برای تهیه نان کاکولی خوشمزه شهر کرد، گردو را ریز خردکنید. تابه‌ای را روی حرارت ملایم بگذارید و کمی روغن مایع و زردچوبه در آن بریزید و هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود. زعفران دم کرده و شیر را اضافه کنید و صبر کنید شیر گرم شود. تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بریزید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مربای بابونه، به دلیل داشتن خواص بسیاری برای سلامتی بدن، یکی از محبوب‌ترین مربا‌های سنتی در جهان است. با توجه به خواص مربای بابونه، مصرف آن به عنوان یک راه حل طبیعی می‌تواند به بهبود وضعیت سلامت عمومی کمک کند. در ادامه دستور تهیه این مربای خوشمزه و مقوی را برای شما قرار داده ایم.
اگر می‌خواهید ماست میوه‌ای شما کم کالری باشد می‌توانید از شیرین کننده در ترکیب آن استفاده نکنید و این که مقدار کمی عسل، شیره افرا یا استویا به آن بیفزایید.
شاید تاکنون برای درست کردن کردن سالاد با سیب زمینی فقط یک ایده در ذهن تان بود: سیب زمینی پخته یا تنوری شده، تخم مرغ آب پز شده، مایونز، خردل و افزودن برخی از مواد دیگر برای بهتر کردن طعم و مزه
مربای چند میوه را می‌توانید متناسب با ذائقه خودتان و یا میوه‌هایی که در دسترس‌تان است با ترکیبات متفاوتی درست کنید.
امروزه اغلب برای تهیه حلوا از آرد سفید استفاده می‌شود تا حلوا رنگ و روی زیباتری داشته باشد. حلوای تخم گشنیز را می‌توانید به سلیقه خودتان با خلال پادام و پودر پسته تزئین نمایید. یکی از روش‌های سنتی برای سرو حلوا رقایب، بعد از خاموش کردن حرارت، اضافه کردن خلال بادام به حلوا و ورز دادن آن است.
بورک پفی ترکیه یکی از محبوب‌ترین انواع بورک در دنیاست. بورک پفی ترکیه شباهت زیادی به پیراشکی دارد و با ذائقه ایرانی همخوانی خوبی دارد. در ترکیه غذای بورک پفی را همراه با سوپ اوزگلین سرو می‌کنند، ولی شما می‌توانید غذای بروک پفی را به تنهایی هم سرو کنید.
کرم کارامل (کاستارد کاراملی) یک دسر کاستارد فرانسوی با کارامل است که به طور سنتی با تخم مرغ و لبنیات درست می‌شود. اما شاید شما وگان باشید و دوست داشته باشید این دسر خوشمزه را به صورت گیاهی مصرف کنید بنابراین ما دستور تهیه نسخه گیاهی این دسر خوشمزه را برای شما آماده کرده‌ایم امیدواریم آن را آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.
سالاد‌ها غذا‌های سالمی هستند به شرطی که بدانید چگونه آنه را با سس مناسب و سالمی طعم دار کنید. شاید ندانید، اما بیشتر سس‌های سالادی که در خواربارفروشی محلی خود پیدا می‌کنید، حتی سس‌های کم‌چرب، بسیار مغذی نیستند. نه تنها این، بلکه مملو از نمک، چربی‌های ترانس و شیرین کننده‌ها نیز هستند. بله، آن‌ها خوشمزه هستند، اما همچنین دارای کالری بالایی هستند.
پیکاتای مرغ یک دستور غذای خوشمزه ایتالیایی است. این سینه مرغ است که در سس با لیمو، کیپر، آب گوشت و کره پخته شده است. به طور کلی، این غذای ایتالیایی با سالاد، انواع ساده پاستا یا سبزیجات اصلی همراه است. حالا اگر می‌خواهید طرز تهیه آن را را یاد بگیرید، به خواندن مقاله زیر ادامه دهید.
آش ریواس از آش‌های سنتی ایرانی است که در برخی مناطق ایران پخته می‌شود. آش ریواس از غذا‌های پرطرفدار در فصل بهار است و در برخی مناطق ایران به صورت پایه‌ای برای ناهار و شام سرو می‌شود.
شله ماهی یا آش ماهی یکی از آش‌های سنتی و اصیل بوشهر و لارستان فارس است که کمتر شناخته شده است، این آش خوشمزه و مقوی معمولا در روز‌های سرد بارانی تهیه می‌شود. اضافه شدن ماهی به این آش باعث شده که ارزش غذایی بالایی داشته باشد و انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین و امگا ۳ لازم برای بدن را تامین کند.
ترشی هفت میوه شمالی یا ترشک هفت میوه از میوه‌های خشک به همراه رب انار تهیه می‌شود که یکی از میان وعده‌های بسیار خوشمزه و پر طرفدار است.
روش پخت نان یوخا به عنوان میراث ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. نان یوخا را معمولا سالی یک بار و برای عید فطر طبخ می‌نمایند. برای تهیه نان یوخا، بعد از آماده کردن خمیر، آن را به مدت ۱۰ ساعت استراحت می‌دهند و سپس چانه گرفته و می‌پزند.
در تمام دستور تهیه‌های زیر از تخم مرغ استفاده شده است در صورتی که به تخم مرغ حساسیت دارید می‌توانید به اندازه تخم مرغ از پوره کلم یا لبو یا آب مرغ استفاده کنید. البته اضافه کردن تخم مرغ به ترکیب سوسیس باعث می‌شود که طعم بهتری پیدا کنند و شکلشان را بهتر حفظ نمایند.
حلوا خرما بگل کالری بسیار بالایی دارد و بسیار مقوی است، به همین دلیل تبدیل به خوراکی همراه به خصوص برای کوهنوردان شده است، برای کوهنوردی و حرکت در مسافت‌های طولانی بدون این که نیاز باشد فضای زیادی صرف حمل خوراکی کنید با یک لقمه از این حلوا می‌تواند تا مدت زیادی انرژی لازم بدن را تامین نمایید.
شادگان- معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تهیه سند توسعه تالاب شادگان پس از دستور رئیس جمهور در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.
در کل دلمه یکی از غذا‌های محبوب در خاورمیانه و مناطقی مانند بالکان، قفقاز، روسیه و آسیای مرکزی است. با این حال جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۷ کشور جمهوری آذربایجان توانست دلمه را به نام خود در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت کند.
اگر می‌خواهید خودتان برای مهمانی شیرینی خانگی درست کنید و زمان زیادی هم ندارید می‌توانید از دستور پخت انواع شیرینی فوری که در این مقاله با شما در میان گذاشته‌ایم استفاده کنید. این شیرینی‌ها به قدری ساده و سریع آماده می‌شوند و مطابق انواع سلیقه‌ها هستند که می‌توانند تبدیل به گزینه محبوب و خوشمزه شما و مهمانانتان شوند.
نان خانگی یکی از گزینه‌های مناسب برای سفره افطار است که شما می‌توانید با دستور پختی آسان این نان خوش بافت و خوشمزه را در منزل تهیه کنید.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری دستور ویژه‌ای برای بررسی وضعیت و ابعاد آسیب‌های وارده به بازنشستگان خوی و تهیه اقلام مورد نیاز صادر کرد.
رایج‌ترین نوشیدنی ما چای است، اما به گفته متخصصان طب سنتی زیاده‌روی در مصرف آن توصیه نمی‌شود.
رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت: از همه سازمان‌ها مرتبط می‌خواهم که نسبت به تهیه تجهیزات افراد دارای معلولیت یارانه در نظر بگیرند.
معاون پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تهیه نقشه‌های سه بعدی فضای زیرسطحی، خبر داد.
ورش قیمه را بر دو نوع خورش قیمه سیب زمینی و خورش قیمه بادنجان طبخ می‌کنند. لغت‌نامه‌ی دهخدا قیمه را که یک کلمه‌ی ترکی است به گوشت ریز ریز شده یا چرخ کرده تعبیر می‌کند و خورشت قیمه را خورشتی می‌نامد که با این نوع گوشت تهیه شده باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ