخلاف مفاد ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری است.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه حکم رئیس جمهور نه آئین‌نامه و نه بخش‌نامه است که هیات عمومی بتواند آن را ابطال کند، گفت: رئیس جمهور بر اساس اختیارات متعددی که در قانون اساسی به وی اعطا شده است می‌تواند هر فردی را چه از داخل و چه از خارج دولت به عنوان معاون خود انتخاب کند.
طبق اعلام این رأی، انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل عضویت وی در دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی، غیرقانونی است و از این روی حکم انتصاب وی که از سوی رییس جمهور کشورمان صادر شده بود، ابطال می‌شود.
طبق اعلام این رأی، انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل عضویت وی در دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی، غیرقانونی است و از این رو حکم انتصاب وی که از سوی رییس جمهور کشورمان صادر شده بود، ابطال می‌شود.
معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری درخواست کرده طبق ماده 91 دیوان عدالت اداری در حکم برکناری رئیس سازمان اداری و استخدامی بازنگری شود.
این در حالی است که روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور در پی انتشار این اخبار اعلام کرد که تا کنون هیچ‌گونه رای در این خصوص ابلاغ نشده است و لذا هیچ ابهامی در نحوه مدیریت این سازمان وجود ندارد.
رئیس سابق اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ابراز امیدواری کرد با انتخاب افراد شایسته، نه تنها وضعیت فوتبال تهران که وضعیت فوتبال کشور سامان بگیرد.
رئیس‌جمهور در حکم انتصاب داوود منظور به ریاست سازمان برنامه و بودجه فعال‌سازی و برگزاری مستمر جلسات شورای اقتصاد را به وی واگذار کرد.
رئیس جمهور «قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس» را برای اجرا به قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابلاغ کرد.
شاخص کل بورس چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۸۴۷۷ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۹۸ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.
با حکم فرماندهی معظم کل قوا سردار سرتیپ پاسدار مجید خادمی به ریاست ساحفاسا (سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) منصوب شد. سردار خادمی پیش از این، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکم انتصاب جبلی بر مواردی همچون «ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»، «پراکندن امید و نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» به‌ عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید تأکید کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خزاعی را به ریاست سازمان سینمایی منصوب کرد تا خزاعی در جایگاه پانزدهمین مدیری که در تاریخ جمهوری اسلامی بر این کرسی حساس تکیه زده، مامور به تغییرات در ساختار سینمای ایران شود؛ ماموریتی که در حکم انتصاب خزاعی به آن اشاره شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ