تلسکوپ فضایی جیمز وب کشف کرده دورترین ابرسیاهچاله شناسایی شده در جهان که در کهکشان CEERS1019 قرار دارد، ۵۷۰ میلیون سال بعد از انفجار بزرگ به وجود آمده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمد مایلی کهن، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در یک گفت‌وگوی مفصل درباره فوتبال ایران و شرایط کنونی لیگ برتر صحبت کرد.
مایلی‌کهن، پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید تیم سپاهان در دو هفته ابتدایی متفاوت ظاهر شده و شانسش برای قهرمانی از پرسپولیس هم بیشتر است.
پیشکسوت فوتبال ایران در جدیدترین اظهارات جنجالی خود به دو بازیکن فصل گذشته پرسپولیس ورود کرده است.
پیشکسوت فوتبال ایران در جدیدترین اظهارات جنجالی خود به دو بازیکن فصل گذشته پرسپولیس ورود کرده است.
سرمربی تیم ملی فوتبال از سرمربی اسبق تیم ملی شکایت ‌کرد.
با وجودی که حدود 2 تا 4 درصد ژن‌های ما نئاندرتال هستند، اما تکامل ژنتیکی ما به سویی بوده که ما را از منظر شناختی از آنها بسیار دور کرده است
مجسمه‌ها و نقش‌برجسته‌های کهن زیادی هستند که در آن‌ها مردانی با ریش و سبیل دیده می‌شوند، اما کهن‌ترین تصویر از چهره‌ای که «فقط» سبیل داشته باشد مربوط به چه زمانی و متعلق به چه کسی است؟
در تهران قدیم چند میدان با کارکرد تجاری وجود داشت که برخی از این میدان‌ها محل خرید و فروش کالا‌های خاصی به‌ویژه احشام و ملزومات آنان بودند.
از خانه نقلی که در آمدید، گنبد بی‌نظیر آقا بزرگ جلوی چشمتان است. از کوچه باریک پشت مسجد به سمت در ورودی می‌روید که از همان ابتدای ورودتان، شکوه و هیبتش را به رخ می‌کشد. تمام در وروی مسجد میخکوب است و به تعداد آیات قرآن در آن میخ وجود دارد. وقتی محمدشاه در راه سفر به اصفهان وارد کاشان شد، با ملا محمد نراقی معروف به «آقا بزرگ» - مجتهد بزرگ شهر - دیدار و به حاکم شهر دستور ساخت مسجد و مدرسه‌ای را داد که محل درس و بحث آقا باشد.
محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: ساپینتو هنرپیشه خوبی است. اگر رفتارهای او را یک مربی ایرانی انجام می‌داد، به طور حتم با محرومیت سنگین روبه‌رو می‌شد.
سنگک؛ نوعی نان است که روی سنگ‌ریزه‌های داغ در تنور می‌پزند. کهن‌ترین فرهنگی که در آن نام نان سنگک آمده برهان قاطع است که در سال ۱۰۶۲ ه. ق نگارش شده است.
علیرضا یوسفی در حرکت دوضرب مسابقات قهرمانی آسیا فاصله ای با کسب مدال طلا نداشت، اما در لحظه آخر وزنه 249 کیلوگرمی را از دست داد.
به مناسبت ۱۸ اردیبهشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
تریزینوسور یک دایناسور گیاه‌خوار قابل توجه از اواخر دوره کرتاسه با استخوان‌های پنجه بلندش است که شبیه تیغه‌های قیچی بوده است. این گونه‌ ماقبل تاریخ به دلیل ظاهر متمایزش در جدیدترین فیلم دنیای ژوراسیک نیز گنجانده شده است.
تیم ملی ایران در تازه ترین رنکینگ اعلام شده‌ توسط سازمان جهانی فوتبال ساحلی در رده‌ هشتم دنیا قرار گرفت.
قمچقای از یک سو به دره‌ای مشرف است که در قدیم به «دره شاهان» شهرت یافته و صخره‌های تیغ‌مانند و هولناک کوهی که قلعه در آن ساخته شده با پرتگاه‌های بلند، بالا رفتن از آن و رسیدن به دژ را بسیار دشوار کرده است.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: نوروز کهن‌ترین جشن بشری است و سابقه آن با طبیعت گره خورده است.
مایلی کهن اعلام کرد دلش برای مربیگری تنگ شده است. اما ترجیح می‌دهد دیگر در این دنیا مربیگری نکند. خواندن حرف‌های محمد مایلی کهن با روزنامه گل خالی از لطف نیست.
حسین رضازاده در تازه ترین اظهارنظر خود اعلام کرده با مسئولان فدراسیون بر سر حضورش در انتخابات آسیایی به توافق رسیده بود!
صالحی زاده بخشدار مرکزی درمیان با تایید خبر آتش سوزی چنار دوشنگان گفت: متاسفانه روز گذشته حوالی ساعت ۱۸ این اتفاق رخ داده و دو تیم از آتش نشانان شهر اسدیه و روستای درمیان به محل اعزام شدند. آتش نشانان از گسترده شدن آتش جلوگیری کرده و حریق اطفا شده است. درخت زیبا و قدیمی چنار «دوشنگان» روستای محمد آباد شهرستان درمیان با ۷۵۰ سال حیات یکی از کهن‌ترین آثار طبیعی این شهرستان مرزی است.
او هم زمان داشت و هم تجربه. چه کاری کرد؟ جز این بود که زمان حضور او هر چه می‌خواستند برایش فراهم می‌کردند و مقامی برایش ساختند که از رییس جمهوری وقت هم بالاتر بود.
تیم ملی فوتبال ایران در جدیدترین رنکینگ اعلامی از سوی فیفا کماکان برترین تیم قاره کهن به حساب می‌آید.
تکایای دزاشیب، نیاوران، حصاربوعلی، تکیه پایین تجریش و... از قدیمی‌ترین تکیه‌های شمیران هستند که بیش از چند دهه میزبان مراسم نخل‌گردانی بوده‌اند. این تکایای بزرگ شمیران، غرفه‌های فراوانی داشتند که هر غرفه پیش از شروع مراسم عزاداری محرم، توسط یکی از طایفه‌های آبادی سیاه‌پوش می‌شد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ