سیدابراهیم در تشریح نتایج و دستاورد‌های این سفر گفت: ارتباط ما با قاره آفریقا، مثل ارتباط با کشور‌های قاره آسیا و دیگر نقاط جهان اهمیت دارد و نباید ارتباط با این قاره که سرزمین فرصت‌هاست، مورد غفلت واقع شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آمنه سادات ذبیح پور که در سفر رئیسی به آفریقا به عنوان خبرنگار تلویزیون همراه وی بود در برنامه سلام تهران درباره سوتی «دروازه شرق آسیا» توضیح داد.
نماینده آفریقای جنوبی در کنفرانس ایران و بریکس با اشاره به دعوت از رئیس جمهور ایران برای شرکت در کنفرانس بریکس در آفریقای جنوبی، گفت: ایران صدایی قوی از جنوب غرب آسیا است.
مشکل ایران نه‌تن‌ها در کار با آفریقا که حتی در کشور‌های آسیای میانه و قفقاز که در حوزه تمدنی ما بوده و فاصله جغرافیایی چندانی هم ندارند، در اراده سیاسی نیست. همانگونه که قبلا گفتم همه دولت‌ها و رؤسای‌جمهور به استثنای دولت روحانی که توجه کمتری به قاره آفریقا داشت، علاقه‌مند و بلکه مشتاق کار با آفریقا بودند. علت ناکامی دولت‌های پیشین که احتمال می‌دهم دولت رئیسی را نیز در رابطه با آفریقا زمین‌گیر کند، سازوکار و ساختار اقتصادی ما است. ساختار اقتصادی ما به شکلی است که نمی‌توانیم از فرصت‌های مبادلات خارجی به‌خوبی استفاده کنیم.
توانایی روسیه برای مقابله با ناتو و همچنین دستاوردهای سفر رئیس جمهور کشورمان به آفریقا، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
دژکام، امام جمعه شیراز گفت: رییس جمهوری در سفر اخیر به قلب آفریقا و قاره‌ای که مورد ظلم مدعیان تمدن‌های دروغین قرار گرفته است برکات زیاد مادی و خصوصا معنوی را دنبال کرد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ،رئیس جمهور صبح امروز جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ پس از بازگشت از سفر به آفریقا مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
رئیس جمهور در سومین مقصد از سفر به قاره آفریقا و در پاسخ به دعوت رسمی رییس جمهور زیمبابوه دقایقی پیش وارد فرودگاه هراره پایتخت این کشور شد.
رئیس جمهور در سومین مقصد از سفر به قاره آفریقا و در پاسخ به دعوت رسمی رییس جمهور زیمبابوه دقایقی پیش وارد فرودگاه هراره پایتخت این کشور شد.
سفر رییس جمهوری ایران به آفریقا فرصت های همکاری بخش کشاورزی را افزایش داده و امید است بخشی از چالش های اقتصادی تولیدکنندگان با بازارهای جدید حل و فصل شود.
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر منطقه‌ای به آفریقا، از مزرعه کشت فراسرزمینی ایران در اوگاندا بازدید کرد.
آمنه سادات ذبیح پور که در سفر رئیسی به آفریقا به عنوان خبرنگار تلویزیون همراه وی است در سوتی عجیبی در گزارش خود کنیا را دروازه شرق آسیا معرفی می کند و جالب آنکه عین مطلب در تلویزیون پخش شده است
رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ای خود به آفریقا، در نخستین برنامه سفر به اوگاندا، مورد استقبال رسمی «یووری موسونی» رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.
رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ای خود به آفریقا، در نخستین برنامه سفر به اوگاندا، مورد استقبال رسمی «یووری موسونی» رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.
پهپاد‌های تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی روز چهارشنبه در جریان سفر رییس جمهور و هیات همراه به کنیا با حضور سیدابراهیم رئیسی در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی باهدف بازاریابی برای محصولات دانش بنیان ایرانی رونمایی شد.
طی سفری که رییس جمهوری به آفریقا داشته، قرار است سازمان شیلات ایران با همتای کنیایی خود در ۶ حوزه همکاری داشته باشد.
وب‌سایت المانیتور در گزارشی سفر رئیس‌جمهور کشورمان را در چارجوب الگوی سیاست خارجی دولت سیزدهم تحلیل کرده که تمرکز اصلی آن کاهش اثرات تحریم‌های غرب است.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: قرار بود آخر همین هفته رئیس‌جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کند اما به دلیل تلاقی با سفر به آفریقا مقرر شد سفر استانی اواسط هفته آینده انجام شود.
سید ابراهیم رئیسی که در رأس هیاتی عالی‌رتبه شامل معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به کنیا سفر کرده در محل کاخ ریاست‌جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی رئیس جمهور کنیا قرار گرفت.
سه کشور کنیا، زیمباوه و اوگاندا مقاصد رئیس‌جمهور در سفر به قاره آفریقا هستند.
وزیر خارجه آفریقای جنوبی در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با اشاره به ارسال دعوتنامه رسمی رئیس جمهور این کشور برای آیت‌الله رئیسی، بر حضور رئیس جمهور کشورمان در اجلاس بریکس تأکید کرد.
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز ضمن اشاره به ارسال دعوت نامه رسمی رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی برای رئیس جمهور کشورمان نسبت بر حضور وی در اجلاس بریکس تاکید کرد.
شرایط کنونی منطقه کاملا متفاوت است، روابط جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است، مثلاً سازمان همکاری شانگ‌های که ما در آن عضو هستیم و سازمان بریکس (چین، روسیه، هند، برزیل و جنوب آفریقا) و امکانات آن‌ها، همگی نشانه ظهور یک نظم جهانی جدید و متفاوت است، از سوی دیگر توانایی‌های آمریکا و غرب مدام در حال کاهش است، نقش آن‌ها در کل جهان کمرنگ، تضعیف و در حال عقب‌نشینی شده است
مدیرکل آفریقای وزارت خارجه گفت: از روسای جمهور چند کشور آفریقایی دعوت شده که به تهران سفر کنند و برخی از مقامات عالی رتبه تعدادی از کشور‌های این قاره برای سفر به تهران اظهار علاقه کره‌اند و ما در حال برنامه‌ریزی و نهایی کردن زمان این سفر‌ها هستیم.
وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت قاره آفریقا در سیاست خارجی ایران، بر عزم جدی دولت ایران برای توسعه روابط با این قاره به ویژه با آفریقای جنوبی تأکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ