سازمان ثبت احوال اعلام کرد: هموطنان شناسنامه و کارت هوشمند ملی پیدا شده را به ثبت احوال تحویل دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشمولان می‌بایست اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند.
از سوی سازمان اداری استخدامی بسیار تأکید شده است که دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به هیچ وجه نباید تصاویر مدارک، خصوصاً مدارک هویتی از افراد دریافت نمایند، زیرا سازمان ثبت احوال تمام نیازمندی‌های دستگاه‌های گوناگون، برای استعلام اطلاعات هویتی افراد را ارائه داده به نحوی که ضرورتی ندارد هیچ دستگاهی کپی مدارک هویتی اخذ نماید.
مشهد ـ معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان در مدارس غیردولتی باید هویت و شناسنامه داشته باشند و اگر کارت صلاحیت نداشته باشند بعد از سه سال اجازه ورود به مدارس را نخواهند داشت.
سهراب مرادی و کیانوش رستمی ستاره‌های سابق تیم ملی وزنه برداری ایران سرنوشت متفاوتی را در پایان دوره کاری خود رقم زدند.
سهراب مرادی و کیانوش رستمی ستاره‌های سابق تیم ملی وزنه برداری ایران سرنوشت متفاوتی را در پایان دوره کاری خود رقم زدند.
‎مؤمن زاده می‌گوید مدارک مورد نیا برای حذف نام همسر از شناسنامه در صورت باکره بودن و باکره نبودن زن متفاوت است: «مدارک موردنیاز در صورت باکره بودن زن عبارت است از گواهی بکارت از پزشکی قانونی، سند طلاق، حکم طلاق، مدارک شناسایی از قبیل کارت ملی و شناسنامه و برگه معرفی‌نامه از دادگاه، اما مدارک موردنیاز در صورت باکره نبودن زن شامل ثبت ازدواج جدید و ارائه مدارک مربوط به آن، سند طلاق همسر سابق و مدارک شناسایی فرد از قبیل کارت ملی و شناسنامه می‌شود.»
رییس سازمان ثبت احوال کشور درباره لزوم تعویض شناسنامه‌های قدیمی گفت: برای تعویض شناسنامه‌ها بازه زمانی نگذاشتیم؛ اما توصیه جدی ما این است که شهروندان حتما برای تعویض شناسنامه اقدام کنند. به این ترتیب هم اطلاعات آن‌ها در پایگاه داده‌های ثبت احوال به روز می‌شود و هم از بسیاری سو استفاده‌ها جلوگیری خواهد شد.
در سایت وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که «آیا می‌توان نسبت به ثبت ازدواج زن خارجی با مرد ایرانی، بدون صدور شناسنامه برای زوجه اقدام کرد؟» آمده است که «در حال حاضر ثبت ازدواج مرد ایرانی با زن خارجی و صدور شناسنامه برای زوجه، همزمان انجام گرفته و با ثبت ازدواج، اینگونه بانوان تبعه ایران شناخته می‌شوند.»
رئیس سازمان ثبت احوال گفت: حداکثر تا ۶ ماه آینده تمامی افراد فاقد شناسنامه، کارت شناسایی موقت دریافت می کنند.
رئیس سازمان ثبت احوال گفت: حداکثر تا ۶ ماه آینده تمامی افراد فاقد شناسنامه، کارت شناسایی موقت دریافت می کنند.
مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگه آماده به خدمت، برگه محل مراجعه، برگه واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه و مدارک مربوط به شرایط خاص را همراه خود داشته باشند.
بر اساس توضیح درج شده در کارت ملی و شناسنامه، مدارک شناسایی پیدا شده بایستی توسط فردی که آن را یافته است، به صندوق پست سپرده شود و پس از آن مدارک یاد شده توسط شرکت پست به سازمان ثبت احوال تحویل خواهد شد.
بر اساس توضیح درج شده در کارت ملی و شناسنامه، مدارک شناسایی پیدا شده بایستی توسط فردی که آن را یافته است، به صندوق پست سپرده شود و پس از آن مدارک یاد شده توسط شرکت پست به سازمان ثبت احوال تحویل خواهد شد.
یکی از مصوبات دیروز مجلس که خبرساز شد مربوط به اصلاح ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس بود. بر اساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس که در سال ۱۳۹۵ هم اصلاح شده در هر مرحله‌ی انتخاباتی هر شخص واجد شرایط فقط می‌تواند یک بار با ارائه‌ی شناسنامه و شماره‌ی ملی یا کارت ملی رأی دهد.
مسئول دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش از آموزش کودکان فاقد شناسنامه به همت نیروهای جهادی خبر داد.
داوطلبان شرکت در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ می‌توانند با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت‌نام و شماره شناسنامه یا شماره پرونده یا کد پیگیری ثبت‌نام، نام‌خانوادگی، شماره سریال شناسنامه یا کد ملی کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: تدوین شناسنامه انتخابات در استانداری‌های سراسر کشور به صورت جدی در دستور کار دفتر انتخابات وزارت کشور است.
وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: عده‌ای هستند که هویت‌هایشان نامعلوم است و سازمان بهزیستی پیگیری می‌کند مشکل آن‌هایی که کارت ملی و شناسنامه ندارند برطرف شود.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان هنگ مرزی سراوان در درگیری با اشرار مسلح، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و هلاکت یک شرور، یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه ۵ تیغه خشاب و ۸۵ تیر جنگی مربوطه و ۱۱ جلد شناسنامه و سه عدد کارت ملی به مشخصات متفاوت کشف کردند.
ساداتی نژاد گفت: وزارت جهاد قصد دارد با شناسنامه‌دار کردن بسترهای تولید به سمت محصول کشاورزی، باغی و دامی سالم برای مردم برود.
مشمولان اعزامی باید کارت تزریق واکسیناسیون کووید ۱۹ و واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند. همچنین مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه و مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند.
وزیر کشور با اشاره به رونمایی از کارت شناسایی موقت فاقدین شناسنامه گفت: موضوعاتی که طی چند ماه اخیر با آن مواجه بودیم گلایه‌هایی از سوی برخی هموطنان بوده که عنوان کردند در طی این سال‌ها فاقد شناسنامه و کارت شناسایی هستند و این در حالی است که آن‌ها مدعی هستند که ایرانی هستند، اما به دلیل نداشتن شناسنامه و کارت ملی از دریافت تسهیلات دولتی بی‌بهره بوده‌اند که در همین زمینه صدور کارت شناسایی موقت تا رسیدگی به پرونده این افراد کار قابل تقدیری است.
وزیر کشور، از صدور کارت شناسایی موقت برای افراد فاقد شناسنامه خبر داد.
میز خدمت که از پنجم شهریورماه تا چهارشنبه ۹ شهریورماه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۶ بعدازظهر در سازمان ثبت احوال کشور برپا شده است، خدماتی از جمله درخواست صدور کارت هوشمند ملی، تعویض شناسنامه، عکس‌دار شدن شناسنامه، گواهی یک بار خروج از کشور به عموم مردم ارائه می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ