داوطلبان شرکت در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ می‌توانند با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت‌نام و شماره شناسنامه یا شماره پرونده یا کد پیگیری ثبت‌نام، نام‌خانوادگی، شماره سریال شناسنامه یا کد ملی کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر آب به موقع به گیاه نرسد پس از مدتی با علائم تشنگی گیاه مواجه خواهید شد. یکی از شایع‌ترین علائم تشنگی گیاه زردشدن برگ‌های آن است. در این اینفوگرافیک با نشانه‌های کم‌آبی و پرآبی گیاهان آپارتمانی و نکاتی درباره میزان مناسب نور برای آن‌ها آشنا می‌شوید. گیاهان آپارتمانی وقتی آب کافی دریافت نکنند به سرعت واکنش نشان می‌دهند، اما از کجا بفهمیم که گیاه آب کافی دریافت نکرده است؛ این علائم نشان‌دهنده آن کدامند و راه درمان یا نجات گیاه چیست؟
بر اساس نتایج یک مطالعه که اخیرا نشریه «هافینگتون پست» منتشر کرده، بعضی از مواد خوراکی هستند که ممکن است با مکمل‌ها تداخل پیدا کنند، در پنج بخش چای و قهوه، دارو‌های آنتی‌بیوتیک، گیاهان و ادویه‌ها، دارو‌های افسردگی و برخی مواد غذایی طبقه‌بندی شده‌اند. در این شرایط در مواردی، تداخل برخی مواد غذایی با یکدیگر علائمی مانند تهوع، استفراغ، سرگیجه، خستگی، سردرد، جوش یا کهیر، دل‌درد یا دل‌پیچه و تغییر ضربان قلب را به دنبال دارد.
بسیاری از ما بر اثرِ فشار‌های کاری و روزمره نمی‌توانیم خواب مناسبی داشته باشیم، اما گاهی با رعایت برخی نکات ساده مانند استفاده از مواد غذایی خواب‌آور می‌توانیم کیفیت خواب خود را بالا ببریم. مواد غذایی خواب آور از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید به کمک آن‌ها بیخوابی خود را درمان کنید.
اطراف تهران دریاچه‌های زیادی وجود دارد که برای یک سفر یک روزه بسیار مناسب هستند.
شایع ترین دلایل سکته مغزی را در این اینفوگرافیک ببینید.
بسیاری از ما بر اثرِ فشار‌های کاری و روزمره نمی‌توانیم خواب مناسبی داشته باشیم، اما گاهی با رعایت برخی نکات ساده مانند استفاده از مواد غذایی خواب آور می‌توانیم کیفیت خواب خود را بالا ببریم.مواد غذایی خواب آور از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید به کمک آن‌ها بیخوابی خود را درمان کنید. ما در اینفوگرافیک زیر به برخی از این مواد غذایی که به بهبود خواب کمک می‌کنند اشاره کرده‌ایم.
برخی مواد غذایی به‌راحتی می‌توانند سلامت بدن و تامین برخی از مواد مانند امگا ۳ را تضمین کنند؛ بنابراین داشتن رژیم غذایی مناسب و با برنامه یکی از ضروریات زندگی است.
یکی از مشکلات اساسی در تهیه انواع شور و ترشی، کپک‌ها هستند، اما زیاد نگران نباشید، چون با دانستن برخی ترفند‌ها می‌توانید از کپک زدن انواع ترشی جلوگیری کنید. کپک‌هایی که روی ترشی تشکیل می‌شوند، سم خطرناک مایکوتوکسین تولید می‌کنند که باعث نرم شدن مواد غذایی و تغییر طعم و رنگ آن‌ها می‌شوند. این سم می‌تواند باعث بروز مسمومیت غذایی هم شود. در اینفوگرافیک زیر با روش‌هایی برای کپک نزدن ترشی آشنا می‌شوید.
ویتامین‌ای (E) یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و از بافت‌های بدن در مقابل اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد برخی از ترکیب‌های شیمیایی محافظت می‌کند.
▫️اگر می‌خواهید میزان کالری دریافتی بدنتان را برای کاهش وزن کنترل کنید، بهتر است بدانید یک کف دست از نان مورد نظرتان چند کالری دارد زیرا انتخاب اول شما در کنار بسیاری از غذاها نان است./ همشهری
یکی از مشکلات مواد غذایی تازه و طبیعی این است که به راحتی خراب و فاسد می شوند. غذاهایی که برای مدت طولانی نگهداری می‌شوند، غذاهایی هستند که رطوبت کمی دارند و به دما حساس نیستند. منبع: تبیان
از قرص گیاه گل مغربی که به شکل روغنی است می‌توانید به عنوان یک مکمل دارویی استفاده کنید، زیرا خواص بی‌نظیری به خصوص برای زنان دارد. البته پیش از مصرف با پزشک معالج خود حتما مشورت کنید.
(اینفوگرافیک) ۲۰ می، روز جهانی زنبور عسل
یک نظرسنجی اخیر نشان داد که فقط ۴۸٪ از بزرگسالان اعتراف کردند که در عرض چند هفته پس از مشاهده علائم اولیه بیماری، حتی برای سرفه خونی یا توده غیر قابل توضیح، به پزشک مراجعه می‌کنند. هرکسی که هر یک از علائم زیر را دارد باید فوراً توسط پزشک معاینه شود؛ در حالی که در بیشتر موارد سرطان نیست، تشخیص زودهنگام آن می‌تواند تفاوت واقعی ایجاد کند و احتمالاً زندگی شما را نجات دهد.
کمبود کلسیم می‌تواند به شکل‌های مختلفی در بدن بروز کند، بنابراین به‌دلیل اهمیتی که این ماده معدنی در سلامت بدن دارد، باید نشانه‌های کمبود کلسیم را در بدن بشناسیم. طبق آمار به دست آماده نوجوان‌ها، زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال در معرض خطر بالاتری از کمبود کلسیم قرار دارند. در اینفوگرافیک زیر با نشانه‌های کمبود کلسیم در بدن آشنا می‌شوید:
امام صادق (ع) در حدیثی در کتاب شریف «مستدرک الوسایل»، چگونگی رفتار مردم در مواجهه با خود و دیگران را به گونه‌ای گنج بزرگ انسان‌ها می‌دانند و به بیان بیش از ۲۰ گنج و راه روش دست یافتن به آن‌ها اشاره کرده‌اند. در این اینفوگرافیک ۲۰ گنج بزرگ دنیا از زبان امام ششم شیعیان را مشاهده می‌کنید.
نان جزو لاینفک از رژیم غذایی ماست که بخش زیادی از انرژی‌مان را تأمین می‌کند. نان‌های مختلف بسته به آردشان ارزش غذایی و کالری متفاوتی دارند. کالری نان به مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. نان معمولا ترکیبی از آب، آرد، خمیر مایه، نمک و روغن است؛ در برخی نان‌ها از مواد دیگری مانند شکر هم استفاده شود؛ بنابراین کالری انواع نان با یکدیگر متفاوت است. در اینفوگرافیک زیر کالری نان‌های مختلف را می‌بینید.
بسیاری از آموزگاران این سرزمین در راه حفظ خاک، وطن و ایمان و ناموس و باور‌های زیبا... از جان خویش گذشتند و در طول زندگی بابرکت خویش، راه انسانیت را به شاگردان خود آموختند و حتی پس از شهادت نیز آموزگار راه عشق و ایثار شدند.
آزمایش‌های مختلفی روی انسان انجام شده که طبق آن‌ها مشخص شده قهوه می‌تواند بر عملکرد مغز اثر بگذارد و می‌تواند حافظه، خلق‌وخو، هوشیاری، انرژی و عملکرد شناختی را افزایش دهد.
این روز‌ها بحث ترور سید محمد خاتمی و ترور دوم ناموفق هاشمی رفسنجانی داغ است. به همین مناسبت نگاهی به ترور چهره‌های شاخص می‌اندازیم.
عید فطر در میان مسلمانان مهمترین عید است و کشور‌های اسلام روز‌های زیادی را به همین مناسبت تعطیل اعلام می‌کنند و جشن می‌گیرند.
در این تصویر با نوشیدنی‌های مناسب از افطار تا سحر آشنا شوید.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که تغذیه و خواب مناسب ندارید نگران نباشید، چون برخی ویتامین‌ها هستند که می‌توانند به شما برای داشتن خوابی بهتر و با کیفیت‌تر کمک کنند.
یکی از مهمترین مسائلی که باید روزه‌داران در ماه مبارک رمضان به آن توجه کنند، تأمین آب مورد نیاز بدنشان است. در اینفوگرافیک زیر چند توصیه مفید برای تشنه نشدن در طول روزه‌داری آمده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ