رئیس شورای شهر تهران گفت: استفاده از وسایل سرمایشی در ناوگان حمل و نقل عمومی امری مشخص است که باید اجرایی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: قیمت بلیت اتوبوس ایام اربعین که با توجه به یک سرخالی‌بودن اتوبوس‌ها تعیین می‌شود، از تهران تا مرز مهران ۶۸۰هزار تومان تعیین شده است.
معاون مدیرکل و رئیس اداره محیط زیست استان تهران اظهار کرد: ترکیبات فرار کربنی در سطح شهر ناشی از فعالیت پمپ بنزین‌ها و سوخت ناقص خودروها بخصوص اتوبوس‌ها باعث احتراق ناقص و آلودگی هوا با انواع عوارض ریوی و تنفسی و پوستی می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور گفت: بازه اربعین اتوبوس‌ها یکسر خالی از مبدا به سمت مقصد بازمی‌گردند که افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌ها برای جبران خسارت رانندگان عادی است.
احمد عربانی، کارتونیست روزنامه هم‌میهن فرسودگی اتوبوس‌های شرکت واحد را موضوع نقد خود قرار داده است.
اطلاعات آنلاین نوشت: سال ۱۳۰۵ در خیابان‌های تهران جابه‌جایی مسافر با اتوبوس متداول شد. این اتوبوس‌ها که توسط رانندگان و زیر نظر نظمیه اداره می‌شدند‏، نرخ یکسانی از مسافران دریافت نمی‌کردند. ده سال بعد، نظمیه تهران نرخ گذاری برای خطوط اتوبوسرانی در پایتخت را برعهده گرفت. روزنامه اطلاعات ۷ تیر ۱۳۲۲ نرخ بلیت اتوبوس‌های تهران در خطوط مختلف را که شهربانی اعلام کرده بود، منتشر کرد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: تا پایان سال ۲ هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد شد.
سپهرزاد می‌گوید: «مردم برای سوار شدن به این اتوبوس‌ها صف می‌کشیدند، چون معتقد بودند طبقه دوم اتوبوس‌ها لذت سواری را دو برابر می‌کند. آن‌ها به کنایه می‌گفتند طبقه بالا به دلیل زاویه دید مناسبی که دارد مثل لژ سینماست و کسانی را که طبقه دوم اتوبوس می‌نشستند لژنشین می‌نامیدند.»
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از مجهز بودن اتوبوس‌های شرکت واحد به خاموش‌کننده‌های حریق خبر داد و گفت: رانندگان اتوبوس‌ها نیز دوره‌های لازم را تحت نظر آتش‌نشانی دیده‌اند.
ادبیات عجیب و تمسخرآمیز زاکانی خطاب به خبرنگار زن خبرساز شد. علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ سوال خبرنگار بابت پلاک نشدن اتوبوس‌ها با خنده پاسخ داد: ما مسئول پلاک گذاری نیستیم.
شهردار تهران گفت: صددرصد ون ها باید از رده خارج شوند و ۷۰ درصد تاکسی‌ها و ۸۰ درصد اتوبوس‌ها نیاز به نوسازی دارند.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: توزیع اقلام فرهنگی پویش «قدردانیم» بین شهروندان زن در میادین پرتردد، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، فروشگاه‌های شهروند و مراکز معاینه فنی و ارائه خدمات رایگان به زنان همچون استفاده رایگان از مترو به مدت یک روز از جمله برنامه‌های این هفته است.
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو دیزل، از ارایه خدمات به مشتریان عمده مانند اتوبوس‌رانی تهران خبر داد و گفت: به‌صورت ویژه نسبت به تجهیز نمایندگی‌ها و اعزام اکیپ امداد اقدام شده است.
اعتصاب دو روزه رانندگان تاکسی در کیپ تاون آفریقای جنوبی با حمله به اتوبوس‌هایی که مسافران را جابجا می‌کنند همراه بود.
شهردار تهران می‌گوید شهرداری هیچ‌وقت اتوبوس‌ها را برای بستن میدان‌ها استفاده نکرده است: «ما دنبال این هستیم که راه‌ها را باز کنیم تا ترافیکی ایجاد نشود، آن وقت شما می‌گویید اتوبوس‌ها را گذاشتیم تا راه را ببندیم؟»
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود تعدادی از اتوبوس‌های کارکرده به بندرعباس خبر داد و گفت: هنوز فرآیند اداری ترخیص و انتقال اتوبوس‌ها انجام نشده است.
احمد وحیدی: در پایانه‌های مرزی امکانات حمل و نقل برقرار است و در جاهایی که ریل است مردم از طریق قطار به شهرهای خود انتقال داده می‌شوند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: درچارچوب حمایت از ناوگان اتوبوسرانی مقرر شد کرایه اتوبوس‌ها برای سفرهای اربعین قدری افزایش یابد تا بخشی از هزینه‌های سفر یکسره را جبران کند.
وزیر کشور گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد اتوبوسهای کشور فرسوده است اما توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار دارد.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور از اعلام نرخ اتوبوس‌ها در ایام اربعین (۱۲ تا ۳۰ شهریور) خبر داد.
سازمان راهداری از لغو تمام سفر‌های اتوبوسی به عراق خبر داد و اعلام کرد: تمامی اتوبوس‌ها به سمت پایانه‌های مرزی کشور عراق لغو شده و تنها تعدادی اتوبوس برای بازگرداندن زائران در پایانه‌ها مستقر هستند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: هر ساله در سفرهای اربعین با افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس مواجه بودیم اما امسال با توجه به توافق صورت گرفته، نرخ کرایه اتوبوس‌های اربعین ۷۵ درصد افزایش پیدا کرد.
معاون وزیر راه گفت: فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین به صورت روزانه است و به هیچ عنوان اتوبوس دربستی نداریم ضمن اینکه اجازه نمی‌دهیم اتوبوس‌ها از کشور خارج شوند.
وزیر کشور گفت: در دولت جدید قراردادهای خوبی با خودروسازان داخلی بسته شده و امیدواریم بخشی از اتوبوس‌ها تا مهر وارد چرخه شود.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت:۲۲۰ میلیارد تومان برای تعمیر ۵۵۰ دستگاه به شبکه تزریق شده و تا پیش از آغاز مدارس این اتوبوس‌ها وارد مدار خواهند شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ